تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مبارزه با آفات بیولوژیک در مسجد جامع ساوه انجام شد

مبارزه با آفات بیولوژیک در مسجد جامع ساوه انجام شدبه گزارش حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی معاونت میراث فرهنگی؛ با توجه به اینکه مبارزه با آفات بیولوژیک و کاهش خسارات ناشی از آن یکی از اولویت های اضطراری مسجد جامع ساه محسوب می شود، طی درخواست سرپرست پایگاه میراث فرهنگی مسجد جامع ساوه و مساعدت  اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان یزد این اقدام در مسجد جامع ساوه از روز شنبه آغاز و امروز به پایان رسید.  


«زهرا رنجبر آزاد» مدیر پایگاه میراث فرهنگی مسجد جامع ساوه با اعلام این خبر گفت: با توجه به موفقیت پایگاه میراث فرهنگی یزد در مبارزه با آفات بیولوژیک (موریانه) و مذاکرات صورت گرفته با این پایگاه، خانم مهندس پورمحمدی یکی ازکارشناسان مرکز تحقیقاتی آسیبهای بیولوژیک پایگاه پژوهشی میراث فرهنگی استان یزد جهت بازدید میدانی ، سنجش وضعیت بنا ، ارائه راهکار و آموزش اقدامات لازم به ساوه اعزام شد.

 
وی افزود: پس از بازدید و بررسی های به عمل آمده، کارشناسان با بکارگیری روش Conventional  در جبهه غربی بنا و ایجاد حفره هایی با فواصل مختلف در کف با استفاده از دریلهای چکشی برقی و مته اقدام به تزریق آفت کش و ایجاد سد شیمیایی کردند.


مدیر پایگاه مسجد جامع ساوه تاکید کرد: همچنین با استفاده از روش Baiting system   یا سیستم طعمه گذاری همزمان با روش اول به کار گرفته شد .  


وی گفت: به این منظور تله هایی در کف بخشی از فضای شبستان شرقی ، شبستان شمالی ، محوطه خارجی و پیرامونی بنا و همچنین تله های سطحی و رو زمینی در بخشهایی از بام تعبیه شده تا با پایش و مانیتورینگ دوره ای اقداماتی در کاهش حجم این آفت و آسیبهای ناشی از نفوذ ان در سازه انجام گیرد.  

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مبارزه با آفات بیولوژیک در مسجد جامع ساوه انجام شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..