تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زمان اخذ رای تا ساعت ٢٢ تمدید شد/شرکت حدود ۳۰ میلیون نفر در انتخابات/عذرخواهی رئیس ستاد انتخابات کشوراز مردم/ لاریجانی: ساز و کاری برای حل مشکل ازدحام در صندوق‌ها فراهم شود+عکس

اطلاعیه شماره ۱۷ ستاد انتخابات کشور به شرح زیر است:

به اطلاع اعضای محترم شعب ثبت نام و اخذ رأی می‌رساند، ملاک اصلی جهت تشخیص واجد شرایط رأی بودن مراجعه کنندگان محترم به شعب و صدور تعرفه برای ایشان، پس از بررسی اصالت شناسنامه، عدم درج مهر انتخابات جاری در شناسنامه و متولد ۱۳۷۸.۲.۲۹ یا قبل از آن بودن می‌باشد.
ضمناً یادآوری می‌شود در شهرهای زیر یکصد هزار نفر جمعیت برای اخذ رأی انتخابات شوراهای اسلامی، رعایت شرط سکونت رأی دهنده یا افراد تحت تکفل ایشان در یکسال اخیر در حوزه انتخابیه مربوطه الزامی است.

سید مصطفی میرسلیم نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور در مسجد قبای تهران رای خود را به صندوق انداخت.

معاون هماهنگ کننده ستاد انتخاباتی حجت الاسلام رئیسی از اعتراض این ستاد به وزارت کشور به دلیل عدم درج شهرت "رئیسی" در آگهی ها نصب شده در بسیاری از حوزه های اخذ رای خبر داد.

محسن منصوری گفت: در حالی که در همه انتخابات گذشته علاوه بر نام خانوادگی شناسنامه ای کاندیداها شهرت آنها نیز در آگهی های نصب شده در حوزه های انتخاباتی درج می شده، اما امروز در بسیاری از حوزه شاهد بودیم که شهرت "رئیسی" مقابل نام خانوادگی رئیسی الساداتی درج نشده است.

وی افزود: از آنجا که حجت الاسلام رئیسی در افکار عمومی عمدتا با همین شهرت خود شناخته شده اند، عدم درج شهرت ایشان در آگهی ها اقدامی مشکوک است.

منصوری از اعتراض مکتوب نماینده حجت الاسلام رئیسی در ستاد انتخابات کشور به این اقدام خبر داد.

دکتر محمدباقر قالیباف در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) شهرک سینا اردبیل رای خود را به صندق انداخت.

قالیباف: بعد از انتخابات حتما رقابت‌ها به پایان خواهد رسید

 محمدباقر قالیباف پس از انداختن رای خود در صندوق در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) شهرک سینا اردبیل، اظهارکرد: "انتخابات" جشن جمهوریت نظام است و بنده هم در کنار حضور گسترده مردم در سراسر کشور، امروز توفیق دارم در جمع امت شهیدپرور، ولایتمدار و با غیرت اردبیل حضور داشته باشم و در انتخابات شرکت کنم.

وی افزود: دلیل حضور من در اردبیل این بود که دوشنبه قرار بود به این شهر بیایم و مردم نیز حضور پیدا کرده بودند، اما به دلیل بحث‌های کاری توفیق پیدا نکردم در جمع مردم حضور داشته باشم. به دلیل آنکه دوشنبه در جمع مردم حضور نداشتم، تشخیص دادم به پاس حضور مردم و تقدیر و تشکر از آنها، امروز در یکی از مناطق محروم اردبیل همراه سایر مردم ایران رای بدهم.

نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آرای خود را در کدام منطقه تهران به صندوق انداختند؟

سید مصطفی آقا میرسلیم نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور در مسجد قبا تهران، رای خود را به صندوق انداخت.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور در حسینیه ارشاد تهران، رای خود را به صندوق انداخت.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور در مسجد ارشاد شهرری، رای خود را به صندوق انداخت.

سید مصطفی هاشمی طبا نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور در مدرسه شهید قاسم زاده خیابان شهید عراقی، رای خود را به صندوق انداخت.

اگر در محل شعبه یا اطراف آن یا صف انتظار رأی دهندگان فرد یا افرادی به هر شکلی اقدام به تبلیغ له یا علیه نامزدهای انتخاباتی می‌نمایند، سریعاً دستور فرمائید موضوع پیگیری و برخورد قانونی صورت پذیرد.

اطلاعیه شماره 18 ستاد انتخابات کشور به شرح زیر است:

نمایندگان محترم فرماندار در سراسر کشور توجه نمایند با توجه به ممنوعیت هرگونه تبلیغات انتخاباتی در روز رأی گیری، چنانچه در محل شعبه یا اطراف آن یا صف انتظار رأی دهندگان فرد یا افرادی به هر شکلی اقدام به تبلیغ له یا علیه نامزدهای انتخاباتی می‌نمایند، سریعاً دستور فرمائید موضوع پیگیری و برخورد قانونی صورت پذیرد.

رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه مردم رای خود را به ساعات پایانی موکول نکنند، گفت: بنا بر گزارشات استانداران مبنی بر استقبال مردم در بعدازظهر احتمال تمدید رای‌گیری را پیش‌بینی می‌کنم.

ره‌پیک: مشکل بزرگی درباره تخلفات انتخاباتی نداریم

سیامک ره‌پیک معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان صبح امروز (جمعه) در محل ستاد مرکزی نظارت بر دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در جمع خبرنگاران درباره اقدامات هیأت نظارت بر انتخابات ریاست‌جمهوری پیرامون رسیدگی به تخلفات انتخاباتی، اظهار داشت: گزارش‌های تخلفات به صورت جاری هم از هیأت‌های نظارت و هم از سوی نماینده کاندیداها به هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات ریاست‌جمهوری ارسال می‌شود که به مناسبت و اولویت مورد بررسی قرار می‌گیرد و اولویت رسیدگی به گزارش تخلفات این است که مواردی بررسی می‌شود که ممکن است در روند برگزاری انتخابات مشکل ایجاد کند.

