تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گوگل از زبان برنامه نویسی Kotlin برای توسعه اندروید پشتیبانی می‌کند

گوگل رسما زبان برنامه‌نویسی Kotlin را به مجموعه زبان‌های توسعه‌ی اندروید اضافه کرد.

مراسم توسعه‌دهندگان گوگل به پایان رسید و این کمپانی اعلام کرد رسما از زبان برنامه‌نویسی کاتلین برای توسعه‌ی اندروید پشتیبانی خواهد کرد. کاتلین نام یک زبان برنامه نویسی بسیار جدید است که توسط جت برینز تولید شده است. این زبان برنامه‌نویسی در کنار Jet Brains IDE قرار می‌گیرد که اندروید استودیو به عنوان ابزار رسمی توسعه‌دهندگان گوگل نیز بر اساس آن کار می‌کند.

کاتلین نیز مانند جاوا که به عنوان زبان پیش‌فرض توسعه‌ی اندروید شناخته می‌شود، زبانی است که روی ماشین مجازی جاوا یا JVM کار می‌کند و اکنون می‌توان برای توسعه‌ی اندروید، از کاتلین و دیگر زبان‌های مبتنی بر JVM بهره گرفت. پشتیبانی رسمی گوگل می‌تواند کمک زیادی به این زبان کند و باعث شود کار با کاتلین روی اندروید فراگیرتر شود.

ابزارهای کاتلین به‌طور پیش‌فرض در Android Studio 3.0 قرار خواهد گرفت و جت برینز و گوگل به‌طور مشترک این زبان را پشتیبانی خواهند کرد.

کاتلین به عنوان یک زبان برنامه‌نویسی، شباهت‌های زیادی به ساختار جاوا دارد و کامل شی‌ءگرا است و برای موضوعاتی مشابه مسائل جاوا طراحی شده است. اما از آنجایی که در بسیاری از روش‌ها ظاهری ساده دارد، می‌توان از قابلیت‌های بسیار زیاد آن بهره گرفت و از پیشرفت‌های بیشتر آن نسبت به جاوا لذت برد.

برخلاف زبان برنامه‌نویسی سوئیفت که به عنوان پروژه‌ی داخلی اپل شناخته می‌شود، جت برینز به پشتیبانی از کاتلین ادامه خواهد داد. قرار است این زبان برنامه‌نویسی برای پلتفرم‌های دیگر مانند آی‌اواس و مک نیز در دسترس باشد و برای توسعه‌ی وب، امکان تبدیل کدها به جاوا اسکریپت نیز فراهم شده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گوگل از زبان برنامه نویسی Kotlin برای توسعه اندروید پشتیبانی می‌کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..