تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تکرار دوران احمدی‌ نژاد با کاهش مشارکت

اگر آقای قالیباف کنار نمی‌کشید برای همیشه پرونده سیاسی ایشان بسته می‌شد و بعید بود میزان آرای وی بیشتر از آرای باطله می‌بود و از منظر شخصی اولا نباید قالیباف برای بار سوم برای انتخابات ریاست جمهوری نامزد می‌شد و ثانیا این کناره‌گیری به مصلحت اعتبار سیاسی وی است.

اگر آقای قالیباف کنار نمی‌کشید

حسن‌ رسولی نوشت: کاهش مشارکت مردم به معنای این است که آنان از حق طبیعیشان برای تعیین سرنوشت خود در چهار سال آینده خودداری می‌کنند و طبیعتا در وضعیت کاهش مشارکت مردم و پایین آمدن میزان رای دهی امکان تکرار هشت ساله ناکارآمدی دوره محمود احمدی‌نژاد بسیار تقویت می‌شود و این احتمال وجه بیشتری به خود می‌گیرد.

علاه بر این در حالت کاهش مشارکت مردم و پیروزی نامزدهای نزدیک به تفکر احمدی‌نژاد، چهره ایران نیز در عرصه بین‌المللی همان چهره و سیمای کدر دوران دولت‌های نهم و دهم خواهد بود. علاوه براین در عرصه داخلی نیز همان سیاست‌های پیشین دوباره تکرار خواهد شد و ما دوباره با عقبگرد مواجه خواهیم شد. از طرفی دیگر کنار کشیدن محمدباقر قالیباف از صحنه انتخابات ریاست جمهوری مساله‌ای بسیار مهم و قابل تامل در این زمینه است.

در ابتدا اگر آقای قالیباف کنار نمی‌کشید برای همیشه پرونده سیاسی ایشان بسته می‌شد و بعید بود میزان آرای وی بیشتر از آرای باطله می‌بود و از منظر شخصی اولا نباید قالیباف برای بار سوم برای انتخابات ریاست جمهوری نامزد می‌شد و ثانیا این کناره‌گیری به مصلحت اعتبار سیاسی وی است.

از منظر جریان اصولگرایی نیز از همان ابتدا مشخص بود که کاندیدای اصلی و مورد تایید جمنا سیدابراهیم رئیسی است و تاکنون نیز شواهد حاکی از آن است که مجموعه‌ای که کمپین آقای رئیسی را هدایت و مدیریت می‌کنند در راضی کردن آقای قالیباف برای کناره‌گیری موفق بوده‌اند. علاوه براین کناره‌گیری آقای قالیباف باعث می‌شود صحنه انتخابات شفاف و روشن‌تر شود و از دو گفتمان رایج سیاسی کشور یعنی اصولگرایان و اصلاح‌طلبان دو کاندیدای اصلی یعنی دکتر روحانی و آقای رئیسی خود را در معرض دید و قضاوت مردمی قرار بدهند و به عقیده نویسنده کناره‌گیری قالیباف از این جهت به شفاف‌تر شدن فضای انتخابات کشور و همچنین افزایش میزان مشارکت مردم کمک کرده است.

به هر میزان صحنه انتخابات جدی‌تر شود امکان مشارکت مردم نیز بیشتر خواهد شد. در این فضای دو گفتمانی، مردم به روشنی می‌دانند کاهش مشارکت آنان به معنای بازگشت دوران هشت ساله و ناکارآمد داخلی و خارجی دولت قبل خواهد بود. حضور مردم در عرصه انتخابات موجب رشد و جهش ابعاد مختلف دموکراسی خواهد شد.

منبع: روزنامه آرمان

loading...




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تکرار دوران احمدی‌ نژاد با کاهش مشارکت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..