وی افزود: در حال حاضر مشکل بزرگی درباره تخلفات انتخابات نداریم و در حدی نیست که در روند انتخابات تأثیرگذار باشد و روال عادی است.

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به این سؤال که برخی گزارش‌ها حکایت از این دارد که در برخی از شعب اخذ رأی، تعرفه‌ها بدون مُهر نظارت توزیع می‌شود، توضیح داد: بنده هنوز گزارشی در این باره ندیدم، علی‌القاعده هر احراز هویتی که صورت می‌گیرد، باید تعرفه آن ممهور به مُهر نظارت باشد، در غیر این صورت آن تعرفه اعتبار ندارد.

ره‌پیک در پایان با تأکید بر اینکه اگر گزارشی درباره تعرفه‌های بدون مُهر به ما ارسال شود آن را سریعاً بررسی می‌کنیم، خاطرنشان کرد: اگر کسی با تعرفه بدون مُهر رأی دهد، آن رأی از اعداد شمارش آراء خارج می‌شود و نادرست است.

سید مصطفی میرسلیم نامزد انتخابات ریاست جمهوری با حضور در ستاد انتخابات کشور، در جمع خبرنگاران گفت: متاسفانه اشتباهی انجام شد و اعضای موتلفه بر اساس استنباط اشتباهی که از سفر من به مشهد داشتند تصور کردند انصراف داده ام.

وزیر اطلاعات:  هیچگونه اتفاق ضدامنیتی تا الان نداشته‌ایم

حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات  که رای خود را در محل وزارت کشور به صندوق انداخت در جمع خبرنگاران اظهارداشت:‌تا الان موردی که جریان‌های ضدانقلاب و ضدامنیتی که توانسته باشند آسیبی به امنیت انتخابات بزنند نداشته ایم.

وی تصریح‌کرد: همکاران در حال رصد هستند و اگر ببینند توطئه‌ای از سوی وجود دارد زیر ضربه می برند؛ تا الان هیچگونه اتفاق ضد امنیتی را نداشته‌ایم و ان شاالله تا پایان رای‌گیری هم نداشته باشیم.

رئیسی حرم حضرت عبدالعظیم را زیارت کرد

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، پس از حضور در پای صندوق رای در مسجد ارشاد شهرری، حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی را زیارت کرد.

اطلاعیه شماره 19 ستاد انتخابات کشور

از آنجا که در انتخابات ریاست جمهوری هیچ محدودیت و ممنوعیتی برای مراجعه رأی دهندگان به شعب اخذ رأی وجود ندارد، همه واجدین شرایط می‌توانند در نقاط مختلف کشور اقدام به رأی دادن نمایند.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است :

بسم الله الرحمن الرحیم

اطلاعیه شماره ( ۱۹ )

به اطلاع کلیه هموطنان عزیز می‌رساند از آنجا که در انتخابات ریاست جمهوری هیچ محدودیت و ممنوعیتی برای مراجعه رأی دهندگان به شعب اخذ رأی وجود ندارد، همه واجدین شرایط می‌توانند در نقاط مختلف کشور اقدام به رأی دادن نمایند.

بنابراین آن دسته از هموطنان، که به هر دلیل امروز در شهر محل سکونت خود حضور ندارند می‌توانند با مراجعه به نزدیکترین شعبه در دسترس با انداختن رأی خود، در انتخابات ریاست جمهوری شرکت نمایند.

لازم به ذکر است در انتخابات میاندوره‌ای مجلس شورای اسلامی تنها کسانی حق رأی دادن دارند که در انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی در همان حوزه انتخابیه رأی داده باشند و یا در دوره مذکور رای نداده باشند.

همچنین در انتخابات شوراهای اسلامی فقط در شهرهای زیر یکصد هزار نفر جمعیت رأی دهندگان یا افراد تحت تکفل ایشان باید حداقل در یکسال اخیر ساکن حوزه انتخابیه مربوطه باشند.

300 هزار نفر مسئول تامین امنیت انتخابات

سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی صبح امروز در حاشیه بازدید از مرکز فرماندهی و کنترل نیروی انتظامی با تقدیر از حضور پرشور مردم در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا از اولین ساعات آغاز رأی گیری اظهار داشت: خوشبختانه گزارشهای همکاران ما از سراسر کشور نشان می‌دهد که شور و حرارت خاصی در میان مردم برای حضور در پای صندوق‌های رأی وجود دارد و از اولین دقایق آغاز به کار رأی‌گیری شاهد حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رأی هستیم.

عالی ترین مقام انتظامی کشور با بیان اینکه نیروهای پلیس در سراسر شعب اخذ رأی تا پایان رأی گیری حضور خواهند داشت، گفت: بیش از 300 هزار نفر پرسنل پلیس و سایر نیروهای مسلح در سراسر کشور حضور دارند و در تمام شعب اخذ رأی حداقل دو مأمور پلیس حاضر خواهند بود و این حضور تا پایان رأی گیری ادامه خواهد داشت.

فرمانده نیروی انتظامی اضافه کرد: علاوه بر نیروهای حاضر در شعب اخذ رأی، نیروهایی تحت عنوان احتیاط نیز به صورت آماده باش هستند و 20 هزار گشت خودرویی و موتوری در سراسر کشور وظیفه تأمین امنیت انتخابات امروز را عهده دار هستند.

سردار اشتری افزود: همچنین از شب گذشته تعداد زیادی از پرسنل نیروی انتظامی در قالب ایستگاه‌های سیار ایست و بازرسی حضور داشته اند.سردار اشتری در ادامه سخنانش با تأکید بر اینکه خوشبختانه تا این لحظه هیچ گزارشی از ناامنی و عدم انضباط به نیروی انتظامی اعلام نشده است، گفت: پیش بینی ما این است که با همکاری مردم و مسئولان انتخاباتی پرشور و با حضورگسترده مردم را شاهد باشیم.

