تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




قربانیان بزرگ ترین باج گیری سایبری دنیا

حمله گسترده #سایبری که روز جمعه در نزدیک به 100 کشور اروپایی و آسیایی انجام شد، بسیاری از #صنایع و خدمات جهان را فلج کرد.

کارشناسان شرکت امنیت سایبری «کاسپرسکی» می گویند تا آخر روز جمعه، دست کم 45 هزار کامپیوتر در 74 کشور جهان هک شده اند. سی ان ان هم گزارش داده که تا روز شنبه، بیش از 75 هزار حمله سایبری در دنیا رخ داده است.

این حملات سایبری جهانی ده ها مورد از شرکت ها و سازمان های بزرگ را هدف گرفت. کشورهایی که بیش ترین آسیب ها را تا به این لحظه دیده اند روسیه، اوکراین، هند و تایوان هستند. به گفته اخبار و اطلاعیه ها این ویروس فایل های کامپیوترها را آلوده می کند و پس از آن هنگامی که کاربر بخواهد فایل را باز کند از او تقاضای بیت کوین (یک نوآوری اینترنتی با کارکردهای مشابه «پول بی پشتوانه» یا پول حکومتی) می کند.

از سازمان خدمات بهداشت ملی بریتانیا گرفته تا وزارتخانه های روسیه و حتی شرکت های خودروسازی تحت تأثیر این حمله عظیم سایبری قرار گرفتند. چندین شرکت و سازمان بزرگ در دنیا، مانند بیمارستان های بریتانیا و خودروسازی رنو در فرانسه، وزارتخانه های روسیه و شرکت راه آهن آلمان و ده ها شرکت دیگر در سراسر دنیا از این حمله بزرگ در امان نبودند.

سازمان خدمات و بهداشت بریتانیا

سازمان خدمات و بهداشت ملی بریتانیا با 1.7 میلیون کارمند، پنجمین کارفرمای بزرگ دنیا هدف این حمله بزرگ سایبری قرار گرفت. به گفته مقامات رسمی بریتانیا، 45 مؤسسه زیرمجموعه این سازمان از این حمله سایبری متاثر شده اند. این حملات در انگلیس تا جایی پیش رفت که حتی منجر به تعطیلی چند بیمارستان و لغو شدن عمل های جراحی شد.در عین حال مقامات بریتانیایی به مردم اطمینان دادند که اطلاعات آنها در امان است و هیچ گونه خطری متوجه داده های این سازمان نیست.

امبر راد، وزیر کشور بریتانیا اعلام کرده است که نزدیک به 97 درصد از مراکز درمانی کشور پس از حملات سایبری روز جمعه به فعالیت عادی خود بازگشته اند. فکر می کنم برنامه های مناسبی را برای جلوگیری از گسترش این حملات در روزهای آینده به اجرا درآورده ایم.

خودرو سازی های رنو و نیسان

رنو، شرکت خودروسازی بزرگ فرانسه هم هدف موج سنگین حملات سایبری قرار گرفت و در فعالیت سایت های صنعتی این شرکت اختلال به وجود آورد و آنها را متوقف کرد. سخنگوی یکی از شرکت های تابعه رنو در اسلوونی به نام Revoz به خبرگزاری فرانسه گفته که رایانه های کارخانه نوو مستو نیز تحت تأثیر این حمله از کار افتاده اند.

به گزارش رویترز، در نتیجه حملات سایبری تولید خودروسازی رنوی فرانسه در برخی کارخانه ها متوقف شده است. سخنگوی رنو دلیل توقف فعالیت ها را جلوگیری از گسترش این باج افزار اعلام کرده است. یک منبع صنفی نیز اعلام کرد کارخانه سندوویل در نرماندی (شمال غرب) که 3400 کارمند دارد و روزانه حدود 640 خودرو در آن تولید می شود از جمله مراکزی است که تولید در آنها متوقف شده و از نام بردن سایر مراکز تولیدی که فعالیت آنها توقیف شده، خودداری شده است.

سخنگوی خودروسازی نیسان نیز با اعلام حمله سایبری به تارنمای ها و رایانه های این شرکت گفته است: «همانند بسیاری از شرکت های دیگر، واحد تولید باتری های خودروی ما که در بریتانیا واقع است، روز جمعه هدف حملات باج گیرانه سایبری قرار گرفت و تعدادی از رایانه های ما در این واحد آلوده شدند. هم اکنون کارشناسان ما در حال رفع این مشکل هستند.»

بانک ها و وزارتخانه های روسیه

چندین ارگان مهم در روسیه نیز از این حملات سایبری کم سابقه در جهان متاثر شده اند. به گفته مقامات رسمی بانک مرکزی روسیه، سیستم بانکی این کشور در کنار چندین وزارتخانه هدف حمله هکر ها قرار گرفته اند و حتی هکر ها سعی کرده بودند به سیستم راه آهن روسیه نیز نفوذ کنند.

مگافون نیز که یکی از اپراتورهای اصلی تلفن همراه در روسیه است، هدف حمله سایبری قرار گرفته است. پیوتر لیدوو، سخنگوی اپراتور روسی مگافون گفت حملات، رایانه های دفاتر این شرکت در سراسر روسیه را فلج کرد و هکر ها مطالبه نقدی در مقابل آزاد سازی و برگرداندن اطلاعات درخواست کرده اند.

شرکت راه آهن آلمان

راه آهن ملی آلمان به نام دویچه بان نیز از شر این حملات در امان نبود. البته راه آهن آلمان ضمن تأیید حمله به سیستم رایانه ای این شرکت اعلام کرده که باوجود این حمله حرکت قطارها بدون مشکل خاصی مطابق برنامه ادامه دارد. نشریه بیلد آلمان در این باره گزارش داده است: «در نمایشگرهای اطلاعات مسافران در چندین ایستگاه راه آهن آلمان از جمله در فرانکفورت و نیوشتات پیام های آلودگی ناشی از این ویروس نمایش داده شده است.» دفتر فدرال امنیت اطلاعات آلمان نیز در هشداری اعلام کرد که این ویروس در شبکه هایش پخش شده است.

فدکس در آمریکا و تلفونیکا در اسپانیا

فدکس، غول پستی آمریکایی نیز ضمن تأیید حملات به سیستم های این شرکت اعلام کرده که در اسرع وقت به اصلاح و رفع مشکلات ناشی از این حملات اقدام می کند. یکی از کارکنان این شرکت گفته است: «ظاهرا این یک ویروس است که به تلفونیکا نفوذ کرده است. آنها هیچ گونه اطلاعاتی در اختیار ما قرار ندادند. پیامی روی رایانه ظاهر شد. همکارانم به من گفتند که باید رایانه را خاموش کنم. رایانه قفل شد. ما می دانیم که شرکت های دیگر نیز هدف قرار گرفتند.»

شرکت مخابراتی دولتی تلفونیکا اسپانیا هم به همین ترتیب مورد هدف حمله سایبری قرار گرفت. به دنبال این حمله سایبری، اسپانیا روز جمعه پروتکلی ویژه را به منظور محافظت از زیرساخت های حیاتی این کشور فعال کرد. به این ترتیب شرکت «ایبردرولا» اسپانیایی - فعال در زمینه تأمین برق و گاز - و شرکت انتقال گاز «گاز ناتورال» تدابیر پیشگیرانه ای اتخاذ کرده اند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «قربانیان بزرگ ترین باج گیری سایبری دنیا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..