تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نیازمند بسته حمایتی برای سلامت دهان و دندان زنان باردار هستیم

بهنام عباسیان عضو دندانپزشک شورای عالی نظام پزشکی در گفت و گو با با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اینکه در زمان بارداری حفره دهان بیشتر در معرض اسید معده قرار می‌گیرد که می‌تواند باعث ساییدگی مینای دندان شود، گفت: تهوع و استفراغ صبحگاهی در ابتدای بارداری دلیل شایع این امر است و مادرانی که به استفراغ شدید بارداری دچارند، ممکن است به ساییدگی مینای دندان دچار شوند. 

وی در خصوص راهکارهای مقابله با این معضل بیان کرد: شستن دهان با محلول یک قاشق چایخوری جوش شیرین در یک فنجان آب پس از استفراغ می‌تواند اسید را خنثی کند بنابر این به زنان باردار توصیه می‌شود از مسواک زدن بلافاصله پس از استفراغ خودداری کنند.

عضو دندانپزشک شورای عالی نظام پزشکی با گلایه از اینکه در نظام سلامت ایران به مبحث سلامت دهان و دندان زنان باردار توجهی نشده، ادامه داد: همانطور که زنان باردار در این دوران تحت کنترل روتین متخصصان زنان و زایمان قرار می‌گیرند باید به لحاظ سلامت دهان و دندان نیز تحت نظر دندانپزشک باشند، زیرا مراقبت دندانی مناسب و پیشگیری در طول بارداری می‌تواند پیامدهای نامناسب را در نوزاد کاهش داده و پوسیدگی‌های دندان را در شیرخواران کم کند.

وی با تاکید بر اینکه باید فرهنگ مراقبت و پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان در زنان باردار را در کشور نهادینه کنیم، تصریح کرد: زنان باردار با مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی از نظر سلامت دهان و دندان چکاپ می‌شوند، اما اقدامات درمانی برای آن‌ها انجام نمی‌شود و صرفا گزارش داده می‌شود که وضعیت سلامت دهان و دندان زن بارداری که به آن مرکز مراجعه کرده به چه شکل بوده است.

عباسیان افزود: سیاستگذاران نظام سلامت باید به این مهم توجه داشته باشند که در قبال زنان باردار از نظر شرعی و عرفی مسئول هستیم و باید سلامت مادر و نوزاد را از هر نظر تامین کنیم که توجه به بیماری‌های دهان و دندان و آموزش و پیشگیری یکی از فاکتورهای مهم در این زمینه محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سطح آموزش مراقبت‌های دهان و دندان در دوران بارداری نیازمند بازنگری است، گفت: باید تمهیداتی برای زنان بار دار در نظر گرفته شود و به جای تاسیس بی رویه دانشکده‌های دندانپزشکی سطح آموزش دندانپزشکان را برای ارائه خدمات به زنان باردار افزایش دهیم و یک بسته حمایتی برای زنان باردار در این دوران در نظر گرفته شود.

عضو دندانپزشک شورای عالی نظام پزشکی با بیان این که وزارت بهداشت باید رسالت خود را در قبال سلامت دهان و دندان زنان باردار به خوبی انجام نداده، یادآور شد: سلامت دهان و دندان زنان باردار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که اگر به آن توجه نشود حتی سبب زایمان زودرس می‌شود، بنابراین باید با یک عزم ملی و سیاست واحد شکاف‌ها را از بین برده و شاخص سلامت دهان و دندان را در زنان باردار افزایش دهیم.

انتهای پیام/ 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نیازمند بسته حمایتی برای سلامت دهان و دندان زنان باردار هستیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..