آیت الله جنتی رای خود را به صندوق انداخت

آیت الله جنتی در محل شورای نگهبان رای خود را به صندوق انداخت.

صندوق فاقد برچسب در حسینیه ارشاد

یکی از صندوق‌های اخذ رای برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در حسینیه ارشاد فاقد برچسب است و مردم در این صندوق رای خود را می‌اندازند.

صندوقی فاقد برچسب باشد به معنای این است که آن صندوق مورد تایید ستاد انتخابات و شورای نگهبان نیست.

اطلاعیه شماره 20 ستاد انتخابات کشور

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره 20 اعلام کرد:اخذ رأی در کلیه شعب ثابت و سیارفقط با ارائه شناسنامه و شماره ملی رأی دهنده توسط شخص رأی دهنده امکان پذیر است.

متن این اطلاعیه به شرح ذیل است:

به اطلاع کلیه هموطنان عزیز و اعضای شعب اخذ رأی می‌رساند که اخذ رأی در کلیه شعب ثابت و سیارفقط با ارائه شناسنامه و شماره ملی رأی دهنده توسط شخص رأی دهنده امکان پذیر است و هیچ مدرک دیگری بجز شناسنامه قابل قبول نمی‌باشد. ضمناً به کلیه رأی دهندگان گرامی در انتخابات ریاست جمهوری توصیه می‌شود جهت تسهیل و تسریع در روند اخذ رای کارت ملی خود را همراه داشته باشند.


آن دسته از هموطنان محترم که شماره ملی خود را نمی‌دانند، برای اطلاع از شماره ملی می‌توانند از طریق تماس تلفنی با ادارات ثبت احوال، شماره ملی خود را دریافت نمایند.

تخلف آشکار ستاد انتخابات در حمایت از روحانی

ستاد انتخابات وزارت کشور در تخلفی آشکار نام حسن روحانی را بزرگ‌تر از نام سایز نامزدها درج کرده است.

بر اساس مشاهدات میدانی، ستاد انتخابات وزارت کشور در تخلفی آشکار نام حسن روحانی را بزرگ‌تر از نام سایز کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری درج کرده که تبلیغ آشکار محسوب می‌شود.این تخلف در بسیاری از حوزه های اخذ رای مشاهده شده است.

کدخدایی در ستاد نظارت بر انتخابات رأی خود را به صندوق انداخت

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان و سخنگوی هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات ریاست‌جمهوری ظهر امروز (جمعه) همراه با آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان در محل ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات ریاست‌جمهوری حضور یافت و رأی خود را به صندوق سیار شماره 1616 در محل این ستاد انداخت.

تخلف انتخاباتی این‌بار در شعبه شهر آفتاب

در شعبه 33/10/23/563 مزار 72 تن مربوط به بخش شهر آفتاب شهرستان تهران هیچ صندوقی برای اخذ رای پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اختصاص نیافته است.

در ساعات گذشته تخلفات گسترده‌ای از سوی ستاد انتخابات کشور گزارش شده است.

اطلاعیه شماره 21 ستاد انتخابات کشور

صفحه چهارم یا آخر شناسنامه‌ها اختصاص به انتخابات دارد و باید مهر این انتخابات در اولین مربع خالی بعد از مهرهای ثبت شده انتخابات گذشته در این صفحات زده شود.

اطلاعیه شماره 21 ستاد انتخابات کشور به شرح زیر است:

همان‌گونه که مسئولین محترم شعب ثبت‌نام و اخذ رأی آگاهی دارند، در شناسنامه‌های موجود، صفحه چهارم یا آخر، اختصاص به انتخابات دارد لذا باید مهر انتخابات در اولین مربع خالی بعد از مهرهای ثبت شده انتخابات گذشته در صفحه مخصوص انتخابات زده شود.
ضمناً چنانچه صفحه مزبور کاملاً پرشده باشد، مهر انتخابات در قسمت مناسبی از صفحه توضیحات شناسنامه ضرب می‌گردد. توجه نمایید که کارت‌های منضم به شناسنامه که مخصوص ضرب مهرهای اضطراری است هیچ‌گونه ارتباطی به انتخابات ندارد و به هیچ عنوان نباید در این امر از آن استفاده شود.

ستاد انتخابات: کمبود تعرفه برای رای گیری نداریم

علی پورعلی مطلق دبیر ستاد انتخابات کشور امروز جمعه (۲۹ اردیبهشت ماه ۹۶) با حضور در ستاد انتخابات کشور در پاسخ به این سوال که گفته می شود در برخی مراکز و شعب اخذ رای کمبود تعرفه وجود دارد، اظهار داشت: با هماهنگی هایی که با شورای نگهبان صورت گرفته است، به تعداد کافی تعرفه چاپ و به شعب اخذ رای فرستاده شده است.

وی با بیان اینکه تا این لحظه هیچ کمبود تعرفه ای نداریم، افزود: تا زمانی که احساس کنیم مردم پای صندوق های رای هستند زمان انتخابات را تمدید می کنیم ولی خواهشی که ئاریم این است که مردم حضور در شعب را به ساعات پایانی موکول نکنند.

دبیر ستاد انتخابات کشور در بخش پایانی سخنان خود خاطرنشان کرد: تمامی اقلام و ملزومات لازم برای پیشبرد روند انتخابات از قبل ارسال شده است.

 اطلاعیه ستاد رئیسی: رئیس السادات همان «رئیسی» است

ستاد رسمی رئیسی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در حالی که شورای نگهبان و وزارت کشور مطابق رویه انتخابات گذشته توافق کرده بودند که مقابل نام خانوادگی کاندیداها شهرت آنها نیز درج شود، در بسیاری از حوزه های انتخابیه شهرت «رئیسی» حذف شده است.

