تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هیچ قانونی برای کپی کتاب نداریم

مدیر مسئول نشر تایماز در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

هیچ قانونی برای کپی کتاب نداریممجید باشعور، مدیر مسئول نشر تایماز در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به زیاده خواهی برخی ناشران به عنوان دلیل کپی کتاب انتشاراتی دیگر گفت: به هر کسی که از خواب بیدار شده است، مجوز نشر داده اند. بسیاری از دفاتر فنی، کتاب یک انتشاراتی را کپی می کنند و در دسترس مخاطبان قرار می دهند. اخلاقیات زیر سوال رفته است و اوضاع اقتصادی جامعه خراب است.
 
وی افزود: مخاطب کتابش را می خواهد. در این بین ناشر باید کتاب پرمخاطب را کپی کند یا اینکه روی یک کتاب جدید کار کند. کار مخاطب خرید کتاب است. در کشور ما اینکه همین الان در یک دفتر فنی ببینم، کتابم کپی شده است؛ دست وی را بگیرم و به آگاهی ببرم وجود ندارد. هیچ قانونی برای تنبیه این فرد وجود ندارد . هم اکنون باید مجلس شورای اسلامی و دولت دست به دست هم بدهند و قانون کپی رایت را سفت و محکم بگیرند.
 
 
باشعور ادامه داد: در صورتی که قانونی برای کپی کتابها باشد فرد مجبور است در این سیستم پیش برود . اگر بخواهیم این مسئله ریشه ای حل شود، مهمترین مسئله قانون است که بتواند اخلاق را حاکم کند. اگر فرد بداند در صورت کپی یک کتاب تعلیق می شود و هزاران مشکل برایش پیش می آید، دست به این کار نمی زند. در دنیا اگر کسی کتابی را کپی کند، با وی به شدت برخورد می شود. ما هم باید مانند دنیا پیش برویم.
 
 
انتهای پیام/



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هیچ قانونی برای کپی کتاب نداریم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..