تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سفید بالک در شهر ری کنترل شد؟ / شهرداری: روش‌های بیولوژیکی مبارزه را اجرا کردیم

سفید بالک در شهر ری کنترل شد؟ / شهرداری: روش‌های بیولوژیکی مبارزه را اجرا کردیم

جامعه > مشکلات مردم - مسئولان شهرداری شهر ری می‌گویند موفق به کنترل آفت سفید بالک با استفاده از روش‌های بیولوژیک شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، چند سالی است همزمان با گرم شدن هوا، آفت مگس سفید، سفید بالک، عسلک پنبه یا هر اسمی که دارد، شهروندان پایتخت را آزار می دهد. با وجودی که مردم می گویند تلاشهای شهرداری برای مهار این آفت تاکنون به جایی نرسیده ولی یک مسئول در شهرداری شهر ری می گوید موفق به توقف این آفت شده اند. در این باره قائم مقام شهردار منطقه 20 از اجرای طرح های مبارزه و کنترل آفات و بیماری های گیاهی و به ویژه سفید بالک ها با روش های زیست محیطی خبر داد.
ابوالفضل حیدری با بیان این مطلب گفت: با توجه به افزایش دمای هوا و آغاز فعالیت آفات و شیوع بیماری های گیاهی، طرح های ویژه های به منظور حفظ و نگهداشت درختان و فضای سبز شهری آغاز شده است.
حیدری با اشاره به اینکه طرح های مبارزه با آفات با رویکرد زیست محیطی اجرا می شود، گفت: با جایگزین روش های مکانیکی، استفاده از سموم شیمیایی در منطقه 20 به حداقل رسیده است و همچنین پایش های روزانه و مستمر کارشناسان برای شناسایی کانون های آلوده انجام می شود.
او ادامه داد: علاوه بر آبشویی درختان، کارت های جذب حشرات در کانون های آلوده مورد استفاده قرار گرفته و همچنین تاکنون 12 هزار متر نوار زرد رنگ حشره گیر نیز بر روی درختان و درختچه ها نصب شده و آفات درختان به ویژه سفید بالک ها به خوبی تحت کنترل است.
حیدری به اهمیت حفظ و نگهداشت فضاهای سبز اشاره کرد و گفت: درختان توت و زیتون بیشترین آسیب را از آفت سفید بالک ها می بینند که تمهیدات گیاهپزشکی لازم برای این درختان از فصول گذشته آغاز شده است و همچنان نیز ادامه دارد.
او گفت: طرح مبارزه مکانیکی با آفات در تمامی بوستان ها و فضاهای سبز محورهای عبوری از جمله شهید رجایی، فدائیان اسلام، شهید کریمی، شهید آوینی انجام شده است و تا پایان فصل گرما نظارت های میدانی کارشناسان حوزه فضای سبز ادامه خواهد داشت.
46231




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سفید بالک در شهر ری کنترل شد؟ / شهرداری: روش‌های بیولوژیکی مبارزه را اجرا کردیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..