تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عمل زیبایی بینی از دیدگاه اسلام چه حکمی دارد؟

به گزارش افکارنیوز،

این کار به خودی خود اشکالی ندارد، ولی چنانچه مستلزم حرامی (مانند لمس و نگاه حرام از سوی پزشک) باشد، تنها در صورت ضرورت جایز است.
ضمائم:
پاسخ مراجع عظام تقلید نسبت به این سؤال، چنین است:
حضرت آیت الله العظمی سیستانی (مد ظله العالی):
فی نفسه اشکال ندارد.
حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی (مد ظله العالی):
چنانچه موجب ضرر معتد به نباشد مانعی ندارد.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (مد ظله العالی):
چنانچه آمیخته با حرام یا ضرر مهم دیگری نباشد، ذاتاً اشکالی ندارد، ولی چنانچه مستلزم حرامی باشد (مانند لمس و نظر حرام) فقط در صورت ضرورت جایز است.
حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی(مد ظله العالی):
اگر ضرر معتنابه برای بدن نداشته باشد، مانعی ندارد.
حضرت آیت الله هادوی تهرانی (دامت برکاته):
در صورتی که عمل زیبایی در پی یک غرض عقلائی مشروع باشد، مطلقاً جایز است. در غیر این صورت اگر متوقف بر لمس و نگاه حرام از سوی پزشک، بیمار و شخص ثالث نباشد و مفسدۀ دیگری هم در پی نداشته باشد، حرام نیست.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عمل زیبایی بینی از دیدگاه اسلام چه حکمی دارد؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..