تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




احضار سفیر ترکیه در واشنگتن

آمریکا نگرانی شدید خود را نسبت به درگیری میان محافظان و مخالفان رجب طیب اردوغان در جریان سفر رییس جمهور ترکیه به واشنگتن که موجب زخمی شدن دست کم ۱۱ نفر شد، اعلام کرد.

به گزارش بولتن نیوز،  آمریکا نگرانی شدید خود را نسبت به درگیری میان محافظان و مخالفان رجب طیب اردوغان در جریان سفر رییس جمهور ترکیه به واشنگتن که موجب زخمی شدن دست کم ۱۱ نفر شد، اعلام کرد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که اعضای امنیتی همراه اردوغان، مردم معترض را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

وزارت خارجه آمریکا با محکوم کردن این حمله، آن را اقدام علیه آزادی بیان اعلام کرد.

بر اساس بیانیه منتشر شده، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: تظاهرات صلح‌آمیز چند روز گذشته در مقابل اقامتگاه سردار قلیچ، سفیر ترکیه در آمریکا  محفاظت شده، قانونی و صلح‌آمیز بوده است.

به نوشته این بیانیه، "خشونت هرگز پاسخ مناسبی در برابر آزادی بیان نیست. ما از حقوق مردم در هر کجای جهان برای آزادی بیان و برگزاری اعتراضات صلح‌آمیز حمایت می‌کنیم."

این بیانیه در ادامه آورد: آمریکا نگرانی‌های خود را درباره این مساله به دولت ترکیه اعلام می‌کند.

در همین حال سفارت ترکیه در آمریکا در توجیه رفتار محافظان اردوغان در بیانیه‌ای اعلام کرد: برخی افراد در جریان تظاهرات با انجام اقدامات خصومت‌آمیز شهروندان ترکیه – آمریکایی را که به صورت صلح‌آمیز برای استقبال از رییس جمهور تجمع کرده بودند، تحریک کردند.

هم‌زمان گروهی از قانون‌گذاران جمهوریخواه در آمریکا با محکوم کردن این اقدام از ترکیه خواستند که عذرخواهی کند.

در همین راستا جان مک کین، سناتور آمریکایی یک روز پس از وقوع این درگیری با انتقاد شدید از وقوع این اتفاق گفت: ما باید سفیر آنها را از آمریکا اخراج کنیم.

همچنین وی خواستار روند قانونی درباره این رفتار شد: "هیچ گونه بهانه‌ای برای چنین رفتاری وجود ندارد."

براساس اعلام شاهدان عینی معترضانی که چند روز گذشته در اطراف محل اقامت سفیر ترکیه تجمع کرده بودند، پرچم گروه حزب اتحاد دموکرات کرد سوریه را در دست داشتند.

زمانی که این اعتراضات خشونت‌آمیز اتفاق افتاد، اردوغان در داخل ساختمان قرار داشت.

رییس جمهور ترکیه برای دیدار و گفت‌وگو با دونالد ترامپ، ریس جمهور آمریکا به واشنگتن رفته بود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «احضار سفیر ترکیه در واشنگتن»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..