تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




قطع و وصلی یارانه‌ها در عصر انتخابات!

ساعت: 09:15 منتشر شده در مورخ: 1396/02/26 شناسه خبر: 1106990

روحانی در آستانه انتخابات به همه یارانه می‌دهد تا از این طریق پایگاه اجتماعی‌اش را تقویت کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آناج، از اوایل دولت تدبیر و امید، دولتمردان تنهاترین راه برای جلوگیری از افزایش قیمت‌های کالا را در پرداخت نکردن  یارانه‌ها دیدند، چراکه در این فکر بودند که اگر مانع از پرداخت یارانه شوند، خواهد توانست بسیاری از مشکلات را حل سازند.

بر همین اساس، نظرسنجی برای مردم تدارک دیدند تا از طریق آن بتوانند نیازمند را از بی‌نیاز به یارانه تشخیص دهد، با پاسخ ۹۷ درصدی برای دولتمردان تدبیر و امید، کلمه " شب عزای دولت" به گوش رسید که این بار تدبیری‌ها دست به اقدامی سرزده زدند و یارانه عده‌ی زیادی از مردم را با توجه به وضعیت مالی‌شان قطع کردند.

تنهاترین دلیل برای قطع یارانه، ثابت نگه‌داشتن وضعیت حامل‌های انرژی برای بی‌نیازان بود که متأسفانه در ۳ سال اخیر، مردم نیز شاهد این وعده نبودند و این دولت را به چشم بدقولی نگاه می‌کردند.

ریسک بزرگی که دولت یازدهم برای برپایی دولت دوازدهم و در اختیار گرفتن سکان قوه مجریه به‌دست روحانی کرد، بازگشت دوباره یارانه‌ها و یا به لفظ دیگر، وصل شدن یارانه‌ها بود که خواست قدمی در عرصه عوام‌فریبی بردارد.

بارها از سوی ۳ نامزد دیگر، سخنانی حاکی از بازگشت دوباره یارانه‌های به خانه مردم شدیم که دریکی از آنها، ناراحتی مردم را در پی داشت و جمله "مردم می‌فهمند که چرا در شب انتخابات یارانه به سفره آنها بر می‌گردد."

ثابت نگه‌داشتن مقدار قیمت حامل‌های انرژی تنها دلیلی موثق برای افرادی بود که از دریافت یارانه انصراف داده بودند ولی با افزایش روزبه‌روز این قیمت‌ها خواستار بازگشت دوباره یارانه‌ها نیز شده و علاوه بر دریافت آن می‌خواستند تا مبالغ یارانه‌ها نیز افزایش یابد.

۵ روز مانده به انتخابات ۹۶، دولتمردان تدبیری در یک اقدام غیرحرفه‌ای با ارسال پیامک به سرپرستان خانوار، اعلام کردند که از ۲۶ اردیبهشت‌ماه یارانه خانواده‌ها واریز خواهد شد و این در صورتی بود که با برپایی این دولت، با سرکوب دولت قبل خواست تا مانع از پرداخت یارانه برای مردم شود.

با توجه به اخبار رسیده، مقدار زیادی از یارانه به تعدادی که در لیست حذفی بودند، حتی توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها نیز حذف‌شده بودند، نیز واریز شد که این پیامک حاکی از ارسال توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها می‌باشد که" سرپرست گرامی، به دنبال ثبت اطلاعات شما در سامانه هدفمندسازی یارانه‌ها، یارانه این خانوار به‌حساب سرپرست خانوار واریز خواهد شد".

متأسفانه دولت تدبیر و امید برای به بار نشستن محصولات خود در انتخابات ۹۶، با مانور در حوزه سهام عدالت، افزایش یارانه مستمر بگیران، افزایش حقوق کارمندان و حداقل بگیران، خواست تا اعتماد مردم را جلب کند که امید است مردم به این آرزوها، وعده وعیدها دل نبسته و با توجه به توانایی هر فرد در انتخابات شرکت کند.

مسئولان دولتی درگذشته گفته بودند که یارانه دادن و یا کارانه دادن به مردم اقدامی مضر برای نظام است و همانند این است که صدقه به مردم بدهیم.

حال با قرار گرفتن در این مخمصه، بی‌خیال پخش صدقه در میان مردم شدند و در نظر دارند تا با پرداخت یارانه و کارانه بین مردم، اعتماد مجدد آن‌ها را به دولت تدبیر و امید افزایش دهند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «قطع و وصلی یارانه‌ها در عصر انتخابات!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..