تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آموزش کارآمد راهنمای گردشگری عنصری تأثیرگذار در صنعت گردشگری

یکی از زیرساخت‌هایی که بسیاری از کشورها به عنوان پل ارتباطی این صنعت با گردشگران عملا از آن استفاده می‌کنند سمتی به نام راهنمایان گردشگری است، راهنمایان گردشگری به شکلی پیشانی صنعت گردشگری‌اند که به عنوان نماینده و معرف هر کشوری عمل می‌کنند .

رضا اباذری رئیس هیأت مدیره انجمن تورگردانان در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در همین رابطه گفت: هر کسی که تاریخ را می‌داند و به آن مسلط است یا هر کسی که جغرافیا را می‌شناسد، نمی‌توان آن را در جرگه راهنمایان گردشگر دانست. 

وی تصریح کرد: راهنمای گردشگری عنصری  تاثیرگذار در صنعت وسیع گردشگری است، او کسی است که دانش‌اش باید حتی در بحث‌های روان‌شناسی و جامعه شناسی قوی و به روز باشد تا بتواند ارتباط  منطقی درست و تنگاتنگ با گردشگر برقرار کند تا گردشگر هم بتواند به او اعتماد کند.

تربیت نیروی کارآمد در مورد راهنمایان گردشگری، از مباحثی است که می‌تواند به عنوان سرمایه‌گذاری بلندمدت در صنعت گردشگری ما ایجاد شود. 

علی شادلو مدیر موسسه آموزش گردشگری هم در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان؛ چرخه آموزش گردشگری را معیوب می‌داند و تصریح کرد: من را مجبور کرده‌اند که تنها با مبلغ نفری دو هزار تومان   خدمات آموزش گردشگری به علاقه‌مندان ارائه دهم، این اتفاقی است که تنها در کشور ما می‌تواند بیفتد، با این شرایط کاملا مشخص است که ما نمی‌توانیم کیفیت آموزش‌مان را به سطح جهانی برسانیم. 

وی ادامه داد: این شرایط غیرمنطقی و کاربردی آموزش گردشگری در ایران، اتفاقاتی مثل بی‌اعتمادی گردشگر و حتی مرگ گردشگر را هم به همراه داشته است. برای مثال در اتفاقاتی که در کوه‌های دماوند افتاد  راهنمایانی در آن اتفاق دخیل بوده‌اند که اطلاعات درستی از منطقه کوهستانی و شرایط سخت جوی آنجا نداشته‌اند.

شادلو خاطرنشان کرد: ما باید به آموزش بیشتر توجه کنیم، وقتی آموزش در چرخه صنایع ما به شکل کلی و به خصوص در صنعتی نوپا مثل گردشگری در مرحله آخر توجه، اختصاص بودجه، و برنامه‌ریزی است، نمی‌توان توقع زیادی از این صنعت نصفه و نیمه در کشور داشت.

وی خاطرنشان کرد: در جهان، صنعت گردشگری از صنایع لوکس و پرزرق و برق است که همین زرق و برق که حتی در بعضی کشورها کاذب هم هست، بیشترین سرمایه‌گذاری انجام می‌شود، اما کشور ما با داشتن تاریخ درخشان، دارا بودن زیست گاهی چهار فصل و پتانسیل بالای جذب گردشگر امروز در این شریط به سر می‌برد.

صنعت گردشگری در جهان و کشورهای همسایه بازاری است که بسیار زیاد و با کمی خلاقیت و فرصت‌سازی توانسته به پلی برای رسیدن به  اشتغالی پایدار برسد، این صنعت در بسیاری از کشورها جزء اصلی‌ترین درآمدهای غیرنفتی در جهان است و این در حالی است که کشورمان در این مسابقه پرسرعت جذب گردشگر، احتیاج به برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری بیشتر دارد تا در این رقابت گاه غیرمنصفانه به آن سرمنزل مقصود برسد. 

گزارش از بهنام صادقی 

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آموزش کارآمد راهنمای گردشگری عنصری تأثیرگذار در صنعت گردشگری»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..