تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آغاز برداشت توت فرنگی در شهرستان سروآباد

 توت فرنگی کردستان به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،مجید قاسمی مدیرجهادکشاورزی شهرستان سروآباد گفت:کار برداشت توت فرنگی از سطح 50 هکتار از باغات شهرستان سروآباد از 15 اردیبهشت آغاز شده و پیش بینی می شود بیش از 700 تن توت فرنگی روانه بازار مصرف شود.

وی ادامه داد: در فصل پاییز سال گذشته و بهار امسال که زمان کاشت توت فرنگی است، 30 هکتار از باغات شهرستان سروآباد زیر کشت توت فرنگی رفته است که با بهره برداری از این سطوح جدید کشت شده، میزان تولید توت فرنگی در شهرستان سروآباد به یک هزار و 200 تن افزایش خواهد یافت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سروآباد اضافه کرد: هم اکنون از سطح 50 هکتار از باغاتی که توت فرنگی در آن تولید می شود، به صورت مستقیم برای 150 نفر و به صورت غیر مستقیم برای 500 نفر ایجاد شغل شده که با بهره برداری از 30 هکتار سطوح جدید کشت شده برای 240 نفر به صورت مستقیم و هزار نفر به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی خواهد شد.

وی افزود: پاروس، دیامنت، کوین الیزا و ارقام محلی مهمترین ارقام توت فرنگی تولید شده باغات این شهرستان است.

وی ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی شهرستان سروآباد در طول 2 سال گذشته با بهره گیری از ارقام تجاری توت فرنگی و روش های جدید کشت به صورت آبیاری های قطره ای سطح قابل توجهی از باغات این شهرستان را زیر کشت تولید توت فرنگی برده است.

وی به پرداخت تسهیلات به توت فرنگی کاران اشاره کرد و افزود: در راستای افزایش تولید توت فرنگی در شهرستان سروآباد سازمان جهاد کشاورزی به توت فرنگی کاران این شهرستان یک میلیارد و 100 میلیون ریال تسهیلات پرداخت کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سروآباد اضافه کرد: همچنین 105 میلیون ریال اعتبار به صورت خرید نشا یارانه دار به توت فرنگی کاران این شهرستان و با نظارت کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی کمک شده است.

به گفته وی، توت فرنگی تولید شده در باغات شهرستان سروآباد در استان های تهران، اصفهان، تبریز، کرمانشاه و سایر شهرهای استان کردستان به صورت تازه خوری به فروش می رسد.

انتهای پیام/ ع




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آغاز برداشت توت فرنگی در شهرستان سروآباد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..