ستاد رسمی حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی با صدور اطلاعیه‌ای تاکید کرد: در حالی که شورای نگهبان و وزارت کشور مطابق رویه انتخابات گذشته توافق کرده بودند که مقابل نام خانوادگی کاندیداها شهرت آنها نیز درج شود، در بسیاری از حوزه های انتخابیه شهرت «رئیسی» حذف شده و موجب سردرگمی بسیاری از مردم شده است.

این اطلاعیه می‌افزاید: این اقدام برخی مسئولان اجرایی که مصداق خیانت در امانت است از طرف نمایندگان ستاد حجت الاسلام رئیسی در حال پیگیری است، در در عین حال از تمام حامیان مردمی رئیسی درخواست می شود به دلیل آنکه مسئولان دولتی تخلف بزرگ خود را انجام داده و زمان زیادی برای اصلاح این روند نیست.

در این اطلاعیه آمده است: تا آنجا که در توان دارند از طریق چهره به چهره یا گروه های اجتماعی و فضای مجازی مردم را در این باره که منظور از نام خانوادگی "رئیس الساداتی" همان حجت الاسلام رئیسی است آگاه سازند و بویژه افراد کم سواد را در این خصوص یاری دهند.

اطلاعیه شماره 3 هیأت نظارت بر انتخابات ریاست‌جمهوری

هیأت مرکزی نظارت بر دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در اطلاعیه شماره 3 اعلام کرد هیج مرجعی به جز شورای نگهبان حق توقف یا ابطال شعب اخذ رأی را ندارد و هر گونه اقدامی که شائبه توقف انتخابات را داشته باشد، بدون کسب موافقت قبلی شورای نگهبان خلاف قانون است.

هیأت مرکزی نظارت بر دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در اطلاعیه شماره 3 اعلام کرد هیج مرجعی به جز شورای نگهبان حق توقف یا ابطال شعب اخذ رأی را ندارد.

متن این اطلاعیه به شرح ذیل است:

اطلاعیه شماره 3

ضمن تشکر از حضور حماسی و غرورآفرین مردم بزرگوار در عرصه انتخابات و تأکید بر ضرورت ادامه رأی‌گیری تا پایان زمان قانونی، به اطلاع مردم شریف و سرافراز می‌رساند طبق ماده 7 قانون نظارت شورای نگهبان بر انتخابات ریاست‌جمهوری، هیج مرجعی به جز شورای نگهبان حق توقف یا ابطال شعب اخذ رأی را ندارد و هر گونه اقدامی که شائبه توقف انتخابات را داشته باشد، بدون کسب موافقت قبلی شورای نگهبان خلاف قانون است.

هیأت مرکزی نظارت بر دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری

اطلاعیه شماره (22) ستاد انتخابات کشور

در اطلاعیه شماره (22) ستاد انتخابات کشور آمده است؛ چنانچه در برگ‌های رأی اسم نامزد نیز نوشته شود، کفایت می‌کند.

 اطلاعیه شماره 22 ستاد انتخابات کشور منتشر شد که به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اطلاعیه شماره (22)

نظر به اینکه در برگهای رأی انتخابات شوراهای اسلامی، قسمتی برای نوشتن کد نامزدها در نظر گرفته شده است، به اطلاع هموطنان عزیز و اعضای شعب اخذ رأی می‌رساند اگر چه نوشتن کد نامزدها بخصوص در مواردی که تشابه اسامی نامزدها وجود دارد، در زمان شمارش آراء از تضییع حقوق ایشان جلوگیری می کند ولی چنانچه در برگ‌های رأی اسم نامزد نیز نوشته شود، کفایت می کند .

ستاد انتخابات کشور

اطلاعیه شماره (23) ستاد انتخابات کشور

در اطلاعیه شماره (23) ستاد انتخابات کشور آمده است؛ سن انتخاب کنندگان در کلیه انتخابات جاری 18 سال تمام می‌باشد.

 اطلاعیه شماره 23 ستاد انتخابات کشور به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اطلاعیه شماره (23)

به اطلاع کلیه جوانان برومند میهن اسلامی ایران می رساند، سن انتخاب کنندگان در کلیه انتخابات جاری 18 سال تمام می باشد. یعنی کلیه متولدین روز 29 اردیبهشت ماه سال 1378 و قبل از آن می توانند با حضور در شعب اخذ رای در انتخابات شرکت نمایند.

ستاد انتخابات کشور

ولایتی پس از رأی دادن: انتخابات عامل وحدت و نمایش اقتدار نظام و کشور است/ حضور باشکوه مردم موجب ناکامی دشمن می‌شود

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: انتخابات عامل وحدت و نمایش اقتدار نظام و کشور است.

علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در پای صندوق رای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا رای خود را به صندوق انداخت.

ولایتی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پیروز انتخابات ملت بزرگ شریف ایران است،‌گفت: همانگونه که تعبیر مقام معظم رهبری بوده، پیروز نهایی انتخابات ملت ایران است و از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی و در تمامی صحنه ها ملت بزرگ ایران با رای خود، برگ زرین افتخارات کشور را ورق زدند و این بار نیز با حضور خود در تعیین سرنوشت کشور مشارکت خواهند داشت.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: بی تردید نظام مردم سالاری دینی در جمهوری اسلامی ایران به عنوان مستقل ترین کشور ،به پشتوانه مردمی تمامی اهداف ایران اسلامی را به پیش برده و بر خلاف طراحی ها و توطئه های دشمنان،حضور با شکوه مردم موجب ناکامی دوباره آنان خواهد شد.

ولایتی بر توجه و پایبندی همه افراد به قانون تاکید و تصریح کرد: انتخابات عامل وحدت و نمایش اقتدار نظام و کشور است و یقینا مسیر روشن و نورانی ایران اسلامی با حمایت مردم، رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و همت مسئولان ادامه خواهد یافت.

