تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آلوده‌ترین جزیره زمین را ببینید

براساس گزارش ساينس الرت، شايد تصور كنيد اين جزيره دورافتاده كاملا بكر و دست‌نخورده است اما جزيره هندرسون كه به اندازه‌اي دورافتاده‌است كه هر 5 يا 10 سال يكبار مورد بازديد دانشمندان قرار مي‌گيرد، جهاني از مشكلات است. ميليون‌ها قطعه زباله پلاستيكي با جريان آب به ساحل اين جزيره آمده‌اند و حجم آنها فراتر از حد تصور دانشمندان است.

براساس تحقيقات جديد كه توسط محققان دانشگاه تاسماني انجام گرفته، در هر متر مربع از سواحل جزيره هندرسون 671 قطعه زباله پلاستيكي وجود دارد و اين بالاترين تراكم زباله است كه تاكنون در اين جزيره ثبت شده‌است. درصورتي كه اين آمار بسط داده شوند، به رقم 37.7 ميليون قطعه پلاستيكي زباله خواهد رسيد، به بياني ديگر جزيره هندرسون به يك زباله‌داني دورافتاده تبديل شده‌است.

به گفته محققان نمونه‌گيري‌ها نشان مي‌دهند بيش از 17 تن زباله در اين جزيره تلنبار شده‌اند درحالي كه روزانه 3570 تكه زباله جديد به اين جزيره افزوده مي‌شود و دانشمندان نيز معتقدند اين ميزان كمتر از مقدار حقيقي زباله‌هايي است كه در جزيره وجود دارند زيرا آمارگيري براساس نمونه‌برداري انجام گرفته‌است. جزيره هندرسون بزرگترين جزيره از چهار جزيره پيت‌كرن است كه تحت اختيارات قانوني بريتانيا قرار دارد.

باوجود دورافتادگي، موقعيت اين جزيره آن را به آهن‌ربايي براي جذب زباله‌ها تبديل كرده‌است. اين جزيره در موقعيتي قرار گرفته كه جريان‌هاي اقيانوسي تمامي زباله‌هايي كه در مناطق ديگر جمع كرده‌اند را با خود به سوي جزيره هندرسون آورده و در ساحل جزيره رها مي‌كنند.

محققان در حين بررسي زباله‌هاي جزيره بيش از 53 هزار قطعه زباله پلاستيكي كه در 24 كشور مختلف جهان توليد شده‌بودند را مشاهده كردند. مشكل اينجاست كه تكه‌هاي زباله در جريان آب يا برخورد با صخره‌هاي ساحل متلاشي شده و تكه‌هاي بيشتر و كوچكتري را ايجاد مي‌كنند كه مي‌توانند زندگي حيات وحش ساكن در جزيره را به خطر بياندازند.

محققان تنها راه‌حل براي نجات اين جزيره را توقف توليد پلاستيك مي‌دانند اما با توجه به هفت برابر شدن ميزان توليد پلاستيك از دهه 70 ميلادي تاكنون، به نظر نمي‌آيد اين راهكار چندان عملي باشد.

5454 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آلوده‌ترین جزیره زمین را ببینید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..