تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شکاف عمیق سند آموزش ۲۰۳۰ با اسناد بالادستی

محمود نیلی احمد آبادی رییس دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: در کل محتوای سند ۲۰۳۰ یکسری از بحث‌های وجود دارد که می‌تواند در تضاد با ارزش‌های جامعه اسلامی باشد و در حال حاضر خود وزارت امور خارجه و آموزش و پرورش هم آن را نپذیرفته‌اند.

وی ادامه داد: با این حال اگر آموزش و پرورش بخواهد این سند را در متن برنامه‌های خود قرار دهد، فاصله و شکاف عمیقی را با اسناد بالادستی خواهیم داشت و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در انزوا قرار می‌گیرد.

رییس دانشگاه تهران افزود: در واقع این موارد الزام آور نیست و یکسری جهت گیری‌ها در زمینه آموزش مداوم مانند تعاملات بین الملل در حوزه علم و بحث تعامل دانشگاه با جامعه را مشخص می‌کند.

نیلی احمدآبادی تصریح کرد: در واقع تمامی دانشگاه‌های ایران قبل از این سند به دنبال آن بودند و این موارد مفاهیمی است که در دنیا شکل گرفته و باعث تعامل گسترده‌تر می‌شود.

وی اضافه کرد: در کشور ما سابقه آموزش و فعالیت‌های علمی به قر‌ن‌ها پیش باز می‌گردد که دانشمندان زیادی سهم بخصوصی در تولید و گسترش جهانی دانش و تبدیل علم به میراث جهانی داشته‌اند. البته نقش تعالی بخش تعالیم دین اسلام و تلفیق مبارک تمدن ایرانی و تدین اسلامی و پیوند دین و دانش را در تعمیق بینش علمی ایرانیان مسلمان، نباید نادیده گرفت. 

رییس دانشگاه تهران بیان کرد: آموزه‌های دینی ما نیز هر یک به نحوی بر اهمیت آموزش و یادگیری دلالت دارند که بیانگر نفی محدودیت زمان و مکان و همگانگ‌بودن دانش و فراگیر‌ بودن فرآیند تعلیم و تعلم در دین مبین اسلام است.

نیلی احمد آبادی عنوان کرد: در دانشگاه‌ها این سند به گونه‌ای است که از زمان‌های قبل پیامبر هم با این حدیث زگهواره تا گور دانش بجوی را تبلیغ کرده است و ما باید در کل به این سند افتخار کنیم که از ۱۴۰۰ سال قبل هم پیش از اسلام این موضوع را گفته است.

وی تصریح کرد: بر اساس هدف فراگیری که در چارچوب عمل آموزش ۲۰۳۰ مورد تاکید قرار گرفته، دولت‌ها مکلف شده‌اند تا از همه ابزار‌ها برای تحقق این هدف استفاده کنند.

نیلی احمد آبادی در ادامه توضیحاتش گفت: مقررات آموزشی قانون اساسی کشور هم‌سو با راهبرد دسترسی همگان به آموزش، وضع شده است و مسئولان کشور موظف به ایجاد شرایط لازم برای گسترش و تعلیم آموزش در همه سطوح اعم از ابتدایی، متوسطه و عالی هستند.

رییس دانشگاه تهران ادامه داد: اهداف آموزش ۲۰۳۰ در اسناد کلان بالادستی کشورمان مانند سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نقشه جامع علم و فناوری کشور و برنامه‌های پنجم و ششم توسعه نیز ملحوظ شده‌اند.

نیلی احمد آبادی یادآورشد: این بدان معنا است که روح این سند بیشتر در حوزه‌هایی است که در تضاد با اصل و چارچوب و معتقدات و نظام باشد که وزارت امور خارجه و آموزش و پرورش هم اعلام کرده اند که الزامی برای رعایت الزاماتش ندارند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شکاف عمیق سند آموزش ۲۰۳۰ با اسناد بالادستی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..