تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دستورالعمل پیشگیری از نفوذ بزرگترین باج گیر سایبری

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، طی چند روز گذشته حملات سایبری بی سابقه ای در کل جهان با سوءاستفاده از نشت اطلاعات از آژانس امنیت ملی آمریکا آغاز شده است. این حمله سایبری که گفته می شود در بیش از ۱۰۰ کشور جهان مشاهده شده از طریق یک باج افزار به نام WannaCry و نفوذ به سیستم عامل ویندوز مایکروسافت انتشار یافته است.
 
این  حمله را می‌توان بزرگترین حمله آلوده کردن به باج‌افزار تاکنون نامید. این باج‌افزار به نام‌های مختلفی همچون WannaCry، Wana Decrypt۰r، WannaCryptor و WCRY شناخته می‌شود و همانند دیگر باج‌افزارها دسترسی قربانی به کامپیوتر و فایل‌ها را سلب کرده و برای بازگرداندن دسترسی درخواست باج می کند.
شواهد نشان می دهد که از جمله سازمان های مهمی که به دنبال این حملات آسیب دیده اند می توان به سازمان ملی بهداشت آمریکا، شرکت مخابراتی دولتی تله فونیکای اسپانیا و شرکت مشهور FedEx اشاره کرد. مایکروسافت برای رفع حفره های امنیتی افشا شده توسط هکرها وصله هایی را عرضه کرده، اما کاربرانی که این وصله ها را نصب نکرده اند، به طور جدی در معرض خطر هستند.
در پی این رخداد معاون امنیت سازمان فناوری اطلاعات ایران در گفتگویی با خبرگزاری مهر با تاکید براینکه هم اکنون مراکز آپای استانی (مراکز آگاهی رسانی و پشتیبانی حملات سایبری) و مراکز ماهر در کل استانها در حالت آماده باش قرار دارند، خاطرنشان کرد: در این زمینه به مدیران سازمانها اطلاعیه دادیم و از آنها خواسته ایم که نسبت به بروزرسانی سیستم های خود اقدام کنند.
وی با اشاره به اینکه درحال رصد اوضاع لحظه به لحظه هستیم، گفت: تاکنون بیش از ۲۰۰ سیستم رایانه ای در ایران به این باج افزار آلوده شده که اطلاع رسانی لازم در این زمینه صورت گرفته است.

این مقام مسئول در مرکز ماهر با تاکید براینکه این باج افزار بدترین نوع باج افزاری است که تاکنون شیوع یافته گفت: این نرم افزار مخرب به شیوه انتقال پول بیت کوین باج خواهی می کند و پس از آلوده کردن سیستم و سرقت اطلاعات، حدود ۳۰۰ دلار از قربانی درخواست می کند تا اجازه دسترسی مجدد به فایلهای قربانی را بدهد.

منبع:العالم

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دستورالعمل پیشگیری از نفوذ بزرگترین باج گیر سایبری»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..