تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چرا باید شاه میگو بخورید ؟

شاه میگو، از دسته سخت پوستان بزرگ یا میگو است. آن را دسته ای از سخت پوستان و زیر مجموعه آبششداران می دانند. به غیر از آن که، یکی از منابع مهم است، شاه میگو به عنوان یکی از منابع غذایی سالم دنیا شناخته می شود. شاه میگو سرشار از پروتئین با کیفیت بالا، مملو از ویتامین ها و مواد معدنی لازم و دارای کالری کم است که گزینه خوبی برای افراد رژیمی محسوب می شود.شاه میگو، قلب را قوی نگه می دارد .

در مقاله امروز، ما پنج دلیل را برای شما فهرست می کنیم که به چه علت باید شاه میگو را در برنامه غذایی خود قرار دهید: بهبود عملکرد اندام

شاه میگو، سرشار از ماده ای به نام سلنیوم است. سلنیوم ریز مغذی مهمی در برنامه غذایی است. به نگهداری عملکرد طبیعی غده تیروئید کمک می کند، که غده ای است برای تنظیم هورمون ها و سوخت و ساز بدن. زمانی که غده تیروئید، آن طور که باید کار نمی کند، موجب ازدیاد وزن می شود، اشتها را کم یا زیاد می کند و منجر به خستگی مزمن می شود. سلنیوم به اختلال تنفسی همانند آسم نیز کمک می کند، فشار خون را پائین می آورد و انواع خاصی از اختلالات پوستی، مانند پسوریازیس و اگزما  را تسکین می دهد. حتی بهتر از آن، ممکن است سلنیوم به جلوگیری از گسترش سرطان در بدن نیز کمک کند.

سرشار از اسیدهای چرب

بیشتر حیوانات دریایی همانند شاه میگو، سرشار از اسید چرب هستند. شاه میگو حاوی مقدار زیادی از اسید امگا ۳ است که به قوی شدن مغز کمک می کند، قلب را سالم نگه می دارد و از بیماری های قلبی – عروقی از طریق از بین بردن چربی های ذخیره شده در رگ ها، جلوگیری می کند. اسید چرب امگا۳، به کم کردن کلسترول مضر در بدن نیز، کمک می کند، گردش خون را تقویت می کند و از اختلالات جدی ذهنی، همانند زوال عقل و بیماری آلزایمر، جلوگیری می کند.

سرشار از کلسیم

افزودن شاه میگو به برنامه غذایی خود، تمام کلسیم توصیه شده شما را تأمین می کند. کلسیم، ماده معدنی است که استخوان ها و دندان ها را قوی می کند.شاه میگو، یک منبع غنی کلسیم است. کلسیم به جلوگیری از پوکی استخوان کمک می کند، توده استخوانی در افراد بالغ و کودکان را زیاد می کند. کلسیم ممکن است به ازبین بردن خطر سرطان های مشخص و حتی سالم نگه داشتن قلب کمک کند.

پوست را جوان و سالم نگه می دارد

برای داشتن پوست بهتر، شاه میگو بخورید. شاه میگو، سرشار از ویتامین ای است. ویتامین ای به درخشان شدن پوست کمک می کند، از بروز علائم پیری جلوگیری می کند و از ابتلا به بعضی از بیماری های پوستی جلوگیری می کند. ویتامین ای، سرعت جایگزین شدن سلول های پوست را برای داشتم پوستی سالم، زیاد می کند.

حافظه را قوی نگه می دارد

آیا می دانستید که شاه میگو، غذای اصلی مغز است؟ به غیر از داشتن میزان بالای اسید چرب امگا۳ که می تواند عملکرد تشخیص را بالا ببرد، شاه میگو سرشار از ویتامین ب ۱۲ نیز هست. ویتامین ب ۱۲ به تقویت حافظه کمک می کند، همچنین قلب را نیز سالم نگه می دارد. این ویتامین ماده اصلی سالم نگه داشتن رگ ها و شریان ها است.

مملو از پروتئین

آنچه که شاه میگو را برای افراد رژیمی محبوب می کند، داشتن مقدار زیاد پروتئین و مواد مغذی حیاتی است که بدن را خوش فرم نگه می دارند. پروتئین در میگوی درشت، به افزایش توده ماهیچه ای کمک می کند؛ همچنین بافت را در هنگام آسیب دیدن، تحریک می کند تا سریعتر ترمیم شود.

منبع: آشپزباشی، ترجمه شده از Healthy diet base

کانال اخبار آشپزباشی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چرا باید شاه میگو بخورید ؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..