تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شاهزاده‌ای که به خاطر عشق سلطنت را ترک میکند

قوانین پادشاهی ژاپن تصریح می‌کند که یک شاهزاده پس از ازدواج با یک شهروند عادی باید خاندان سلطنتی را ترک کند.شاهزاده ماکو، از اعضای خاندان سلطنتی ژاپن، قصد دارد با ازدواج با یک شهروند معمولی از عضویت در خانواده سلطنتی دست بشوید.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، او که ۲۵ سال دارد و بزرگترین نوه دختری امپراتور آکیهیتوست قصد دارد با کی کوموروی ۲۵ ساله که هم دانشگاهی‌اش بوده، ازدواج کند. کومورو برای یک شرکت وکالت کار می کند.

قوانین پادشاهی ژاپن تصریح می‌کند که یک شاهزاده پس از ازدواج با یک شهروند عادی باید خاندان سلطنتی را ترک کند.

این خبر که رسانه‌های محلی آن را گزارش داده‌اند احتمالا بار دیگر به بحث درباره کوچکتر شدن خانواده سلطنتی دامن خواهد زد.

شاهزاده ماکو و کی کومورو در سال ۲۰۱۲ حین تحصیل در دانشگاه بین‌المللی مسیحی توکیو آشنا شدند.

او زمانی به عنوان "شاهزاده دریا" در تبلیغ صنعت جهانگردی ژاپن کار می‌کرد.

کومورو روز چهارشنبه در مورد برنامه ازدواج با شاهزاده ماکو به رسانه‌های ژاپن گفت: اکنون وقت مناسبی برای اظهارنظر نیست، اما وقت مناسب که رسید صحبت خواهم کرد.

خاندان سلطنتی در گفتگو با شبکه سی ان ان آمریکا تایید کرد که برنامه نامزدی شاهزاده ماکو در جریان است.

امپراتور آکیهیتو، ۸۳ ساله، در ماه اوت اشاره کرد که می‌خواهد کناره گیری کند چون گفت: سن بالا مانع انجام وظایفش می‌شود.

ژاپن در حال حاضر مشغول بررسی تغییرات قانونی لازم برای کناره گیری امپراتور است.

در دو قرن اخیر هیچ امپراتوری در ژاپن کناره گیری نکرده و قوانین فعلی اجازه این کار را نمی‌دهد. اما حتی اگر قانون عوض شود مردانه بودن وراثت قدرت به قوت خود باقی خواهد ماند.

ولیعهد ناروهیتو، شاهزاده فومیهیتو، شاهزاده هیساهیتو (پسر فومیهیتو) و شاهزاده ماساهیتو برادر جوانتر امپراتور به ترتیب وارثان سلطنت هستند.
 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شاهزاده‌ای که به خاطر عشق سلطنت را ترک میکند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..