تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دولت درباره وصل یک‌شبه یارانه‌ یک میلیون خانوار توضیح دهد

به گزارش افکارنیوز،

محمد وحدتی هلان در رابطه با افزایش یارانه مستمندان در آستانه انتخابات و واریز یازانه یک میلیون خانواری که یارانه‌شان قطع بوده، گفت: بنا بر مصوبات مجلس در لایحه بودجه 96 و لایحه برنامه ششم که قبل از سال تصویب شد، به افزایش مستمری پرداخته شده است اما در این روزها برخی می‌خواهند تبلیغات معکوس به نفع خود کنند.

وی ادامه داد: باید مردم محروم و حاشیه‌نشین که درآمد خوبی ندارند از این یارانه استفاده کنند که حدود 6 میلیون یارانه‌بگیر در کمیته امداد و بهزیستی است و قبلا 50 تا 60 هزار تومان می‌گرفتند و اکنون باید مستمری 250 هزار تومانی بگیرند.

وی همچنین به تصویب بودجه برای تزریق وام به این نهادهای حمایتی خبر داد و گفت:‌در لایحه بودجه نیز اعتبار هزار و 200میلیارد تومان دیده شده که در کمیته امداد در قالب وام‌های اشتغال‌زایی هزینه خواهد شد.

وی در مورد قطع و وصل شدن یک شبه یارانه برخی از افراد گفت: متأسفانه یارانه بسیاری از مستمری‌بگیران به اشتباه قطع می‌شود که معمولا این‌ها به دفاتر ما در شهرستان مراجعه می‌کنند و ما نامه‌هایی را به فرمانداری برای برقرار شدن یارانه این افراد ارسال می‌کنیم.

وحدتی در رابطه با اینکه چرا یارانه این افراد در آستانه انتخابات وصل شده، گفت:‌ دلیل اینکه چرا افزایش یارانه را دولت برای پایان سال گذاشت یا دلیل وصل شدن یارانه‌ یک میلیون خانوار در چنین زمانی را نمی‌دانم و باید دولت نسبت به این موضوع توضیح دهد.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه معمولاً برای افرادی که یارانه‌شان قطع می‌شود، نامه‌نگاری انجام می‌شود، گفت: در مجلس دغدغه ما این است که افراد مستمند به حقشان برسند و از آنها حمایت‌های لازم انجام شود.

وحدتی گفت: تأکید مجلس بر این است که یارانه‌ها و پرداختی‌ها به کسانی شود که واقعا نیاز دارند نه اینکه به اشتباه به  افراد بی‌نیاز داده شود.

این نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس گفت: باید یارانه‌ها هفدمند شوند تا دولت و مردم متضرر نشوند و حق و حقوق افرادی که واقعاً‌ نیاز دارند پرداخت شود و یارانه به دستشان برسد.

وحدتی در پاسخ به اینکه آیا تا کنون یارانه به افرادی که مستحق نبودند پرداخت شده گفت: بله، اینگونه بوده اکنون ماهانه برای 80 میلیون نفر یارانه 40هزار تومانی داده می‌شود در حالی که برخی این حق را ندارند که بگیرند، یارانه 10 درصد این جامعه قطع شده که شامل دهک اول و دهک‌های دیگر نیز در حال هدفمندی و سامان گرفتن هستند.

وی با تأکید بر اینکه یارانه باید به مستحقان واقعی داده شود، گفت: هدف این است که اقشار آسیب‌پذیر بتوانند زندگی خود را ادراه کنند و مسلماً در برنامه مجلس افزایش رقم مستمری هم ادامه خواهد یافت چرا که این رقم با توجه به نرخ تورم جوابگو نیست.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دولت درباره وصل یک‌شبه یارانه‌ یک میلیون خانوار توضیح دهد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..