تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نصب و راه اندازی دستگاه آندوسونوگرافی در بیمارستان قائم (عج)

، دکتر فرزانه فر رییس بخش آندوسکوپیک بیمارستان قائم (عج) مشهد گفت: به همت مسئولان دانشگاه دستگاه آندوسونوگرافی با هزینه‌ای بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان خریداری و جهت تشخیص سونوگرافی داخلی شکم و درمان دردهای بیماران دارای سرطان‌های پیشرفته در بخش آندوسکوپی بیمارستان قائم (عج) نصب شد.


وی افزود: آندوسونوگرافی تشخیص سنگهای دستگاه مجاری صفراوی که به روش‌های دیگری قابل تشخیص نیستند، سرطان‌های سر پانکراس و انتهای مجاری صفراوی مشترک، درمان عوارض پانکراتیت یا تورم لوزالمعده و درمان دردهای بیماران دارای سرطانی پیشرفته با بلوک شبکه سریاک به کار برده می‌شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی رییس، معاونت آموزشی دانشگاه، مدیر گروه داخلی بیمارستان قائم (عج) و مدیر گروه گوارش دانشگاه در طی مکاتبات انجام شده موفق به خرید این دستگاه برای گروه گوارش دانشگاه شد.

دکتر فرزانه فر افزود: در خصوص شستشوی دستگاه به صورت اتوماتیک در حال حاضر مشکلاتی وجود دارد؛ که به محض رفع این مشکل، پاسخگویی به بیماران در بیمارستان قائم (عج) صورت خواهد گرفت.

وی گفت: تا قبل از خرید این دستگاه؛ بخش آندوسکوپی بیمارستان قائم (عج) مشهد مجبور به اعزام بیماران به تهران و یا بخش خصوصی با هزینه‌های بسیار بالا بود؛ به نحوی که برخی بیماران به دلیل نداشتن توان مالی از درمان بیماری خود صرف نظر می‌کردند.

رئیس بخش آندوسکوپیک بیمارستان قائم (عج) هزینه تمام شده تشخیص و درمان بیماران به وسیله دستگاه آندوسونوگرافی را کمتر از ۵۰۰ هزار تومان عنوان کرد و افزود: بخش اندوسکوپی در بیمارستان قائم (عج) از زمان اجرای برنامه تحول نظام سلامت دارای حجم بسیار بیماران شده و متاسفانه با این وجود همان دستگاه‌های قدیمی در این بخش مورد استفاده قرار می‌گرفت.

دکتر فرزانه فر گفت: مشکل عمده ما اکنون کمبود تجهیزات در بخش آندوسکوپی بیمارستان قائم (عج) و امام رضا (ع) است و نیازمند دستگاه آندوسکوپی، کولونوسکوپی و تعدادی تجهیزات جانبی مانند انواع استندها، پنس‌های نمونه گیری و سوزن‌های تزریق هستیم.

رئیس بخش آندوسکوپیک بیمارستان قائم (عج) افزود: قیمت دستگاه در حدود یک میلیارد تومان است؛ که از محل صرفه جویی ارزی حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان برای دانشگاه تمام شده است.

دکتر فرزانه فر گفت: مراجعین بخش آندوسکوپی بیمارستان قائم (عج) به دو دسته اورژانسی (که اکثرا مربوط به خونریزی‌های دستگاه گوارش فوقانی و تحتانی می‌باشند) و سرپایی جهت تشخیص مشکلات و علل بیماری اختصاص می‌یابند.

وی افزود: در این بخش، آندوسکوپی فوقانی از طریق دهان؛ جهت تشخیص علت درد و برخی پروسیجر‌ها از قسمت مقعد جهت بررسی روده بزرگ انجام می‌شود؛ تا علت خونریزی و علائم انسدادی روده بزرگ که معمولا دلیل آن سرطان‌های دستگاه گوارش است مشخص شود.

رئیس بخش آندوسکوپیک بیمارستان قائم (عج) گفت: در کشور ما سرطان‌های معده در حال افزایش است و ضرورت دارد که بخش‌های آندوسکوپی و کولونوسکوپی را جهت تشخیص بیماری مراجعه کنندگان تجهیز کنیم.

دکتر فرزانه فر افزود: بالغ بر هزار آندوسکوپی و کولونوسکوپی در ماه در دو شیفت صبح و بعدازظهر در بیمارستان قائم (عج) انجام می‌شود و تعداد موارد ERCP که مشکلات سیستم صفراوی و پانکراسی را دنبال می‌کند حدود ۲۵۰ تا ۴۰۰ مورد در ماه است.

وی گفت:برای دچار نشدن به بیماری‌های گوارشی باید روش‌های درست از کودکی به فرزندان آموزش داده شود تا با داشتن فعالیت مناسب بدنی و شیوه تغذیه‌ای سالم و صحیح مانع از بروز سرطان‌های پانکراسی و قسمت فوقانی معده شد.

انتهای پیام//ف. ج




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نصب و راه اندازی دستگاه آندوسونوگرافی در بیمارستان قائم (عج)»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..