تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آمریکا ونزوئلا را تحریم کرد

به گزارش افکارنیوز،

 آمریکا تمامی اعضای دیوان عالی ونزوئلا را تحریم کرد. دولت «دونالد ترامپ» می‌گوید این اقدام واکنشی به تصمیم ماه مارس دیوان عالی است که با سلب صلاحیت از پارلمان، نقش قانونگذاری را به خود اختصاص داد.

براین اساس، وزارت دارایی آمریکا، روز پنجشنبه اعلام کرد که «مایکل خوزه مورنو پرز» رئیس دیوان عالی ونزوئلا و 7 قاضی ارشد دیگر را تحریم کرده است. به این ترتیب، این مقام‌ها حق سفر به آمریکا را نخواهند داشت و هرگونه دارایی احتمالی آن‌ها در نظام بانکی آمریکا توقیف خواهد شد.

«استیون منوچین» وزیر دارایی آمریکا، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «مردم ونزوئلا از یک اقتصاد در حال سقوط رنج می برند که نتیجه فساد و سوء مدیریت دولت آنهاست. اعضای دیوان عالی با دخالت منسجم در امور قوه مقننه اوضاع را وخیم‌تر کرده‌اند.»

او مدعی شد: «آمریکا با وضع این تحریم‌های هدفمند از تلاش‌ مردم ونزوئلا برای محافظت و پیشبرد دموکراسی در کشورشان حمایت می کند.»

ونزوئلا، اخیرا دستخوش یک بحران سیاسی کم سابقه بوده که حدود 40  کشته برجای گذاشته است.

مخالفان «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهوری ونزوئلا، او را به بی‌کفایتی و فساد متهم کرده‌اند و خواهان کناره‌گیری وی از قدرت هستند.

در ماه مارس گذشته، قضات دیوان عالی پارلمان تحت کنترل مخالفان را فاقد صلاحیت اعلام کردند و اختیارات آن را به خود انتقال دادند، تصمیمی که بحران را تشدید کرد.

نیکلاس مادورو اعتراضات را توطئه کشورهای بیگانه به خصوص آمریکا می خواند و رسانه‌های خبری را متهم کرده است که در گزارش شرایط داخلی این کشور بی‌طرفی را رعایت نمی‌کنند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آمریکا ونزوئلا را تحریم کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..