7 مورد از تخلفات و مشکلات اجرایی در روند انتخابات تا ظهر امروز

با گذشت بیش از 6 ساعت از آغاز رای‌گیری، تخلفات متعددی از سوی مسئولان و دست اندرکاران اجرایی انتخابات گزارش شده است.

در حالیکه بیش از 6 ساعت از آغاز رای‌گیری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گذشته، تخلفات متعددی از سوی مسئولان و دست اندرکاران اجرایی انتخابات گزارش شده است.

 برخی از این تخلفات به شرح زیر است:

1- عدم رعایت عدالت در اعلام اسامی نامزدها:

علی‌رغم ذکر شهرت نامزدها در کنارشان در همه دوره‌ها و پیگیری مکرر و نامه رسمی به ستاد انتخابات وزارت کشور، بسیاری از شهرستان‌ها وی را به عنوان «سید ابراهیم رئیس الساداتی» ذکر کرده و از ذکر شهرت «رئیسی» خودداری کرده اند.

همچنین در برخی شعب نام رئیس جمهور مستقر، بر خلاف حروف الفبا به عنوان اولین نفر ذکر شده است.

2- عدم صدور کارت ورود به صندوق ناظران حجت الاسلام رئیسی:

علی‌رغم تحویل به موقع مدارک ناظران منتخب ستاد حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، استانداری ها و فرمانداری های مختلف با بهانه‌های واهی همچون وجود اختلال در سیستم رایانه ای از صدور کارت حضور ناظران استنکاف ورزیده و تاکنون که زمان برگزاری انتخابات است، همچنان به این تخلف ادامه می‌دهند.

3. جلوگیری از ورود ناظران دارای مدرک نظارت حجت الاسلام رئیسی به صندوق:

ماده واحده ‌قانون حضور نمایندگان نامزدهای ریاست جمهوری در شعب اخذ رای، مصوب 30/5/1379 مقرر کرده است که ممانعت از حضور نمایندگان نامزدها در شعب اخذ رای، اماکن استقرار دستگاه شمارشگر ممنوع بوده و جرم محسوب می شود و متخلف به مجازات مقرر شده در تبصره ماده (93) قانون انتخابات ریاست جمهوری محکوم خواهد شد.

با این حال در شعب مختلف، از ورود ناظران به صندوق ها جلوگیری شده است.

4- شروع به کار همراه با تاخیر در برخی شعب:

با وجود اعلام صریح وزارت کشور مبنی بر شروع کار اخذ رای از ساعت 8 صبح، شعب متعددی در شهرستان ها با تاخیر غیرموجه اقدام به شروع رای گیری کزره‌اند.

5- تبلیغ غیرقانونی به نفع دولت:

هیات‌های اجرایی در صندوق های ثابت و سرکشی از شعب شهرهای مختلف به نفع رئیس جمهور مستقر اقدام به تبلیغ می‌کنند.

همچنین دست اندرکاران انتخابات با رفتارهای غیرقانونی همچون بستن دستبندهای سبز و بنفش و نوشتن رای افراد بی سواد بدون اذن آنها به نام رئیس جمهور مستقر اقدام به تبلیغ برای وی می‌کنند.

6- توزیع تعرفه بدون مهر:

در برخی شعب شهرهایی که آراء حجت الاسلام رئیسی بر سایر نامزدها فزونی دارد، تعرفههای بدون مهر توزیع شده که در ادامه به خاطر نداشتن مهر قابل ابطال هستند.

7- فعالیت ستادهای رئیس جمهور مستقر:

علی‌رغم اینکه فرصت قانونی تبلیغات تا ساعت 8 روز پنجشنبه بوده است، در روز انتخابات، ستادهای رئیس جمهور مستقر همچنان باز بوده و اقدام به پخش سرود کرده و هواداران در مقابل آن تجمع می کنند.

رنگ انگشتر رهبر انقلاب ارتباطی به انتخابات ندارد

یک منبع آگاه در دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله خامنه‌ای گفت: تفسیر انتخاباتی از انگشترهای رهبر انقلاب صرفا شیطنت برخی رسانه‌ها است.

به دنبال گمانه‌زنی برخی رسانه‌ها در خصوص رنگ خاص انگشتر رهبر انقلاب در زمان رای‌گیری؛ یک منبع آگاه در دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله خامنه‌ای با تکذیب این گمانه‌زنی‌ها گفت: رهبر معظم انقلاب انگشترهای مختلف را به جهت استحباب آن استفاده کرده و تفسیر انتخاباتی از انگشترهای ایشان صرفا شیطنت برخی رسانه‌ها است.

کدخدایی: آرای سفید و ناخوانا باطل هستند

سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد آرای سفید و ناخوانا باطل محسوب می‌شوند و برای هیچ نامزدی محسوب نمی‌شوند، ولی جزو آرایی است که در جمع مشارکت محسوب می‌شود و تعیین‌کننده است.

وی درباره سرنوشت آرای سفید نیز با بیان اینکه قانون انتخابات در بحث آراء یک تفکیک سه‌گانه دارد، آرای صحیح، آرای باطله مأخوذه و آرای باطله غیرمأخوذه؛ گفت: آرای صحیح آرایی هستند که در صندوق می‌رود و شمارش می‌شود، آرای باطله مأخوذه نیز آرایی مانند آرای سفید است، شما مشارکت کرده‌اید ولی رأی سفید است، این رأی برای هیچ نامزدی محسوب نمی‌شود ولی جزو آرایی است که در جمع مشارکت محسوب می‌شود و تعیین‌کننده است، آرای باطله غیرمأخوذه آرایی است که هم خود رأی باطل است و هم جزو آن آرای مشارکت محسوب نمی‌شود، مانند آرایی که از طریق خرید و فروش، آرای تکراری و امثالهم ایجاد می‌شود.

حجت الاسلام قرائتی در محل اخذ رای مسجد رفعت قم

حجت الاسلام قرائتی در محل اخذ رای مسجد رفعت شهر مقدس قم حضور یافت.

