تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مساجد کل کشور طرح تکریم مساجد را اجرا می‌کنند

مساجد کل کشور طرح تکریم مساجد را اجرا می‌کنندبه گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الاسلام سعید کرمی معاون فرهنگی اجتماعی امور مساجد امروز در نشست خبری دهه تکریم و غبارروبی مساجد که در مجموعه فرهنگی محراب برگزار شد، گفت: غبارروبی مساجد در آستانه ورود به ماه مبارک رمضان عاملی برای ایجاد شور و شوق است.
 
معاون فرهنگی امور مساجد با بیان اینکه هدف نگاه از عطرافشانی و غبارروبی در مساجد استفاده از ظرفیت های مغفول مانده مساجد است، عنوان کرد: مساجد محلی هستند که می‌توانند تمام فعالیت‌های فرهنگی و سیاسی جامعه را در مسیر درست خود هدایت کنند.
 
حجت‌الاسلام کرمی با اشاره به اینکه انقلاب ما از مساجد شروع شد و جنگ و دفاع مقدس ما را مسجد اداره کرد و 97 درصد رزمندگان را مسجد تامین کرد، اظهار داشت: امروز نسل جوان و مدیران انقلابی را نیز مسجد تربیت کرده و تحویل جامعه داده است. بنابراین باید از این ظرفیت بیشتر استفاده کرده و آن را معرفی کنیم.
 
وی بیان داشت: ما در مرکز رسیدگی به مساجد تلاش کردیم از فضای روزمره و اقتضایی نگاه‌ها را به سوی راهبردهای مدیریت مساجد سوق دهیم که در این راستا اقدامات خوبی رخ داده است.


معاون فرهنگی اجتماعی امور مساجد با بیان اینکه در برخی اقدامات بحث جوان‌سازی مساجد را در دستور کار قرار دادیم که خدمت به مساجد فراهم شود، ابراز کرد: اگر شخصیت نسل جدید با مساجد گره بخورد، به لحاظ فرهنگی آینده بهتری برای جامعه رقم خواهد خورد.
 
حجت‌الاسلام کرمی با اشاره به اینکه در تهران 200 مسجد مجری طرح پیوند مسجد و مدرسه هستند که ارتباطات خوبی بین مدارس و مساجد برقرار کردند، گفت: از دیگر اتفاقات این بوده که در تهران 94 مسجد داشتیم که مجری اعتکاف دانش آموزی بودند.
 
معاون فرهنگی اجتماعی امور مساجد درباره رفتار کریمانه با بانوان در مساجد، عنوان کرد: بانوان جمعیت قابل توجه جمعیت مساجد هستند، یک فرهنگ‌سازی بین ائمه جماعات خدام و مومنان صورت گرفته که نگاه تکریمی و برخاسته از تجربه نسبت به بانوان داشته باشند. از جمله این اقدامات در تهران در فضای فیزیکی راه اندازی آسانسور و برنامه های نرم افزاری خدمات اجتماعی و تربیتی از جمله برنامه های سال گذشته بود.
 
حجت الاسلام کرمی با اشاره به دیدار اهالی مساجد با رهبر معظم انقلاب طی سال گذشته، اظهار داشت: در بسیاری از سرفصل ها اقدامات عملی ما شروع شده است. همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند مساجد باید برقرار باشد، به لطف خدا در 1300 مسجد نماز صبح به جماعت برگزار می شود.
 
وی بیان داشت: ستادی راه‌اندازی شده است که شناخت مسیرهای پرتردد اصلی را بررسی کرده که مسجدی نباشد خارج از وقت نماز بسته باشد. این برنامه تا پایان امسال کامل خواهد شد.


معاون فرهنگی اجتماعی امور مساجد ابراز کرد: اخیرا روز نیمه شعبان با همت جمعی از مومنان دفتر خیرین مسجدساز تهران راه اندازی شده است. تهران با وجود اینکه پایتخت و ام القرای جهان اسلام است، اما فقیرترین شهر کشور در زمینه مساجد است. امید که با حضور مردم و خیرین مسجدساز این مشکل برطرف شود.
 
حجت الاسلام کرمی گفت: با حضور خیرین طی یک یا دو دهه گذشته خلأ بسیاری از مساجد برطرف شده است. مسجد محیط تربیت آینده فرزندان ماست. پیامبر(ص) فرمودند: جوانی که اهل مسجد و مداومت بر نماز جماعت داشته باشد، در نهایت هدایت خواهد شد.


وی با اشاره به اینکه مسجد انسان ساز است، خاطرنشان کرد: مسجد محل حل منازعات اجتماعی و محل پاسخگویی به نیازهای جامعه است که می‌تواند بصیرت افزایی را ارتقا دهد.
 
معاون فرهنگی اجتماعی امور مساجد عنوان کرد: مسجد طی سال‌های متوالی بعد از انقلاب میزبان انتخابات‌ها بوده است. امید که همواره حسن میزبانی را شاهد باشیم و حضور حداکثری مردم شکوه و عظمت انقلاب را به رخ دنیا بکشد.
 
وی با اشاره به اینکه فرهنگ خدمت افتخاری از دیگر برنامه‌های ماست که در هماهنگی با صدا و سیما تبلیغ خواهد شد، بیان داشت: خادمان افتخاری ساعاتی را در مسجد حضور خواهد داشت که مومنان بتوانند از مساجد استفاده لازم را ببرند.
 
معاون فرهنگی اجتماعی امور مساجد درباره هشتک خادم افتخاری که بسیاری با آن عکس انداختند، ابراز کرد: امید که با این اقدام فرهنگ سازی شده و حضور مردم به عنوان خادم افتخاری گسترش یافته و فراگیر شود.
 
حجت‌الاسلام کرمی گفت: ما نقش هدایتی، حمایتی و نظارتی بر مساجد داریم. بنابراین تمام توجه برنامه‌های آموزشی و توجیهی خود را برای حضور جوانان در مساجد متمرکز می‌کنیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مساجد کل کشور طرح تکریم مساجد را اجرا می‌کنند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..