تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آلمان ۸ مکان جدید را برای استقرار ناوگان هوایی خود درنظر دارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، وزیر دفاع آلمان با اشاره به ادامه ممنوعیت اِعمالی از سوی آنکارا بر دیدار اعضای پارلمان آلمان با نیروهای نظامی این کشور در پایگاه هوایی «اینجرلیک» ترکیه، تأیید کرد که دولت آلمان ۸ مکان جدید را به عنوان جایگزینی برای این پایگاه هوایی درنظر دارد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، «اورزلا فون در لاین» وزیر دفاع آلمان روز چهارشنبه اعلام کرد تیمی به منظور ارزیابی یک محل جهت استقرار جتهای شناسایی «تورنادو» و یک هواپیمای سوخت گیری، در حال حاضر در اردن بسر می برد.

طبق اظهارات وزیر دفاع آلمان که وزارت تحت ریاست وی فهرستی از هشت مکان احتمالی را تهیه کرده است؛ کشور قبرس نیز یکی از مکانهای موردنظر است.

گفتنی است که اوایل هفته جاری، ترکیه دیدار برنامه ریزی شده شماری از قانونگذاران آلمان با ۲۷۰ نیروی نظامی این کشور مستقر در پایگاه هوایی اینجرلیک ترکیه را ممنوع کرد. این نیروهای نظامی آلمان در حال انجام وظیفه در ائتلاف ادعایی آمریکا علیه داعش هستند. این دیدار برای روز سه شنبه برنامه ریزی شده بود.

این اقدام آنکارا پس از آن صورت گرفت که آلمان به سربازان ترکیه ای که به زعم دولت اردوغان در کودتای نافرجام سال گذشته این کشور دست داشته اند، پناهندگی اعطاء کرده است.

وزیر دفاع آلمان همچنین گفت که به رغم ادامه گفتگوها با مقامات آنکارا، برلین سایر گزینه ها را برای تعیین محل استقرار هواپیماهای شرکت کننده در ائتلاف ادعایی آمریکا علیه داعش بررسی می کند.

رسانه های آلمان پیش از این گزارش دادند که برلین هشت مکان را برای انتقال هواپیماهای خود در نظر دارد که کشور اردن یکی از محتمل ترین گزینه هاست.

شایان ذکر است که امتناع اخیر آنکارا از اعطای مجوز بازدید به قانونگذاران آلمانی، امری بی سابقه نبوده است؛ چرا که در سال گذشته نیز مقامات ترکیه در واکنش به تصمیم پارلمان آلمان برای به رسمیت شناختن نسل کشی ارامنه توسط امپراتوری عثمانی در اوایل قرن بیستم، این بازدیدها را ممنوع ساختند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آلمان ۸ مکان جدید را برای استقرار ناوگان هوایی خود درنظر دارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..