تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حد و مرز اخلاق انتخاباتی در ماراتن شورای شهر تبریز

ساعت: 10:51 منتشر شده در مورخ: 1396/02/26 شناسه خبر: 1107094

کسانی که با تخریب رقبا سعی در برتری دارند نه تنها اخلاق انتخاباتی را رعایت نمی‌کنند بلکه با زیرپا گذاشتن مقررات انتخابات، میزان پایبندی خود به قانون را نیز نشان می‌دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آناج، از نظر قرآن، آبروی مؤمن و مسلمان بلکه انسان، حرمت دارد و می‌بایست در تکریم انسان و به ویژه مؤمن و مسلمان کوشید. پس اگر کاندیدایی خطا و گناهی از رقیبش می‌داند نمی‌بایست او را افشا کند و آبروریزی کند و هتک حیثیت نماید؛ چرا که این کار گناهی بس بزرگ است و خداوند هتک حرمت دیگری را ناپسند و حرام می‌داند. لذا خداوند در قرآن به هتاکان و آبروریزان، و کسانی که هتک حرمت می‌کنند و آبروی اشخاص را می‌ریزند، عذاب‌های سختی در دنیا و آخرت وعده می‌دهد.

برخی نامزدها در زمان برگزاری انتخابات، شعارهایی را سر می‌دهند که خارج از توانشان است. این گونه وعده‌ها، حکم فریب مردم را دارد و از منظر شرع و اخلاق، نکوهیده و ناپسند است. بنابراین، کاندیدایی که تقوای الهی دارد صادقانه و روراست با مردم سخن می‌گوید و برنامه هایش را ارائه می‌کند. در واقع او خدا را در نظر می‌گیرد آنگاه قول می‌دهد اما کاندیدایی که تشنه قدرت است با ریا و زد و بند با صاحبان زر و زور تلاش می‌کند تا به هر طریقی به هدفش برسد.

مدت زمان تبلیغات انتخاباتی فرصت مناسبی برای کاندیداها است که خود را بیشتر برای مردم بشناسانند. البته پوستر و تراکت برای شناخت فرد کافی نیست و باید سوابق و تجارب به مردم بیان شود. کار اخلاقی و قانونی این است که فرد کاندیدا به هوادارانش گوشزد کند که پوسترهایش در مکان‌های مشخص شده چسبانده شود تا هم به اموال عمومی و شهری آسیب وارد نشود و هم قانون زیر پا گذاشته نشود.

نباید به بهای رسیدن به کرسی ریاست جمهوری یا شورا اخلاق و قانون را فدای رسیدن به قدرت کرد. کاندیدایی که بر خلاف قانون عمل می‌کند چگونه می‌تواند مدافع حقوق مردم و قانون باشد. کاندیدایی که با دادن هدیه و شام و نهار به شعور مردم توهین می‌کند و یا با پول رای جمع آوری می‌نماید چه تضمینی وجود دارد که پس از  کسب کرسی مورد نظر به مردم پشت نکند.

 حال و هوای انتخابات، برخی از نامزدها را برای کسب آرای بیشتر و در نهایت، پیروزی در انتخابات، آگاهانه یا ناآگاهانه، به سمتی پیش می‌برد که مردم را فریب می‌دهند، بدون مدرک و سند به رقیب افترا می‌زنند. به زندگی خصوصی او سرک می‌کشند و احیانا نقاط ضعف رقیب را بزرگنمایی می‌کنند تا او را تخریب کنند.

به هر حال مردم حضور حداکثری در انتخابات خواهند داشت و فرد اصلح را انتخاب خواهند کرد اما روسیاهی برای کسانی خواهد ماند که در این عرصه بداخلاقی کردند و شرمنده خدای خویش شدند.

به نظر می‌رسد نامزدها و هوادارانشان از صفر تا صد انتخابات اخلاق و ادب اسلامی را رعایت کنند و از جاده انصاف و عدالت خارج نشوند که توفیق خدمت به مردم و کسب رضای الهی جز از این طریق بدست نمی‌آید.

در سایه اخلاق و قانون مداری است که مردم تشنگان قدرت و شیفتگان خدمت را بهتر تشخیص می دهند تا فرد اصلح را انتخاب کنند. در جامعه اسلامی رعایت حرمت و حیثیت افراد و حفظ آبروی آنان نخستین و مهمترین اصلی است که باید زیربنای اخلاق انتخاباتی باشد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حد و مرز اخلاق انتخاباتی در ماراتن شورای شهر تبریز»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..