تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فقط آقایان بخوانند (2)

هيچ می‌دانيد يک لپ‌تاپ ساده می‌تواند توانايی انسان در توليدمثل را تحت تاثير قرار دهد؟

سیب سبز: حتما خيلي شنيده‌ايد كه آقايان بهتر است تلفن همراه‌شان را روي كمرشان و نزديك اندام تناسلي قرار ندهند. جالب است بدانيد مطالعه‌اي نشان داد مردانی كه بيشترين استفاده را از تلفن همراه داشتند (بيش از 4 ساعت در روز) تعداد اسپرم در آنها به‌شدت كاهش داشت ضمن آنكه نرخ تحرك اسپرم و شكل طبيعي آن هم تحت تاثير قرار مي‌گرفت. توصيه پزشكان براي محدود كردن قرارگيري در معرض تابش اشعه اين است كه تلفن همراه را در كيف حمل كنند. حتي زماني كه تلفن در مجاورت كشاله ران نيست مي‌تواند باروري را تحت تاثير قرار دهد. پزشكان براي جلوگيري از اثرات مضر تلفن همراه توصيه مي‌كنند از بلندگوي تلفن استفاده كنند و آن را در تماس با بدن قرار ندهند.

تماشاي تلويزيون
نتايج برخي تحقيقات نشان مي‌دهد مرداني كه در هفته دست كم 20 ساعت پاي تلويزيون مي‌نشينند داراي اسپرم كمتري هستند. در اصل اين مردان 44 درصد ميزان اسپرم كمتري نسبت به مرداني كه به ندرت تلویزیون می‌بینند يا اصلا تلويزيون نگاه نمي‌كنند دارند. يكي از عواقب نشستن و تماشاي تلويزيون به مدت طولاني آن است كه هنگام نشستن دماي بيضه‌ها بالا مي‌رود و همين امر از توليد اسپرم مي‌كاهد.

فقط آقایان بخوانند (2)

عوامل دیگری که خطر‌سازند
به‌گفته محققان برخي شرايط فيزيولوژيك منفي مي‌تواند اسپرم را تحت تاثير قرار دهد.

انسداد: انسداد مجاري يكي از اين موارد است. به دلايل متعدد ازجمله نقص مادرزادي، عفونت، تروما يا وازكتومي ممكن است انسداد ايجاد شده و مانع از ورود مايع مني شود.

اخـتلالات ژنـتيكي: اخـتلالات كروموزومي زيادي هستند كه مي‌توانند توليد اسپرم را به‌شدت كاهش داده يا حتي آن را به صفر برسانند. به‌عنوان مثال يك شكل از فيبروز كيستيك مي‌تواند باعث شود مجراي دفران شكل طبيعي خود را از دست بدهد. عوامل زيان‌آور ديگر مانند آنتي‌بادي‌هاي ضداسپرم، عدم تعادل هورموني، سرطان بيضه، بيضه نزول نكرده و مشكلات جنسي مي‌تواند اسپرم را تحت تاثير قرار دهد.

مشاغل خطرناك
استفاده بي‌رويه از سموم شيميايي براي دفع موش‌ها و حتي كودهاي شيميايي كه در كشاورزي به‌كار مي‌رود، كيفيت اسپرم مردان را تحت‌تاثير قرار مي‌دهد. اسپرم افرادي كه به دليل شغل‌شان در هوای گرم و كنار كوره يا تنور كار مي‌كنند هم ممكن است كيفيت خود را از دست بدهد.

سيگار، ژن را تغيير مي‌دهد
توتون، تنباكو و الكل مي‌تواند عملكرد جنسي را مختل كند بنابراين افرادي كه قصد پدر شدن دارند، بايد به‌طور كامل از اين موراد پرهيز كنند. مصرف الكل بر كيفيت اسپرم و توليد آن اثر مي‌گذارد درحالي‌كه مصرف سيگار باعث اختلال در تحرك اسپرم مي‌شود. علاوه بر كاهش اسپرم مطالعات ديگر نشان مي‌دهد مصرف سيگار مي‌تواند به DNA اسپرم آسيب زده و باعث افزايش اختلال نعوظ شود.

مصرف داروها
بعضي آنتي‌بيوتيك‌ها به‌طور موقت سبب كاهش تعداد و تحرك اسپرم‌ها در مردان مي‌شوند. بعضي از اين آنتي‌بيوتيك‌ها شامل اريترومايسين, نيتروفورازون يا نيتروفورانتوئين هستند. استفاده از داروهاي استروئيدي آنابوليك سبب مي‌شوند بدن نتواند هورمون تستوسترون را به‌طور طبيعي بسازد كه سرانجام سبب كاهش توليد اسپرم خواهد شد. بسياري از ورزشكاراني كه به‌عنوان دوپينگ از اين داروها استفاده مكرر مي‌كنند، دچار اين مشكل خواهند شد. داروي سولفاسالازين كه براي درمان اختلالات گوارشي به كار مي‌رود، كتوكونازول داروي ضد قارچ و داروي آزولفيدين كه براي درمان بيماري گوارشي كوليت به كار مي‌رود ازجمله داروهايي هستند كه مي‌توانند تعداد و كيفيت اسپرم را تحت تاثير قرار دهند.

چاقي تعداد اسپرم را كم مي‌كند
چاقي با افزايش توليد هورمون‌هاي زنانه (استروژن) در ارتباط است. كاهش تعداد اسپرم اختلال عملكرد جنسي و ناباروري را به دنبال دارد. براساس مطالعه سازمان جهاني بهداشت در مقايسه مردان با وزن طبيعي و مردان چاق، افراد چاق دچار كاهش عملكرد بيضه و تعداد اسپرم هستند، البته اين را هم به خاطر داشته باشيد كه براساس تحقيقات انجام‌شده اگرچه چاقي تعداد اسپرم را كاهش مي‌دهد اما تنها سطح شديدي از چاقي ممكن است پتانسيل باروري مردان را تحت تاثير قرار دهد و مانع از قدرت باروري آنها شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فقط آقایان بخوانند (2)»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..