تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




احتمال درگیری با کره شمالی زیاد است

رئیس جمهور جدید کره جنوبی بر این باور است که ادامه برنامه‌های موشکی و هسته‌ای کره شمالی، احتمال درگیری با این کشور را افزایش داده است.

به گزارش بولتن نیوز، به نقل از رویترز، مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی امروز چهارشنبه در سخنانی تاکید کرد: احتمال درگیری با کره شمالی زیاد است.

کره شمالی بر توسعه برنامه های موشکی و هسته‌ای خود اصرار دارد و بر این باور است که به این برنامه ها برای مقابله با تجاوز آمریکا نیاز دارد.

اظهارات رئیس جمهور کره جنوبی در حالی است که سخنگوی وزارت اتحاد این کشور خواستار بازگشایی ارتباطات خود با کره شمالی شده است. رئیس جمهور جدید این کشور به دنبال سیاست دو گانه ای شامل تحریم و گفتگو با همسایه شمالی است.

کره شمالی این مساله را مخفی نکرده است که برای توسعه موشک های دوربرد با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای که بتواند خاک آمریکا را هدف قرار دهد، تلاش گسترده‌ای را آغاز کرده است. کره شمالی درخواست جامعه بین المللی از جمله چین مهمترین متحد خود را برای متوقف کردن برنامه های موشکی و اتمی نادیده گرفته است.

کره شمالی در تازه ترین اقدام خود که نقض آشکار قطعنامه های شورای امنیت به شمار می رود، روز یکشنبه یک فروند موشک دوربرد با قابلیت حمل کلاهک اتمی را آزمایش کرده است.

رئیس جمهور کره جنوبی تصریح کرد: واقعیت این است که احتمال درگیری نظامی در خط محدود شمالی افزایش یافته است. قابلیت های موشکی و اتمی کره شمالی به سرعت این اواخر پیشرفت داشته است ولی کره جنوبی آماده مقابله به مثل با هر گونه حمله کره شمالی خواهد بود.

دو کره پس از پایان جنگ 1950 تا 1953 میلادی هیچ گونه پیمان صلحی را امضا نکرده اند و هنوز از نظر فنی در جنگ به سر می برند. کره شمالی از برنامه های موشکی و اتمی خود به عنوان یک اقدام لازم برای مقابله با تهدیدات آمریکا، دفاع می کند.

رئیس جمهور جدید کره جنوبی رویکرد متعادل تری در قبال کره شمالی نسبت به سیاستمداران قبلی این کشور دارد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «احتمال درگیری با کره شمالی زیاد است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..