تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جنگی در بین میان‌رده‌ها: پردازنده هشت هسته‌ای هلیو P30 با معماری 12 نانومتری به میدان می‌آید

مدیاتک که به‌ دنبال گرفتن سهم بازار از کوالکام است، می‌گوید:

ما در‌حال کار بر روی تراشه‌ای میان‌رده هستیم که هلیو P30 نام گرفته و به‌زودی در گوشی‌های هوشمند استفاده می‌شود.

در‌ گذشته خبر ساخت چیپست هلیو P23  نیز در فضای مجازی منتشر شده بود. ساخت این پردازنده‌ها در صورتی است که کوالکام توانسته بازار میان‌رده‌ها را از آن خود کرده، در نتیجه تصاحب این بازار توسط مدیاتک سخت خواهد بود.

گزارشاتی که از اقدامات شرکت مدیاتک پخش شده، حاکی از تلاش‌های این کمپانی تایوانی برای فرستادن این چیپ‌های جدید به بازار است تا محدود کردن استفاده از اسنپدراگون 630 و اسنپدراگون 660 در اسمارت‌فون‌ها را در‌پی داشته باشد. گزارشی از صحبت‌های رئیس مدیاتک، Xia Qingjiang، نیز موجود است که اعلام کرده به‌زودی از تراشه هلیو P30 رونمایی خواهد شد.

هلیو P30 با معماری 12 نانومتری TSMC ساخته می‌شود که 8 هسته پردازشی متشکل از چهار هسته کورتکس A72 با سرعت 2 گیگاهرتز و چهار هسته کورتکس A53 با فرکانس کلاک 1.5 گیگاهرتز داشته و از حافظه رم LPDDR4 پشتیبانی می‌کند. حافظه داخلی آن بر مبنای فناوری UFS 2.0 خواهد بود و حداکثر رزولوشن پشتیبانی شده توسط آن برای دوربین، 25 مگاپیکسل است. این پردازنده از Cat 10 با فناوری LTE و حداکثر سرعت 600 مگابیت بر ثانیه پشتیبانی می‌کند.

برطبق بعضی شایعات، این چیپست اولین‌بار بر روی تلفن همراه هوشمندی از کمپانی میزو که اخیرا اخبار انتشار آن پخش شده، مورد استفاده قرار خواهد گرفت. این گوشی هوشمند، میزو MX7 نامگذاری شده و در ماه سپتامبر سال جاری همراه با تراشه هلیو P30 به بازار خواهد آمد.

گفتنی است، قیمت هلیو P30 از رقیبان خود یعنی اسنپدراگون 660 و 630 کمتر خواهد بود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جنگی در بین میان‌رده‌ها: پردازنده هشت هسته‌ای هلیو P30 با معماری 12 نانومتری به میدان می‌آید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..