تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




انتخاب یا اعتقاد؛ مسئله این است

ساعت: 09:42 منتشر شده در مورخ: 1396/02/27 شناسه خبر: 1107522

هرکس ناگزیر باید یکی از دو تفکر را انتخاب کند. حتی رأی سفید هم شاید دیگر توجیهی نداشته باشد چرا که اختلاف دو طرف رقابت بسیار زیاد است و قطعاً برای همه تفاوت خواهد داشت انتخاب رئیسی با انتخاب روحانی.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ زیتون در یادداشتی به قلم امیرحسن علی بیگی نوشت:

دیروز محمدباقرقالیباف به نفع سید ابراهیم ئیسی از ادامه رقابت های انتخاباتی انصراف داد. این کار قالیباف علاوه بر شوک بزرگی که به موافقان و مخالفان وارد کرد، شرایط انتخابات را نیز تغییر داد. حرکت قالیباف قطعاً توجیه هایی داشت که او را مجاب بر انصراف کرد ولی در این مطلب قصد ندارم به این امر بپردازم.

از روز اول اعلام نفرات تایید صلاحیت شده، با یک نگاه ظاهری هم می شد فهمید که رقابت اصلی میان روحانی، رئیسی و قالیباف بود و بقیه یا قدرت رقابت را نداشتند و یا از اول هم برای رقابت نیامده بودند. در این میان با توجه به اینکه قالیباف و رئیسی هردو برای تغیر وضع کنونی و برای مقابله با دولت فعلی آمده بودند اتحادات زیادی باهم داشتند.

سبد رای قالیباف با رئیسی متفاوت بود. بخشی از رای های این نماینده به دلیل سابقه درخشان اجرایی و تخصص اش بود و بخش دیگر کسانی بودند که از وضع کشور ناراضی بودند و دولت فعلی نیاز هایشان را برآورده نکرده بود و البته با تمایلات سیاسی رئیسی نیز فاصله داشتند، پس راه سوم یعنی قالیباف را انتخاب کرده بودند و شاید خود را اینگونه توجیه می کردند که رای ما سیاسی نیست و اجرایی است.

با کناره گیری قالیباف، کشیده شدن انتخابات به دور دوم که تا قبل از این محتمل بود تقریبا منتفی شد و دور اول کار تمام خواهد شد. با این شرایط احتمال کناره گیری 3 کاندیدای دیگر(میرسلیم، جهانگیری و هاشمی طبا) نیز به نفع نماینده متحدشان قوت گرفت،چرا که با این شرایط پراکندگی آرای هر طرف، احتمال ریاست جمهوری طرف مقابل را زیاد خواهد کرد.

اما چه بقیه کاندیدا ها کنار بروند و چه نروند رقابتی که ماند رقابت دو نفر یا دو حزب و دو جناح سیاسی نیست بلکه رقابت بین دو نوع تفکر است. البته قبل از این هم اینگونه بود ولی این کنار رفتن قالیباف حجت را بر همه تمام کرد. هم برای خودی ها و هم غیر خودی ها. مرز های تقسیم بندی مشخص تر شدند. تمامی افرادی که در سال هی اخیر صاحب یک نوع نگرش بودند ولی در بین خودشان هم اختلاف داشتند با هم متحد شدند. کسانی که در دوراهی مانده بودند و یا میخواستند با توجیه های غیر منطقی، خود را از جهت گیری دقیق و شفاف کنار بکشند دیگر بهانه از دستشان خارج شد.

هرکس ناگزیر باید یکی از دو تفکر را انتخاب کند. حتی رأی سفید هم شاید توجیهی نداشته باشد چرا که اختلاف دو طرف رقابت بسیار زیاد است و قطعاً برای همه تفاوت خواهد داشت انتخاب رئیسی با انتخاب روحانی. تفاوتی که به وضوح در دیدگاه های خود کاندیدا ها و اطرافیانشان و البته حامیانشان که از چه قشر هایی هستند دیده می شود.  

حتی کسانی هم که به عنوان طرفدار حمایتشان را از هر یک از این دو نوع تفکر اعلام کرده اند، بیشتر از اینکه به لحاظ جهت گیری های فردی و سیاسی با هم تفاوت داشته باشند به لحاظ صنفی و اجتماعی با هم تفاوت دارند و این باعث شده که در زمان حمایت، اکثراً تمامی افراد هم صنف و مشابه هم به لحاظ اجتماعی، هم عقیده باشند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «انتخاب یا اعتقاد؛ مسئله این است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..