تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مقام مطلع: این واردات 15 برابر میزان شب عید است/ آیا غیر از مقام دولتی، کسی قدرت واردات پر حجم را دارد؟

ساعت: 09:40 منتشر شده در مورخ: 1396/02/27 شناسه خبر: 1107524

مهرآمیز اظهار داشت: طبق اسناد موجود، شرکت وارد کنندهِ دولتی از هر کیلو پرتغالِ فروشی مازاد بر هزار تومان سود در نظر گرفته و برای سیصد هزار تن، سیصد میلیارد تومان سود دریافت می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از زیتون، اسفند ماه سال 95 بود که خبر واردات پرتقال مصری و ترکیه در میان تجار و باغات پرتقال ایران پیچید. پس از تکذیب های مکرر توسط مقامات مسئول  در وزارت جهاد کشاورزی، درنهایت این خبر توسط معاون وزیر جهاد و کشاورزی تائید شد.

علی اکبرمهرفرد در نشستی خبری اظهار داشت: به منظور تنظیم بازار شب عید و برای اینکه پرتقال خوب در اختیار مردم قرار بگیرد به یکی از مباشرین دولتی اجازه واردات میزان محدودی پرتقال داده شده است.

واردات به میزان محدود در حالی توسط معاون وزیر اعلام شد که سید رضا نورانی رییس اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان میوه و تره بار در این باره گفته بود: 25 هزار تن پرتقال توسط یک شرکت تابعه وزارت جهاد کشاورزی از مصر وارد ایران شده است تا کمبودی در بازار شب عید ایجاد نشود.

واردات به منظور تامین و تنظیم بازار شب عید شاید کار معقولانه ای باشد اما اگر به رویه ای در طول سال تبدیل شد، ضربات جبران ناپذیری به محصولات ایرانی وارد خواهد کرد. محمد حسین مهرآمیز مسئول پایگاه بسیج در میدان بزرگ تبریز و یکی از کسبه های آن میدان در گفتگو با خبرنگار زیتون از واردات سیصد هزار تنی پرتغال خبر داد.

مهرآمیز اظهار داشت: 15 روز گذشته، از طریق تجار و صادرکنندگان تره بار به ما خبر رسید که شرکت جهاد، وابسته به وزارت جهادکشاورزی سیصدهزار تن پرتغال مصری وارد کرده است. پس از بررسی های اولیه از صحت خبر اطمینان پیدا کردیم.

وی بیان کرد: این پرتغال ها هم اکنون در سردخانه های سراسر کشور مستقر می باشد. سه سردخانه ی استانی نیز دربردارنده ی این پرتغال ها هستند. 

مسئول بسیج میدان بزرگ تبریز اظهار داشت: این واردات در حالی از سوی وابستگان دولت انجام می گردد که هیچ مجوز و مصوبه ای در هیئت دولت صادر نشده است.

مهرآمیز خاطرنشان کرد: این واردات 15 برابر واردات شب عید است. اگر در طول تابستان هم به سراسر کشور توزیع گردد، باز هم به اتمام نرسیده و پرتغال های داخلی با خطر امحا مواجه می شوند.

وی اظهار داشت: طبق اسناد موجود، شرکت وارد کنندهِ دولتی از هر کیلو پرتغالِ فروشی مازاد بر هزار تومان سود در نظر گرفته است. به عبارتی برای سیصد هزار تن، سیصد میلیارد تومان سود دریافت می کنند.

مهرآمیز مطرح کرد: تجار ایرانی با تنظیم شکوائیه ای نسبت به واردات گسترده اعتراض خود را اعلام کرده اند. درآمد حاصل از واردات و فروش این پرتغال ها کجا می رود؟ آیا فرد غیر دولتی توان واردات این حجم از پرتقال را دارد؟

تحریریه زیتون، نسبت به این خبر پیگیری های لازم را از سازمان جهاد کشاورزی انجام خواهد داد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مقام مطلع: این واردات 15 برابر میزان شب عید است/ آیا غیر از مقام دولتی، کسی قدرت واردات پر حجم را دارد؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..