تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تمرین جالب ناسا برای مسافران مریخ +عکس

دروازه‌ای به اعماق فضا+عکس

پروژه"دروازه‌ای به اعماق فضا با استفاده از موشک "سیستم ارسال فضایی"(Space Launch System) که اختصارا SLS خوانده می‌شود، انجام خواهد شد.

در چند ماموریت مجزا تجهیزات و فضانوردان با استفاده از کپسول "اوریون"(Orion) و این موشک عظیم به ماه برده می‌شوند تا به انجام آزمایش و کسب تجربه برای زندگی بلندمدت در فضا بپردازند.

پیش از این قرار بود که این ماموریت به صورت همزمان انجام شود اما ناسا اعلام کرد در اولین سفر، فضانوردی را به ماه نخواهد فرستاد.

ایستگاهی که در این سفر فضایی ساخته می‌شود از سه قسمت تشکیل می‌شود:

1- سیستم پیشران و تامین انرژی

2- محل استراحت فضانوردان

3- آزمایشگاه تحقیقاتیپس از تکمیل این ایستگاه برنامه‌ ریزی‌ها برای پرتاب موشک SLS به فضا انجام خواهد شد. 

طبق برنامه‌ اولین پرتاب در سال 2019 انجام خواهد شد و کپسول اوریون در یک سفر سه‌هفته‌ای به دور ماه خواهد چرخید.اولین پرواز سرنشین‌دار قرار بود در سال 2021 انجام شود اما متخصصان ناسا اعلام کرده‌اند ممکن است این تاریخ تغییر کند. 

از نظر فنی باید بین پرتاب بدون سرنشین و پرتاب سرنشین‌دار حدود 33 ماه فاصله باشد اما به دلیل حساس بودن ماموریت، پرتاب دوم ممکن است بیشتر به تعویق بیفتد.یکی از دلایل ایجاد تاخیر در برنامه‌های این پروژه آسیب‌هایی بود که بر اثر طوفان تورنادو در آمریکا به کارخانه ناسا در ایالت نیواورلئان وارد شد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تمرین جالب ناسا برای مسافران مریخ +عکس»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..