تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ایسلند در پی استفاده از فناوری پیشرفته جهت استخراج انرژی پاک از آتش‌فشان‌ها

صد درصد انرژی ایسلند از منابع تجدید پذیر تأمین می‌شود. اکنون آن‌ها در پی بهره‌برداری بیشتر از انرژی زمین‌گرمایی هستند. 

ایسلند در جنگ علیه تغییرات اقلیمی پیشتاز است؛ زیرا تمام انرژی آن از منابع تجدید پذیر تأمین می‌شود. آن‌ها در آخرین پروژه خود با استفاده از دریلی به نام ثور از انرژی زمین‌گرمایی آتش‌فشان‌ها استفاده بیشتری خواهند کرد.

حفاری برای انرژی پاک

حفاری و انرژی پاک به‌ندرت با هم در یک جمله استفاده می‌شوند. در انرژی‌های زمین‌گرمایی، حفاری بخشی عمده از این فرایند است. مهندسان ایسلندی دریلی به نام ثور (از اساطیر اسکاندیناوی) ساخته‌اند که تا عمق ۴۶۵۹ متری حفاری انجام داده است. این پروژه‌ی حفاری آزمایشی است؛ اما می‌تواند ده برابر سوخت‌های فسیلی معمول، انرژی تولید کند.

انرژی زمین‌گرمایی در واقع استفاده از گرمای اعماق زمین برای گرم کردن آب و استفاده از توربین‌ها است. طبیعتا در مناطق آتش‌فشانی دمای زمین بالاتر و استفاده از آن سودمندتر است. عمقی که دریلی مانند ثور به آن دست می‌یابد، بسیار داغ (۴۲۷ درجه سانتی‌گراد) است و فشاری که به مایعات وارد می‌کند، آن‌قدر هست که بخار کافی برای چرخش توربین‌ها و در نتیجه انرژی پاک تولید کند. این پروژه با نام پروژه‌ی حفاری عمیق ایسلند (IDDP)، هنوز در فاز آزمایشی قرار دارد و طی دو سال آینده نشان خواهد داد که از نظر اقتصادی چقدر ارزشمند است.

یک راه حل زمین‌گرمایی

در حال حاضر، کشور ایسلند کل انرژی مورد نیاز خود را از منابع تجدید پذیر تجدید پذیر تأمین می‌کند: ۲۵ درصد از انرژی‌های زمین‌گرمایی و ۷۵ درصد از انرژی هیدروالکتریک. با اینکه انرژی زمین‌گرمایی نسبت به سوخت‌های فسیلی با محیط زیست مهربان‌تر است؛ اما این انرژی کاملا هم سبز نیست. مارتین نورمن، متخصص نروژی امور مالی پایدار در سازمان صلح سبز می‌گوید:

حفاری برای انرژی زمین‌گرمایی کاملا تجدیدپذیر و بدون مشکل نیست. این کار با مشکلاتی مانند آلودگی گوگرد و نشر کربن دی‌اکسید روبه‌رو است که باید هرچه زودتر برای آن‌ها چاره‌ای اندیشیده شود.

ایسلند پیشرفت بزرگی در استفاده از انرژی‌ تجدید پذیر حاصل کرده است؛ اما هنوز باید مقدار گاز گلخانه‌ای آزادشده‌ی خود را کاهش دهد. در حقیقت، بر اساس مطالعات اقتصادی صورت گرفته در دانشگاه ایسلند، به سبب مقدار نشر تولیدشده، ایسلند مقید به قرارداد اقلیمی پاریس نیست.

درست است که ایسلند باید کربن تولیدی خود را کاهش دهد، اما پیشرفتی که در انرژی‌های تجدید پذیر به آن دست یافته است، نشان می‌دهد که ما می‌توانیم با تغییرات اقلیمی مبارزه کنیم.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ایسلند در پی استفاده از فناوری پیشرفته جهت استخراج انرژی پاک از آتش‌فشان‌ها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..