تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




Android Go، سیستم عامل جدید گوگل معرفی شد

کد خبر: ۵۳۴۱۴۳

۲۸۶۴  بازدید

شرکت گوگل، امروز به‌طور رسمی از Android Go رونمایی کرد؛ نسخه سبک‌شده سیستم‌عامل اندروید که برای محصولات مجهز به یک گیگابایت رم یا کم‌تر توسعه یافته است.

وب سایت جی اس ام - محمد جهانی: شرکت گوگل، امروز به‌طور رسمی از Android Go رونمایی کرد؛ نسخه سبک‌شده سیستم‌عامل اندروید که برای محصولات مجهز به یک گیگابایت رم یا کم‌تر توسعه یافته است.

 Android Go معرفی شد؛ سلطه گوگل بر بازار محصولات ارزان‌قیمت!

این شرکت واقع در مانتین ویو ادعا می‎کند که Android Go (نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید که برای اجرا در گوشی‌های ارزان‌قیمت و با مشخصات سخت‌افزاری بسیار ضعیف توسعه یافته است) اجرای پلت‌فرم اندروید را در دستگاه‌های بیشتری فراهم می‌سازد. باید اشاره کرد در حال‌حاضر، نزدیک به دو میلیارد دستگاه اندرویدی فعال در هر ماه وجود دارد. شرکت گوگل، پیش‌تر نیز پروژه اندروید One را برای عرضه دستگاه‌های رده‎پایین با جدیدترین نسخه از سیستم‎عامل اندروید ارائه داده بود اما این پروژه آن‌طور که انتظار داشت، مورد استقبال قرار نگرفت.

البته رویکرد گوگل از عرضه نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید که Android Go نامیده می‎شود، متفاوت است. بهینه‌سازی‌های صورت گرفته در سطح نرم‎افزار و سیستم‎عامل، این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند تا با گوشی‌های ارزان‌قیمت مجهز به یک گیگابایت رم (و کم‌تر) و به همراه مشخصات سخت‌افزاری ضعیف، جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل اندروید را تجربه کنند.

در برخی از بازارها، توسعه‌دهندگان تلاش کرده‌اند با عرضه محصولات ضعیف اما با سیستم‌عامل اندروید، لذت استفاده از پلت‌فرم موبایلی گوگل را برای کاربران امکان‌پذیر نمایند اما به دلیل بهینه‌نبودن سیستم‌عامل اندروید برای گوشی‎های ارزان‌قیمت، نتایج چندان چشم‌گیر نبوده است.

همان‌طور که گفته شد، بهینه‌سازی‌هایی در سطح سیستم‌عامل صورت گرفته است تا اجرای روان اندروید بر روی دستگاه‌های مجهز به Android Go فراهم شود؛ این بهینه‌سازی‌ها به گونه‌ای است که نیاز سازندگان را از عرضه محصولات مجهز به تراشه‌های گران‌تر و حافظه رم بالا برطرف می‎کند و بدین شکل، قیمت دستگاه‌های اندرویدی در بازارهای در حال توسعه تاحدودی کاهش می‌یابد.

 Android Go معرفی شد؛ سلطه گوگل بر بازار محصولات ارزان‌قیمت!

هم‌چنین، بهنیه‌سازی‌هایی نیز در سطح نرم‌افزار این سیستم‌عامل وجود دارد؛ شرکت گوگل به جای استفاده از نسخه اصلی برنامه گوگل کروم، نسخه بهینه‌سازی شده آن‎را توسعه داده است و به صورت پیش‌فرض، قابلیت "حفظ دیتا" فعال است. هم‌چنین، ابزارهای بیشتری بر روی نظارت بر حجم مصرفی اینترنت در این نسخه از مرورگر کروم وجود دارد.

علاوه‌براین، نسخه بهینه‌شده برنامه‎های محبوب دیگر از جمله YouTube نیز وجود دارد که شرکت گوگل، آن‌‌را YouTube Go نامیده است. در این نسخه، به کاربران نمایش فیلم‌های یوتیوب با پسوند GIF پیشنهاد می‌شود و هم‌چنین، قابلیت‌هایی برای نظارت بر حجم مصرفی در نظر گرفته شده است.

 از آنجایی‌که نمی‌توان کاربران را به چند برنامه پیش‌فرض سیستمی محدود کرد، گوگل ابزارهایی را برای بهینه‌سازی برنامه‌ها برای Android Go توسعه داده است و ادعا می‌کند که به توسعه‌دهندگان برای ساخت نسخه‌ سبک‌شده برنامه‌‌ی آن‌ها کمک خواهد کرد. در کنار این موضوع در پلی استور نیز، یک دسته‌بندی مشخص جدید وجود دارد که برنامه‌های بهینه‌شده را برای اجرا در Android Go جدا نموده است.

 Android Go معرفی شد؛ سلطه گوگل بر بازار محصولات ارزان‌قیمت!

شرکت گوگل در رابطه با پشتیبانی از Android Go ادعا می‌کند که در تمامی نسخه‌های آینده سیستم‌عامل اندروید، نسخه‌ سبک‌شده آن‎را برای دستگاه‌های مبتنی بر Android Go  منتشر خواهد کرد. اولین نسخه از این سیستم‌عامل، به همراه نسخه نهایی اندروید O که در اواخر تابستان برای گوشی‌های پیکسل و سری نکسوس گوگل عرضه می‎شود؛ در دسترس قرار خواهد گرفت. هرچند، محصولات مجهز به آن تا سال آینده میلادی یعنی 2018 وارد بازار نخواهد شد؛ به همین جهت، هنوز چندان نباید برای معرفی و عرضه محصولات بسیار ارزان‌ اندرویدی امیدوار باشید.

 باید دید که آیا تمایل گوگل برای عرضه محصولات بسیار ارزان‌قیمت اندرویدی با عرضه Android Go به نتیجه مشخصی می‌رسد یا این نسخه از سیستم‌عامل اندروید مانند پروژه اندروید One پس از مدتی، برای همیشه به فراموشی سپرده خواهد شد!




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «Android Go، سیستم عامل جدید گوگل معرفی شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..