تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




طریقه درست نشستن پشت میز کار

شغل هایی زیادی هست که افرادی که مشغول به آن کار هستند، مجبورند ساعت های طولانی به صفحه نمایش نگاه کنند و پشت میز بنشینند. برای مراقبت از چشمان و پاها و کمر خود بهتر است به این نکات دقت کنید. با دکتر سلام همراه باشید.

به گزارش بهداشت نیوز،اگر شغل شما ایجاب می­کند که زیاد بنشینین و با کامپیوتر کار کنید، به راهنمایی­ هایی که در زیر اشاره شده است توجه کنید تا نحوۀ درست نشستن را یاد بگیرید.

کمر خود را تکیه دهید

شما می­توانید با تنطیم صندلی خود بطوریکه کمرتان کاملا تکیه داده شود، خطر ابتلا به کمر درد را کاهش دهید.

تنظیم درست صندلی باعث کاهش فشار وارده به کمرتان می­شود. از صندلی­ های قابل تغییر استفاده کنید و ارتفاع، موقعیت پشت صندلی و شیبش را تنظیم کنید. زانوهایتان باید اندکی پایین­تر از باسن( مفصل ران) باشد؛ در صورت نیاز از زیر پایی استفاده کنید.

صندلی­تان را تنظیم کنید

صندلی­تان را طوری تنظیم کنید که هنگام استفاده از کیبورد، مچ و ساعدتان در حالت مستقیم و هم سطح باشد. این می­تواند از آسیب­ های فشاری احتمالی جلوگیری کند. آرنج­ هایتان باید در کنار بدنتان باشد بطوریکه بازویتان در محل مفصل آرنج L شکل تشکیل دهد.

پاهایتان را بر روی زمین قرار دهید

پاهایتان را صاف روی زمین قرار دهید، در صورت نیاز از زیرپایی استفاده کنید و پاهایتان را در سطحی که برایتان راحت است، قرار دهید. پاهایتان را در حالت ضربدری(به صورت تقاطعی) قرار ندهید، زیرا ممکن است سبب ایجاد مشکلاتی شود.

صفحۀ نمایش را هم سطح با چشمانتان قرار دهید

صفحۀ نمایش باید بطور مستقیم در مقابل شما قرار گرفته باشد. راه درست این است که مانیتور به اندازۀ طول بازویتان از شما فاصله داشته و بالاترین قسمت مانیتور هم سطح با چشمتان باشد.

در صورت نیاز از پایه مانیتور استفاده کنید، زیرا اگر صفحه، بالاتر و یا پایین­ تر باشد مجبور می­شوید گردنتان را خم کنید که این میتواند ناراحت کننده باشد.

از کیبورد استفاده کنید

هنگام تایپ، صفحۀ کیبورد را در مقابل خود قرار دهید. فاصله­ ای به اندازۀ ۴ تا ۶ اینچ(۱۰۰mm-۱۵۰mm) بین کیبورد و لبۀ میز برای قرار دادن مچ دست خود برای استراحت هنگام تایپ، بگذارید. بازوهایتان را به شکل L خم کنید و آرنج­ هایتان را کنار بدنتان قرار دهید.

موس(mouse) را در نزدیکی خود قرار دهید

تا جایی که امکان­پذیر است موس را در نزدیکی خود قرار دهید. یک زیرموسی دارای بالشتک برای مچ دست، کمک می­کند تا مچ دست­تان را راست نگه دارید و خم کردن­ های غیرماهرانۀ و نادرست مچ دست جلوگیری می­کند.

اگر از کیبورد استفاده نمی­کنید، آن را کنار بگذارید تا بتوانید موس را نزدیک­تر قرار دهید.

از انعکاس نور صفحۀ نمایش دوری کنید

تا جایی که ممکن است، صفحۀ نمایش نباید تابش خیره کننده داشته باشد، در غیر این صورت آینه ­ای در مقابل صفحه قرار دهید تا بدانید موجب چه می­شود.موقعیت مانیتور برای جلوگیری از انعکاس نور چراغ و یا نور خورشید مهم است؛ در صورت لزوم پردۀ پنجره­ ها را بکشید. تنظیم میزان نور و کنتراست صفحۀ نمایش استفاده از آن را بسیار راحت­ تر می­کند.

از عینک استفاده کنید

افرادی عینکی دوکانونی که با کامپیوتر کار می­کنند کم­تر از افراد بدون عینک است. بسیار مهم است که بتوان صفحل نمایش را بدون بالا و پایین بردن سر به خوبی دید.اگر نمی­توانید با عینک دوکانونی به راحتی کار کنید به نوع دیگری از عینک احتیاج دارید. اگر در شک هستید، با چشم پزشک خود مشورت کنید.

اشیا را در دسترس قرار دهید

اشیایی مانند تلفن همراه، که مکررا از آن­ها استفاده می­کنید، را در محدودۀ نزدیک خود قرار دهید. از کشش، خم شدن و چرخیدن های مکرر برای دستیابی به اشیا، خودداری کنید.

از آسیب­های ناشی از تلفن دوری کنید

اگر زمان زیاد خود را پای تلفن می­گذرانید، سعی کنید از هدفون استفاده کنید. جا به­ جایی مکرر تلفن بین گوش و شانه، عضلات گردن را تحت فشار قرار می­دهد.

مرتباً استراحت کنید

در یک موقعیت یکنواخت به مدت طولانی ننشینید. اغلب موقعیت خود را تا جایی که عملی است تغییر دهید.استراحت­ های مکرر کوتاه مدت برای کمرتان بهتر از استراحت­ های طولانی مدت اما به تعداد کم، است. این کار به عضلات­تان فرصت می­دهد تا استراحت کنند در حالی که عضلات دیگر در حال انقباض اند.

بهداشت نیوز




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «طریقه درست نشستن پشت میز کار»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..