تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گوگل نسل دوم تراشه های TPU را با قابلیت های جدید معرفی کرد

گوگل از نسل دوم تراشه‌های TPU رونمایی کرد که تکنولوژی یادگیری ماشین را وارد فاز جدیدی می‌کند.

رویداد توسعه‌دهندگان گوگل موسوم به I/O دقایقی قبل شروع شده است. گوگل در جریان این مراسم از نسل دوم تراشه‌های یادگیری ماشین به نام Tensor Proccesing Units ا(TPU) رونمایی کرد. این تراشه‌ها که به‌طور ویژه برای تسریع فرایند یادگیری ماشین تولید شده‌اند، نسبت به CPU و GPU ظرفیت و قابلیت‌های بیشتری دارند و در مقایسه با نسل اول که سال گذشته معرفی شدند نیز ارتقاء یافته‌اند.

گوگل مدعی شده است که عملکرد هر کدام از این تراشه‌های نسل دوم می‌تواند تا ۱۸۰ ترافلاپ باشد. باید منتظر باشیم و ببینیم امتیازات متوسط این تراشه‌ها در چه حدی است؛ اما قطعا از نظر سرعت یک گام رو به جلو خواهند بود. نسل اول TPU گوگل تنها می‌توانست از عهده‌ی رابط کاری برآید؛ اما نسل دوم این تراشه‌ها را می‌توان برای مدل‌های یادگیری ماشین آموزشی نیز استفاده کرد که یکی از مهم‌ترین بخش‌های جریان کاری یادگیری ماشین است.

گوگل در بیانیه‌ی خود اعلام کرده است که بزرگ‌ترین مدل ترجمه این کمپانی طی یک روز کامل روی ۳۲ واحد از بهترین GPU‌-های موجود در دنیا اجرا می‌شود؛ در صورتی که یک هشتم توان TPU جدید تنها در چند ساعت این کار را انجام خواهد داد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گوگل نسل دوم تراشه های TPU را با قابلیت های جدید معرفی کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..