ترک‌نژاد: تا کنون بیش از ١٥ میلیون رای اخذ شده است /ساعتی 2 میلیون اخذ رای صورت گرفته

نماینده روحانی در ستاد انتخابات کشور گفت: بر اساس اخرین گزارشی که تا کنون بدست ما رسیده بیش از ١٥ میلیون رای اخذ شده است.

احمد ترک نژاد نماینده روحانی در ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: بر اساس اخرین گزارشی که تا کنون بدست ما رسیده بیش از ١٥ میلیون رای اخذ شده است.

وی افزود: تقریبا ساعتی ٢ میلیون اخذ رای صورت گرفته است.

رای گیری الکترونیکی در ۹ هزار و ۷۴۰ شعبه انتخابات شوراهای اسلامی

رای گیری الکترونیکی در ۹ هزار و ۷۴۰ شعبه انتخابات شوراهای اسلامی کشور درحال انجام است.

هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور اطلاعیه شماره ۱۰ را به شرح ذیل صادر کرد:

هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور

بسم‌الله الرحمن الرحیم

هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور به اطلاع می‌رساند براساس گزارشات واصله، رای گیری الکترونیکی در حال حاضر در ۹ هزار و ۷۴۰ شعبه انتخابات بدون هیچ مشکلی در حال انجام است.

با توجه به تدابیر اتخاذ شده، در صورت ایجاد هرگونه مشکل در دستگاه های اخذ رای مکانیزه، رای گیری به صورت دستی انجام خواهد شد و هیچگونه محدودیت و توقفی در اخذ رای رخ نخواهد داد.

هیات نظارت بر انتخابات خارج از کشور، آغاز شمارش آرا در شعب خارج را تکذیب کرد

حسن قشقاوی، معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان و رئیس ستاد هیات نظارت بر انتخابات خارج از کشور با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: رای‌گیری در کلیه شعب خارج از کشور همچنان ادامه دارد و شمارش آرا آغاز نشده است

 در این اطلاعیه آمده است:

احتراما نظر به اینکه آمار و ارقامی مبنی بر اعلام نتایج صندوق‌های رای در خارج از کشور در بعضی از کانال‌های خبری درج گردیده است بدینوسیله ضمن تکذیب اخبار موجود به اطلاع می‌رساند رای گیری در کلیه شعب خارج از کشور همچنان ادامه دارد و شمارش آراء آغاز نشده است. بدیهی است پس از اتمام رای گیری از طریق مراجع قانونی اطلاع رسانی خواهد شد.

 تخلف آشکار هیئت اجرایی انتخابات در حسینیه ارشاد در تبلیغ یک کاندیدا

هیئت اجرایی مستقر در حسینیه ارشاد همراه برگه رای، تراکت یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری را به رای دهندگان می‌دهند.

هیئت اجرایی مستقر در این شعبه اخذ رای در تخلفی آشکار همراه برگه رای، تراکت یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری را به رای دهندگان می‌دهند.

همچنین یک صندوق رای در این شعبه فاقد برچسب وزارت کشور است که تخلف محسوب می‌شود.

از صبح امروز تاکنون موارد متعددی از تخلف در شعبه‌های مختلف اخذ رای گزارش شده است.

اطلاعیه شماره  24 وزارت کشور

به آگاهی کلیه اعضای شعب اخذ رأی و نمایندگان فرماندار میرساند به غیر از کسانی که در شعبه اخذ رأی مسئولیتی به عهده دارند و نیز نمایندگان نامزدها فرد دیگری حق حضور در شعبه اخذ رأی را نداشته و در صورت حضور به آنان تذکر داده شود که محل شعبه را ترک نمایند. نیروهای انتظامی حاضر در شعب  اخذ رأی در این ارتباط همکاری لازم را معمول دارند.

اطلاعیه شماره 25 وزارت کشور

به آگاهی هموطنان عزیز می رساند به منظور جلوگیری از تضییع حق نامزدهای انتخابات خواهشمند است درهنگام نوشتن آراء، مشخصات نامزدهای مورد نظر خود را که شامل نام و نام خانوادگی ایشان  به همراه کد نامزد  می باشد، به صورت کامل و خوانا قید نمایید تا ان شاءا... حقی از نامزدهای محترم در هنگام شمارش و احتساب آراء ضایع نگردد.

محمد علی کشاورز در انتخابات شرکت کرد

میرسلیم بدون همراهی وزیر کشور از ستاد انتخابات کشور بازدید کرد

 سید مصطفی میرسلیم نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ستاد انتخابات کشور بازدید کرد.

بنابراین گزارش وزیر کشور این نامزد ریاست جمهوری را در بازدید از ستاد انتخابات کشور همراهی نکرد. این در حالی است که هم رئیس ستاد انتخابات و هم قائم مقام وزیر کشور گفته بودند وزیر کشور همه نامزدها را در بازدید از ستاد انتخابات کشور همراهی خواهد کرد.

اطلاعیه شماره (26) ستاد انتخابات کشور
نحوه اخذ رأی و بررسی مدارک در شعب سیار هیچگونه تفاوتی با شعب اخذ رأی ثابت ندارد.

در اطلاعیه شماره (26) ستاد انتخابات کشور آمده است؛نحوه اخذ رأی و بررسی مدارک در شعب سیار هیچگونه تفاوتی با شعب اخذ رأی ثابت ندارد.

به گزارش حوزه انتخابات خبرگزاری فارس اطلاعیه شماره 26 ستاد انتخابات کشور منتشر شد که به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

به آگاهی اعضای محترم شعب اخذ رأی سیار در سراسر کشور می‌رساند که نحوه اخذ رأی و بررسی مدارک در شعب سیار هیچگونه تفاوتی با شعب اخذ رأی ثابت ندارد و لذا از رأی دهندگان گرامی حتی در بیمارستانها و پادگانها نیز صرفاً در قبال ارائه شناسنامه و شماره ملی باید رأی گیری بعمل آید.

