تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




طلاق‌های معوق، حاصل گذر جامعه از سنت به مدرنیته؟

طلاق‌های معوق، حاصل گذر جامعه از سنت به مدرنیته؟

 علیرضا شریفی یزدی در خصوص ارتباط طلاق و امنیت اجتماعی، گفت: طلاق همواره در محیط امنیت اجتماعی می تواند مثبت و یا منفی باشد. موضوع طلاق به عنوان یک ابزار در جامعه علاوه بر ایجاد معضل و در برخی از مواقع می تواند به عنوان پدیده ای برای برقراری امنیت در جامعه به شمار آید.

وی در ادامه با تاکید بر این که موضوع طلاق همیشه و در هر حالتی یک آسیب اجتماعی است، اظهار کرد: با توجه به وضعیت فرهنگی اجتماعی امروز و گذار جامعه از دوران سنت به مدرن، همواره شاهد طلاق‌های معوق هستیم.

این جامعه شناس با اشاره به تعریف طلاق های معوق، توضیح داد: طلاق های معوق طلاق هایی هستند که بعد از گذشت چند سال از موعد طلاق اتفاق افتاده و منجر به جدایی می شوند، به طوری که سال‌ها قبل و با توجه به شرایط آن زمان موقیعت طلاق برای افراد وجود نداشه و امروز به دلیل تغییر شرایط اجتماعی و اقتصادی به وقوع می پیوندد.

وی همچنین در ادامه افزود: پیشگیری از وقوع طلاق و تنظیم شرایط افراد بعد از طلاق در جامعه از جمله موضوعاتی است که باید مورد توجه و برنامه ریزی های دقیق قرار بگیرد، چرا که با عدم برنامه‌ریزی در این زمینه باید در آینده‌ای نزدیک شاهد مشکلات بسیار جدی و آسیب زا در افراد و خانواده‌ها باشیم.

شریفی یزدی با تشریح موضوع تولید امنیت در کشور، اظهار کرد: دستگاه های انتظامی و قضایی به طور کلی نگه دارنده امنیتی هستند که توسط دستگاه های اقتصادی، فرهنگی و آموزش تولید می شود.

وی با اشاره به مهم ترین وظایف دستگاه‌های تولید امنیت در کشور در حوزه ازدواج و طلاق، گفت: دستگاه های تولید امنیت در کشور باید فضایی را ایجاد کنند که افراد در هنگام ازدواج با کم ترین تردید و ریسک دست به زندگی مشترک بزنند.

این استاد دانشگاه که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد همچنین در ادامه افزود: جامعه باید دارای فضایی باشد که افراد بعد از جداشدن از زندگی مشترک، توانایی بازگشت به زندگی قبلی را داشته و از کم‌ترین میزان آسیبهای اجتماعی برخوردار شوند.

۴۲۴۲




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «طلاق‌های معوق، حاصل گذر جامعه از سنت به مدرنیته؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..