تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ورود صدها نظامی تازه نفس آمریکایی به سوریه به بهانه مبارزه با داعش

سخنگوی فرماندهی نیروهای مرکزی آمریکا اعلام کرد، یک یگان توپخانه‌ای از تفنگداران دریایی این کشور با هدف کمک به آزادسازی شهر «رقه»، وارد سوریه شدند.

طرح ترامپ برای قطع حوزه نفوذ دولت مرکزی سوریه، وارد مرحله عملیاتی شد؛ در چارچوب این طرح که قرار است در مناطق جنوبی، شرقی و شمالی سوریه به اجرا درآید، واشنگتن می‌خواهد دمشق را مقابل عمل انجام شده قرار دهد و قبل از ارتش سوریه، مناطق اشغالی تکفیری‌ها را به دست شبه‌نظامیان تحت نفوذ خود فتح کند.
البته، این طرح پیش از به قدرت رسیدن ترامپ (بهمن ماه گذشته) به طور خزنده در حال اجرا بوده، اما اکنون که پیروزی‌های مقاومت و ارتش سوریه سرعت گرفته، آمریکا نیز طرح خود را شتاب بیشتری داده است.
در همین چارچوب، دیروز سخنگوی فرماندهی نیروهای مرکزی آمریکا رسماً ورود واحدهای جدیدی از تفنگداران آمریکایی به داخل سوریه را اعلام کرد. به گزارش فارس، سخنگوی فوق گفت: این یگان جدید به طور موقت، وظیفه پشتیبانی را در مناطق عملیاتی مشترک به منظور تضمین شکست پایدار داعش برعهده دارد.
در حال حاضر تمام تلاش آمریکا این است که رقه به دست نیروهای ارتش سوریه آزاد نشود، بلکه تحت کنترل شبه نظامیان کرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» درآید.
البته، آمریکا همان‌طور که گفته شد، همین برنامه را توسط دیگر عوامل خود موسوم به «ارتش آزاد سوریه» برای جنوب سوریه در نظر دارد و می‌خواهد «درعا» را تحت اشغال آنها درآورد.
البته، طبیعی است که همه این اقدامات تحت پوشش صورت گیرد. به عنوان مثال، سخنگوی فرماندهی نیروهای مرکزی آمریکا گفت که نیروهای جدید آمریکایی جایگزین 400 نفر از نیروهای یگان یازدهم تفنگداران آمریکایی می‌شوند. نفرات یگان یازدهم ماه مارس (فروردین گذشته) وارد سوریه شده بودند.
«جاش ووتل» فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا پیش از این اعلام کرده بود که تفنگداران آمریکایی وظیفه پشتیبانی کامل نیروهای کرد سوریه و کمک‌های لجستیک به آنها را برعهده خواهند داشت.
با توجه به سفر قریب‌الوقوع ترامپ به ریاض و تل‌آویو، احتمالاً حمایت آمریکا از تروریسم در سوریه، ابعاد تازه‌ای به خود می‌گیرد.
همزمان با این تحولات، تسنیم به نقل از رویترز گزارش داد، وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه پنج فرد و همین تعداد شرکت به اتهام ارتباط با دولت قانونی سوریه، به اجرا درآورده است.
سایر رویدادها
«موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد، اروپا از حل سیاسی بحران سوریه حمایت می‌کند.
* وزارت خارجه سوریه با ارسال دو نامه برای دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت، اعلام کرد که ائتلاف آمریکایی ضد داعش در «دیرالزور» و «رقه» مرتکب کشتار غیرنظامیان سوری شده است.
* «ری مک‌گورن» افسر سابق سیا به شبکه المیادین گفت: ادعای ترامپ در مورد حمله شیمیایی توسط ارتش سوریه، دروغ است.

-----------------------------------------------------------------------------

برای ورود به گلبرگها بعنوان جامع‌ترین مجله اینترنتی در حوزه سلامت و خانواده بر روی تصویر ذیل کلیک کنید!

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

  Y1399698951

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی





پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ورود صدها نظامی تازه نفس آمریکایی به سوریه به بهانه مبارزه با داعش»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..