ضمناً مجدداً تأکید می نماید که متولدین 1378.2.29 و قبل از آن می‌توانند در انتخابات شرکت نمایند.

رحمانی فضلی: تا کنون هیچ مشکل امنیتی نداشته‌ایم/ شورای نگهبان مسئول تایید صحت انتخابات است

وزیر کشور گفت: شورای نگهبان مسئول تایید صحت انتخابات است، پس از اعلام نتایج ٣ روز فرصت اعتراض وجود دارد که این شورای بررسی می کند و سپس صحت انتخابات را اعلام می کند.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور با حضور در ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: به فرمانداران و استانداران اعلام شده در شعب هایی که میزان استفاده از تعرفه ها به ٧٠ درصد رسیده اعلام کنند تا تعرفه های جدید در اختیار انها قرار بگیرد، کمبود تعرفه نداریم.

وی افزود: تا کنون هیچ مشکل امنیتی نداشته ایم و هیچ گزارشی هم نبوده است.

وزیر کشور همچنین خاطرنشان کرد: مشخص نیست زمان اخذ رای تا چه مدت تمدید شود، مهلت قانونی تمدید تا ساعت ١٢ امشب است لذا از مردم می خواهیم زودتر به شعب مراجعه کنند تا مدت تمدیدها طولانی نشود.

رحمانی فضلی ادامه داد: پس از اتمام زمان تمدید دستور بازگشایی صندوق های اخذ رای را خواهیم داد و ابتدا هم صندوق های انتخابات ریاست جمهوری بازگشایی و شمارش می شوند.

وی افزود: نهایتا نتایج را با شورای نگهبان تطبیق داده و اعلام می کنیم و شورای نگهبان مسئول تایید صحت انتخابات است، بعد از اعلام نتایج ٣ روز فرصت اعتراض وجود دارد که شورای نگهبان بررسی می کند و سپس صحت انتخابات را اعلام می کند.

چاوشی: تهرانی‌ها رکورد مشارکت در انتخابات را زدند/ احتمال تمدید زمان انتخابات در تهران

معاون سیاسی استاندار تهران گفت: تا ظهر امروز تعداد رأی‌دهندگان در استان تهران به گونه‌ای بود که رکورد مشارکت در سال‌های گذشته در تهران زده شد.

چاوشی معاون سیاسی استاندار تهران در حاشیه بازدید از شعبه اخذ رأی امامزاده صالح در جمع خبرنگاران، گفت: امروز ملت ایران به ندای مقام معظم رهبری مبنی بر حضور حداکثری پاسخ زیبایی دادند و مشارکت گسترده‌ای داشتند.

وی افزود: با وجود صف‌های طویل رأی‌گیری مردم با صبر و حوصله همراهی کردند و ما باید قدردان این ملت باشیم.

معاون سیاسی استاندار تهران ادامه داد: تا ظهر امروز در استان تهران تعداد رأی‌دهندگان به گونه‌ای بود که نسبت به انتخابات سال‌های گذشته رکورد مشارکت زده شد.

چاوشی اظهار داشت: در برخی شعب تراکم بسیاری وجود دارد که از شعب سیار کمک می‌گیریم تا مردم در صف نمانند.

وی با بیان اینکه تعداد 6 هزار و 448 شعبه در استان تهران وجود دارد، گفت: 6 هزار و 31 شعبه به صورت ثابت و 417 شعبه به صورت سیار فعالیت می‌کنند که با توجه به تراکم بسیار جمعیت رأی‌دهندگان احتمال تمدید شدن زمان رأی‌گیری در تهران و تشخیص وزارت کشور وجود دارد.

معاون سیاسی استاندار تهران، گفت: تعداد یک میلیون و 873 هزار و 62 نفر نیز برای اولین بار در استان تهران رأی اولی هستند.

تعداد رای دهندگان از مرز ٢٠ میلیون نفر گذشت

تا این لحظه ٢٠ میلیون نفر از واجدین شرایط رای، توانستند رای بدهند.

دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از ساعت 8 صبح امروز جمعه (29 اردیبهشت ماه 96) آغاز شد.

با توجه به اینکه در این دور از انتخابات 56 میلیون و 410 هزار و 236 نفر واجد شرایط رأی دادن هستند، 63 هزار و 429 شعبه اخذ رأی در شعب اخد رأی توزیع شده است.

بر اساس گفت و گو یک منبع آگاه با خبرنگار فارس، تا این لحظه ٢٠ میلیون نفر از واجدین شرایط رای، توانستند رای بدهند.

اطلاعیه شماره ۲۷؛ تنها نام یکی از نامزدهای ریاست جمهوری را بنویسید

ستاد انتخابات کشور با انتشار اطلاعیه تا کید کرد: چنانچه در برگ رأی انتخابات ریاست جمهوری نام دو نامزد نوشته شود، برگ رأی باطل است.

مستقر در وزارت کشور، ستاد انتخابات کشور با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، چنانچه در برگ رأی انتخابات ریاست جمهوری نام دو نامزد نوشته شود، برگ رأی باطل است.

اطلاعیه شماره (۲۷)

 به آگاهی هموطنان عزیز می رساند که در هنگام رأی دادن برای انتخابات ریاست جمهوری فقط نام و نام خانوادگی یک نفر از نامزدها را در محل تعیین شده روی برگ رأی بنویسند و به صندوق اخذ رأی بیاندازند.

یادآوری می شود براساس ماده ۲۸ قانون چنانچه در برگ رأی انتخابات ریاست جمهوری نام دو نامزد نوشته شود، برگ رأی باطل است.

 ستاد انتخابات کشور

 بازدید نمایندگان روحانی و رئیسی از ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات

نمایندگان حجت‌الاسلام روحانی و حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی از ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات، مستقر در شورای نگهبان بازدید کردند.

