تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تعرفه پایین طب داخلی یعنی سوق دادن پزشکان به خروج از کشور

ایرج خسرونیا رئیس هیئت بدوی سازمان نظام پزشکی کشور و رئیس جامعه متخصصین داخلی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: متأسفانه تعرفه‌های پزشکی آنقدر پایین است که افزایش ۵ الی ۱۰ هزار تومانی آن هیچ کمکی به حال بد معیشتی طب داخلی نمی‌کند، زیرا در این صورت میزان ویزیت روزانه ۱۰ بیمار در مطب طب داخلی مجموعاً یک صد هزار تومان بالا می‌رود که دردی از این جامعه دردمند دوا نمی‌کند؛ در حالی که هم‌اکنون بالغ بر ۲ هزار متخصص داخلی در این جامعه عضو هستند و مشغول ارائه خدمات درمانی در بخش‌های دولتی و خصوصی به آحاد مردم هستند.

وی با بیان هزینه‌های اجاره بهاء، خرید مطب و حقوق پرسنل گفت: صرف نظر از هزینه‌های سنگین مالیاتی، تمام مبالغ ذکر شده با این وضعیت کژدار و مریض معیشتی متخصصان طب داخلی، بیشتر این گروه از پزشکان را به سمت ترک اجباری شغلشان و حتی تعطیلی مطب‌ها می‌کشاند و جامعه متخصصان داخلی امیدوارند که بالاخره تعرفه‌های ویزیت این قشر حداقل به عدد حقیقی خود نزدیک شود، درحالی‌که به تازگی زمزمه‌هایی از کاهش تعرفه فعلی این گروه و بازگرداندن میزان آن به همان تعرفه سابق حکایت دارد.

رییس جامعه متخصصین داخلی تصریح کرد: کاهش تعرفه‌های متخصصین داخلی، تصمیم و اقدام خطرناکی است که قطعاً به ضرر مردم کشورمان تمام می‌شود، زیرا با این کار عملاً این گروه متخصص علی‌رغم میل باطنی و به علت ناتوانی در امرارمعاش به اجبار کارشان را ترک می‌کنند و یا دچار دلزدگی از کار می‌شوند و بنابراین خواهان توجه جدی سازمان نظام پزشکی، وزارت بهداشت و علی‌الخصوص مجلس شورای اسلامی نسبت به این مهم هستیم.

خسرونیا با تشبیه متخصصان طب داخلی به گروه نسخه نویسان متخصص اظهار داشت: طب داخلی یعنی اگر بیماری از دردی گلایه می‌کند، وی را به طور کامل و تخصصی چکاپ کرده تا بهترین راهکارهای درمانی را به وی نسخه کنند و زیر منگنه قرار دادن این گروه از نظر معیشتی یعنی گشایش درهای سایر کشور‌ها برای این گروه پزشکی و خروج آنان از کشور، آن هم در شرایطی که به ناچار از عرصه درمان خارج شده‌اند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تعرفه پایین طب داخلی یعنی سوق دادن پزشکان به خروج از کشور»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..