تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عدم تفاهم، اعتیاد ، خشونتهای جسمی در صدر عوامل طلاق استان زنجان/ اجرای ۱۱۱ عنوان برنامه در سه حوزه طلاق، اعتیاد، انحرافات اخلاقی و اجتماعی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسیح الله سلطانی امروز در گفت وگو با زنجانم اظهار داشت: عدم تفاهم، اعتیاد ، خشونتهای جسمی، عدم تکمین، بیکاری، دخالت اطرافیان، خیانت، کاهش سن ازدواج، تصمیم احساسی در ازدواج، عدم شناخت طرفین از همدیگر مهمترین عوامل شناسایی شده در بروز طلاق ها در استان زنجان بوده است.

وی با بیان اینکه عوامل اقتصادی و معیشتی نیز بی تاثیر در بروز طلاق ها نیستند، تصریح کرد: نقش عوامل فرهنگی و اجتماعی در طلاق زوجین بسیار مهمتر از مسائل اقتصادی بوده و عوامل شخصیتی، اقتصادی، فرهنگی در بروز طلاق زوجین بسیار تاثیرگذار است.

* ناکارآمد بودن آموزشهای ارائه شده در پیشگیری از طلاق

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری استان زنجان با اشاره به ناکارآمد بودن آموزشهای ارائه شده در پیشگیری از طلاق در بین زوج ها بویژه زوج های جوان ابراز کرد: در زمینه کاهش آسیبهای اجتماعی ما شاهد ورود تشکلهای دولتی و نهادهای عمومی هستیم که سمن های مردمی نیز احساس تکلیف کرده و ورود پیدا کرده اند اما بررسی اقدامات نشان می دهد که در آموزش های پیشگیری با ضعفهایی مواجه هستیم.

وی عنوان کرد: برخی آموزش های ارائه شده توسط نهادهای مردمی نگاه علمی دقیقی نداشته است.

سلطانی ورود خانواده و مشارکت افراد و سازمان های مردم نهاد را در کاهش آسیبهای اجتماعی ضروری دانست و تاکید کرد: جامعه سنتی ایران به سمت یک جامعه مدرن در حال حرکت بوده و در این حرکت ما شاهد تغییر در فرهنگ خانواده ها هستیم که بروز مشکلاتی همچون افزایش طلاق یکی از تغییرات فرهنگی و اجتماعی در بنیان خانواده ها در طی سالهای اخیر بوده است.

وی افزود: بسیاری از تغییرات فرهنگی در داخل خانواده ها قابل کنترل بوده و لازم است خانواده ها ورود جدی تری در این زمینه داشته باشند.

* نگاه به ازدواج یک نگاه سطحی و احساسی است

این مقام مسئول یکی از دلایل بروز طلاق را پایین بودن آستانه تحمل افراد دانست و گفت: در خانواده های امروزی ما شاهد این هستیم که نگاه به ازدواج یک نگاه سطحی بوده و طرفین شناخت درستی از یکدیگر نداشته و در کنار یکدیگر سازگاری ندارند.

وی بیان کرد: کاهش سن ازوداج و احساسی برخورد کردن در انتخاب سبب شده است که زوجین در هنگام برخورد با مشکلات راهکار مناسب برای رفع مشکلات را نداشته که در نهایت چنین انتخابهایی منجر به افزایش میزان طلاق بویژه در سالهای اول ازدواج شده است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری استان زنجان با اشاره به اقدامات دستگاه های اجرایی برای کاهش معضل طلاق در استان ابراز کرد: شورای فرهنگ عمومی استان، بهزیستی، نیروی انتظامی و دادگستری به عنوان دستگاههای متولی ورود پیدا کرده و برنامه های مشخصی نیز در این زمینه توسط این دستگاهها در طول سال به اجرا گذاشته می شود.

سلطانی با بیان اینکه در زمینه کاهش آسیبهای اجتماعی برای اولین سال برنامه برای ارائه به دستگاه ها تدوین و اعلام  شده است، خاطرنشان کرد: ۱۱۱ عنوان برنامه در سه حوزه طلاق، اعتیاد، انحرافات اخلاقی و اجتماعی توسط ۱۸ دستگاه دولتی با اعتبار ویژه اجرایی می شود.

این مقام مسئول تاثیربرنامه ها در زمینه کاهش آسیبهای اجتماعی را نیازمند گذشت زمان دانست و گفت: آسیبهای اجتماعی حقیقتا چیزی نیست که با انجام اقدام در یک یا دو سال ریشه کن شود بلکه این امر نیازمند فرهنگ سازی در جامعه دارد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عدم تفاهم، اعتیاد ، خشونتهای جسمی در صدر عوامل طلاق استان زنجان/ اجرای ۱۱۱ عنوان برنامه در سه حوزه طلاق، اعتیاد، انحرافات اخلاقی و اجتماعی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..