تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




واشنگتن درصدد ترغیب پکن به وضع تحریمهای جدید علیه کره شمالی است

مقامات آمریکا از توانایی خود برای متقاعد ساختن چین به وضع تحریمهای جدید علیه کره شمالی سخن می گویند.

 به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از رویترز، در واکنش به آزمایش موشکی اخیر کره شمالی، دولت آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد  که از توانایی ترغیب و اقناع دولت چین به وضع تحریمهای جدید سازمان ملل علیه پیونگ یانگ برخوردار است و هشدار داد که واشنگتن کشورهای حامی کره شمالی را نیز مورد تحریم قرار خواهد داد.

«نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد پیش از نشست محرمانه شورای امنیت پیرامون آزمایش موشکی کره شمالی، در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد که واشنگتن تنها در صورتی با کره شمالی مذاکره خواهد کرد که پیونگ یانگ برنامه هسته ای خود را متوقف سازد.

هیلی همچنین گفت: «ما خواهان مذاکره هستیم، اما تا زمانی که شاهد توقف کامل فرآیند هسته ای و آزمایشهای [موشکی] نباشیم، این امر امکانپذیر نخواهد بود».

وی در ادامه افزود: «اگر کشوری به تأمین و حمایت از کره شمالی بپردازد، آمریکا آن کشور را احضار می کند؛ ما اطمینان حاصل خواهیم کرد که همگان این کشور را بشناسند و تحریمهایی نیز علیه آن وضع خواهیم کرد».

گفتنی است که کره شمالی در ساعات ابتدایی روز یکشنبه (۱۴ ماه مه) یک موشک بالستیک را آزمایش کرد که پس از طی مسافتی در دریای مجاور روسیه سقوط کرد؛ آزمایشی که به زعم کارشناسان، از پیشرفتهای اساسی در توسعه یک موشک بالستیک میان قاره ای با توان هدف قرار دادن خاک آمریکا حکایت می کند.

شایان ذکر است که از زمان آزمایش موشکی ناموفق کره شمالی، آمریکا در حال مذاکره با چین- همسایه و متحد کره شمالی- برای وضع تحریمهای جدید سازمان ملل علیه پیونگ یانگ است.

هیلی در این باره گفت: «در مذاکراتی که تاکنون با همتای خود داشتم [خاطرنشان کردم] که چنانچه کره شمالی آزمایشی دیگر انجام دهد و اگر درصدد [توسعه] موشک دوربرد باشد که همینطور است، ما وارد عمل خواهیم شد».

شورای امنیت سازمان ملل نخستین بار در سال ۲۰۰۶ تحریمهایی علیه کره شمالی وضع نمود و در واکنش به پنج آزمایش هسته ای و پرتاب دو موشک دوربُرد از سوی پیونگ یانگ؛ تدابیر لازم را تشدید نمود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «واشنگتن درصدد ترغیب پکن به وضع تحریمهای جدید علیه کره شمالی است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..