تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




درمان کودکان مبتلا به سوء غذایی با هومیوپاتی

 هومیوپاتی طب هومیوپاتی سوء غذایی با هومیوپاتی درمان سوء غذایی با هومیوپاتی درمان بی اشتهایی کودک با هومیوپاتی

دغدغه ی بیشتر پدر و مادرها، در حال حاضر این است که با تغذیه ی فرزندان خود مشکل دارند. بچه ها اشتهایی به غذا خوردن نشان نمی دهند و حتی این مسئله در بعضی از آنها به شدت نگران کننده است. آنها دچار سوء رفتار غذایی شده اند و از خوردن غذا امتناع می کنند. در این مقاله می خواهیم به بررسی پژوهشی که بر روی چندین کودک انجام شده است بپردازیم و در نهایت ببینیم که آیا این کودکان می توانند با کمک طب هومیوپاتی درمان شوند؟ با دکتر سلام همراه باشید.

سوء رفتار غذایی با هومیوپاتی

تغذیه سالم در دوران کودکی و رشد قد و وزن آنها از شاخصهای مهم بهداشتی به شمار می رود و یکی از مهمترین مشکلات کودکان، بی اشتهایی و امتناع از خوردن غذا است. با توجه به نگرش جامع هومیوپاتی و ماهیت داروهای آن، در این مطالعه تاثیر استفاده از روش هومیوپاتی برای اصلاح رفتار غذایی کودکان مورد بررسی قرار گرفت.

روش بررسی:

در این مطالعه تجربی دو سویه کور، ابتدا کودکان 1 تا 6 ساله دارای مشکل غیر عضوی در رفتار غذایی (به صورت امتناع از خوردن غذا و یا بیزاری از گوشت) از طرف متخصصان کودکان ارجاع شدند. پس از تکمیل پرسشنامه و تعیین داروهای فوق رقیق مناسب هر کودک به وسیله شرح حال هومیاپاتی، کودکان به طور تصادفی یک در میان دارو (مورد) و یا دارونما (شاهد) دریافت نمودند. پس از 4 تا 6 نوبت مصرف دارو، وضعیت رفتار غذاییکودکان مجددا ارزیابی شد و نتیجه درمان در دو گروه با استفاده از نرم افزار SPSS و آزمونهای آماری t و ANOVA مورد مقایسه و تحللیل قرار گرفت. P<0.05 به عنوان سطح معنی داری در نظر گرفته شد.

هومیوپاتی طب هومیوپاتی سوء غذایی با هومیوپاتی درمان سوء غذایی با هومیوپاتی درمان بی اشتهایی کودک با هومیوپاتی هومیوپاتی طب هومیوپاتی سوء غذایی با هومیوپاتی درمان سوء غذایی با هومیوپاتی درمان بی اشتهایی کودک با هومیوپاتی

یافته ها:

از 121 کودک مورد بررسی، 62 دختر و 59 پسر با میانگین سن3.68±1.28 سال بودند. دو گروه از نظر سن، جنس، اشتغال مادر، شدت و مدت اختلال رفتار غذایی با هم تفاوتی نداشتند (P>0.05).میانگین کل امتیاز رفتار غذایی کودکان در هر دو گروه افزایش معنی داری نشان داد (P<0.05). تغییر کل امتیاز در گروه هومیوپاتی 6.85 ±27.27 ودر گروه شاهد۱۳.۷۳ ۱۸.۵۵± بود (P<0.05).میانگین تغییر امتیاز میل و مصرف غذا در کودکان گروه مورد و شاهد به ترتیب12.50 ±14.42 و۱۱.۷۰ ±۷.۹بود (P=0.001).

با وجود افزایش معنی دار امتیاز میل به گوشت در طی درمان، این تغییر در بین دو گروه تفاوت معنی داری نداشت0.05) (P>.

هومیوپاتی طب هومیوپاتی سوء غذایی با هومیوپاتی درمان سوء غذایی با هومیوپاتی درمان بی اشتهایی کودک با هومیوپاتی هومیوپاتی طب هومیوپاتی سوء غذایی با هومیوپاتی درمان سوء غذایی با هومیوپاتی درمان بی اشتهایی کودک با هومیوپاتی هومیوپاتی طب هومیوپاتی سوء غذایی با هومیوپاتی درمان سوء غذایی با هومیوپاتی درمان بی اشتهایی کودک با هومیوپاتی

نتیجه گیری:

این مطالعه، روش هومیوپاتی را برای کودکانی که بدون مشکل عضوی از خوردن غذا امتناع می کنند، پیشنهاد می نماید. لازم است پزشکان، محققان و سایر دست اندرکاران بهداشتی، درمانی با این روش از طب مکمل، آشنایی بیشتری پیدا کند.

مجله علمی دانشگاه بیرجند




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «درمان کودکان مبتلا به سوء غذایی با هومیوپاتی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..