محمدرضا صادق و حسین طلا نمایندگان حجت‌الاسلام حسن روحانی و حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی کاندیداهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز (جمعه 29 اردیبهشت) از ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات، مستقر در شورای نگهبان بازدید کردند.

حضور ورزشکاران پای صندوق رای

طلا : تعلل در صدور کارت نمایندگان نامزدها/ گزارش به نهادهای نظارتی

نماینده ستاد حجت‌الاسلام رئیسی از ارائه گزارش به نهادهای نظارتی درباره بروز مشکل و تعلل در صدور کارت نمایندگان نامزدها در شعب اخذ رأی خبر داد.

حسین طلا نماینده ستاد حجت‌الاسلام رئیسی در هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مردم با حضور خود در انتخابات، اراده خود را تحمیل می‌کنند، اظهارداشت: امروز مقدرات اجرایی چهار سال آینده کشور تعیین می‌شود و امیدواریم که این حضور باعث پیشرفت و آبادانی کشور شود.

وی درباره روند اجرای انتخابات نیز گفت: ما به ناظرانمان در شعب اخذ رأی به چشم کمک کار مجموعه نظارتی انتخابات نگاه می‌کنیم؛ هر چند این امکان قانونی قدری دچار مشکل شد و نمایندگان نامزدها به دلیل مشکلاتی که برای صدور کارت آنها در نرم‌افزارها ایجاد شد، دچار مشکل شدند که این مسائل را جداگانه به دستگاه‌های نظارتی منعکس کرده‌ایم و آنها بررسی خواهند کرد.

نماینده ستاد حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه حجم استقبال مردم فوق‌العاده بالاست، تصریح کرد: ازدحامی که در شعب اخذ رأی وجود دارد، نشان‌دهنده این واقعیت است که مردم بر روی آینده خود حساس هستند؛ انتظار ما هم این است که مجموعه اجرایی کشور تمهیدات لازم را برای اینکه مردم کمترین انتظار را برای رأی دادن متحمل شوند، فراهم کنند تا خیلی دچار زحمت نشوند.

طلا در پاسخ به سؤالی درباره مشکل ایجاد شده برای نمایندگان نامزدها به دلیل دسترسی نداشتن به سیستم شمارش و تجمیع آراء گفت: هنوز زمان این موضوع نرسیده، اما واحده قانون حضور نمایندگان نامزدها در شعب اخذ رأی، امکان حضور آنها در سه جا را فراهم کرده است که عبارت است از مجموعه هیأت‌های اجرایی در فرمانداری‌ها، شعب اخذ رأی و محل شمارش آراء.

وی ادامه داد: در رابطه با بخش اول، به میزان قابل توجهی کار انجام شد اما در خیلی جاها مجریان علم به قانون نداشتند به همین جهت دچار مشکل شدیم و تأخیرهای نرم‌افزاری وزارت کشور نیز دچار مشکل شده است.

نماینده ستاد حجت‌الاسلام رئیسی در پاسخ به سؤال دیگری درباره میزان تمکین به قانون پس از انتخابات تأکید کرد: نامزد مورد نظر ما سی و چند سال اجرای قانون را در عمل نشان داده و همه ما نیز خودمان را به اجرای قانون ملزم می‌دانیم و هر آنچه که دستگاه‌های مربوطه و حاکمیت در نهایت تصمیم بگیرند، مورد قبول است.

طلا افزود: البته معنای این مسئله این نیست که اشکالاتی را که ما و همکارانمان می‌بینیم و اعلام می‌کنیم، انتظار پیگیری نداشته باشیم.

کدخدایی: افراد متخلف در شعب اخذ رای، در صورت لزوم اخراج می شوند

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه گزارش هایی از تخلفات در سطح شهر تهران دریافت شده است، گفت: مسئولان دفاتر نظارتی ما به این افراد تذکر می دهند و در صورت لزوم از شعب اخراج می شوند.

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان درباره برنامه این شورا برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی صورت گرفته در سطح شهر تهران از قبیل توزیع تعرفه های بدون مُهر یا نام آوردن از یک نامزد خاص توسط مسئولان شعب هنگام دریافت رای مردم، اظهار داشت: تخلفاتی از این قبیل در همه ادوار انتخابات وجود دارد و گزارش هایش نیز یا از طریق نمایندگان نامزدها و یا از طریق مردم به ما ارائه می شود.

وی افزود: ما این گزارش ها را پیگیری می کنیم و اگر لازم باشد به سرعت برخورد می کنیم؛ در رابطه با نمونه های مورد اشاره نیز هنوز به جمع بندی نهایی نرسیده ایم اما همکاران ما در هیات های نظارت استانی این کارها را انجام می دهند و اگر باز هم تخلفی در جایی صورت می گیرد، تقاضا داریم که سریعتر گزارش این تخلفات را از طریق تلفن یا ایمیل روابط عمومی به دبیرخانه شورای نگهبان اطلاع دهند.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه از موارد مورد اشاره تاکنون بی اطلاع هستم، تصریح کرد: در عین حال گزارش های مشابهی به ما ارائه شده که پیگیری کرده ایم و مشکل حل شده است.

کدخدایی افزود: در این موارد دفاتر نظارتی ما پیگیری می کنند و اگر کسانی باشند که چنین تخلفاتی می کنند، حتما به آنها تذکر داده می شود و اگر لازم باشد از شعبه اخراج می شوند؛ هماهنگی خوبی هم قبل از انتخابات با نیروی انتظامی و قوه قضائیه داشته ایم و اگر لازم باشد از طریق این دو نهاد هم پیگیری می کنیم.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زمان اخذ رای تا ساعت ٢٢ تمدید شد/شرکت حدود ۳۰ میلیون نفر در انتخابات/عذرخواهی رئیس ستاد انتخابات کشوراز مردم/ لاریجانی: ساز و کاری برای حل مشکل ازدحام در صندوق‌ها فراهم شود+عکس»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..