تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نکات مهم درباره ورزش در هوای گرم تابستان

نکات مهم درباره ورزش در هوای گرم تابستان نکات مهم درباره ورزش در هوای گرم تابستان 

ورزش در هوای گرم تابستان، نیازمند دقت به نکاتی هست که مربوط به از دست رفتن آب بدن می باشد و بهتر هست رعایت گردد. ورزشکاران برای داشتن کارایی بالا در هوای گرم باید نکات خاصی را رعایت کنند. هوای گرم ممکن هست باعث گرمازدگی شود و انرژی ورزشکاران را کاهش دهد.نکات زیر میتواند به ورزشکاران کمک کند که در هوای گرم کارایی خود را افزایش دهند:

۱- مایعات مصرف کنید:

ورزش در هوای گرم باعث افزایش دمای بدن میشود. بدن با عرق کردن به این فرآیند واکنش نشان می دهد تا دمای بدن کاهش یابد. با ورزش به صورت متوسط ۲ تا ۳ درصد از آب بدن کاهش می‌یابد. بنابراین بهتر هست در هنگام ورزش هر ۲۰ دقیقه آب بنوشید. میتوانید در استراحت بین ورزش میوه بخورید. خوردن میوه هم به فراهم سازی آب بدن کمک میکند.

مراقب باشید که بیش از حد نیز آب ننوشید. اینکار ممکن هست باعث کاهش سدیم خون شود. زمانی که احساس تشنگی داشتید آب مصرف کنید.

۲- به آرامی سرعت را افزایش دهید:

بهتر هست به تدریج سرعت و شدت حرکت را افزایش دهید. بهتر هست صبر کنید تا بدن به دمای هوا عادت کند.

۳- در گرم‌ترین زمان روز از منزل خارج نشوید:

بهتر هست در ساعات اول صبح که هوا خنک‌تر هست ورزش کنید. در میانه روز که هوا گرم هست ورزش نکنید. میتوانید در روزهای گرم ورزش‌هایي همچون ایروبیک در آب انجام دهید.

۴- لباس‌هاي روشن بپوشید:

لباس‌هاي تیره گرما را به خود جذب میکنند. لباس‌هاي سبک و روشن بهره گیری کنید که گرما را کمتر احساس کنید.

۵- میان وعده بخورید:

میان وعده‌هاي آبدار همچون میوه بخورید.

۶- از شرایط خطرناک آگاهی داشته باشید:

در صورتی که شرایط زیر برای شما پیش آمد به داخل ساختمان بروید:

– احساس ضعف

– گرفتگی عضلات

– سرگیجه

– حالت تهوع

سردرد

– ضربان قلب بیش از حد چندان

– رنگ پریدگی

بدانید که حتی ۲۰ دقیقه ورزش کردن نیز اثرات مثبت دارد. آن چه مهم هست میزان پشتکار شما در ورزش کردن هست. باید به صورت مرتب و در روزهای گوناگون هفته ورزش کنید هرچند که مدت زمان ورزش کم باشد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نکات مهم درباره ورزش در هوای گرم تابستان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..