تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جمیله علم الهدی: اولین بار غرب، میان زنان و مردان دیوار کشید

کد خبر: ۵۳۳۰۷۸

۲۶۱  بازدید

خبرگزاری ایرنا: «جمیله علم الهدی» همسر حجت الاسلام والمسلمین «سیدابراهیم رییسی» نامزد انتخابات ریاست جمهوری، دیوار کشی میان زن و مرد و تفکیک جنسیتی را محصول تمدن غرب دانست و تاکید کرد: حق برابری جنسیتی برای زنان به معنای آن است که حق نفقه آنها را پرداخت کنیم.

علم الهدی که در یک همایش انتخاباتی به نفع رییسی در شهر همدان با عنوان «همایش بانوان انقلابی» سخن می گفت، افزود: امروز در موقعیت تاریخی شگفت آوری هستیم و زنان فرهیخته و آگاه ایران باید در این موقعیت حساس، نقش سازنده خود را ایفا کنند.


این استاد دانشگاه شهید بهشتی تهران با اشاره به اظهارات دکتر حسن روحانی که از برخی رقبای اصولگرایش در انتخابات ریاست جمهوری به دلیل داشتن اندیشه «دیوارکشی میان زنان و مردان در پیاده روی خیابانها» به شدت انتقاد کرده است، اظهارداشت: اگر شما دقت کنید، خواهید فهمید چه کسانی بطور حقیقی میان زنان و مردان دیوار کشیده اند؟!


وی افزود: این دیوارکشی حاصل تمدن غربی است چون این غربیها بودند که به دلیل به میان آوردن مفهوم جنسیت، موضوع دیوار کشی را هم آوردند در حالی که ما در اسلام و قرآن، مفهوم «جنسیت« را نداریم بلکه در آن مفهوم «زوجیت« عنوان شده است.


جمیله علم الهدی با تاکید بر اینکه «در قرآن اصل بر زوجیت و تکامل است و نه بر جنسیت»، خاطرنشان کرد: دیوار را کسانی کشیدند که دو جنس زن و مرد را مقابل هم قرار دادند. آنها نیاز به نیروی کار ارزان داشتند، گفتند خانمها نیز کارگر شوند.


وی افزود: تفکیک جنسیتی حاصل تمدن غربی است که زن را در مقابل مرد و خانواده خود نشان می دهد و در تمام این تفکیک ها الگوی زنانه از بین رفته و زنان همانند مردان عمل می کنند.


علم الهدی، انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری را صحنه تقابل میان دو جریان فکری بر سر حقوق و مسائل زنان دانست و بر همین اساس، شرکت در آن را یک وظیفه ملی و همگانی ارزیابی کرد.


وی گفت: یک تفکر در کشور همان جریان کهنه غرب را ادامه می دهد، از کارکردن زن دفاع می کند و به جای آنکه شرایط ازدواج عاقلانه را فراهم سازد، از استقلال زنان، حق آزادی آنان و برابری جنسیتی حمایت می کند.


همسر رییسی افزود: این در حالی است که حق برابری جنسیتی برای زنان یعنی اینکه نفقه آنان را پرداخت کنیم چون این حقی است که خداوند به زنان داده است.


وی با بیان اینکه در دین مبین اسلام ، نفقه زن بر عهده پدر و همسر او است، خاطرنشان کرد: در زمان نبود این شخص، نفقه بر عهده حاکم شرع است که این مهم باید در قانون مدنی جمهوری اسلامی هم گنجانده شود.


جمیله علم الهدی گفت: دین مبین اسلام هیچگاه نخواسته است شان و منزلت زنان پایین بیاید به گونه ای که آنها ناچار شوند برای امرار معاش، دستفروشی کنند و یا عفت و حیا را کنار بگذارند.


وی تصریح کرد: اکنون در یک پیچ تاریخی قرار گرفته ایم چون تمدن جدید در حوزه خانواده و اخلاق به بن بست رسیده و در این زمان، اسلام هراسی، ایران هراسی و خانواده هراسی در غرب نیز وجود دارد .


همسر سیدابراهیم رییسی خاطرنشان کرد: با چنین نگاهی، در دولت کار و کرامت به جایگاه زنان توجه ویژه ای خواهد شد.


رییسی،«دولت کار و کرامت» را به عنوان شعار خود در جریان مبارزات انتخابات ریاست جمهوری برگزیده است.


دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا روز جمعه 29 اردیبهشت ماه برگزار می شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جمیله علم الهدی: اولین بار غرب، میان زنان و مردان دیوار کشید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..