تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سوپ قرمزِ گوجه فرنگی و سیر

کد خبر: ۵۲۲۵۶۰

۲۰۲  بازدید

یک سوپ عالی با گوجه فرنگی و سیر درست کنید. همانطور که می دانید سیر خواص درمانی زیادی دارد، بنابراین عادت کنید که در اکثر غذاها از این ماده پرخاصیت استفاده کنید.

ماهنامه سفره ایرانی - آیدا میرعلایی: یک سوپ عالی با گوجه فرنگی و سیر درست کنید. همانطور که می دانید سیر خواص درمانی زیادی دارد، بنابراین عادت کنید که در اکثر غذاها از این ماده پرخاصیت استفاده کنید.

•    مدت زمان آماده سازی: 10 دقیقه
•    مدت زمان پخت: 40 دقیقه
•    میزان سرو: 5 نفر

مواد لازم برای کباب کردن سیر و گوجه فرنگی:


سیر درشت (دو قسمت شده): یک بته گوجه فرنگی (چهار قسمت شده): 450 گرم روغن زیتون: یک الی 2 ق س فلفل سیاه (پودر شده): به میزان لازم نمک: به میزان لازم
 سوپ ویژه گوجه فرنگی و سیر

مواد لازم برای سوپ:


گوجه فرنگی (پوست کنده و له شده): 2 پیمانه شکر: یک ق س خامه پرچرب: 3 ق س آرد: 2 ق س هویج (نگینی خردشده): یک عدد کرفس (نگینی خردشده): یک عدد پیاز (نگینی خردشده): نصف یک عدد پودر ارگانو: یک ق چ پودر رزماری: یک ق چ آویشن: یک ق چ عصاره سبزیجات (یا آب): 5 پیمانه روغن زیتون: 2 ق س گوجه فرنگی (خشک شده، ریز خرد شده): 2 ق س نمک: به میزان لازم فلفل سیاه (پودر شده): به میزان لازم
روش تهیه:


1.    دمای فر را روی 240 درجه سانتی گراد (475 درجه فارنهایت) قرار دهید. گوجه فرنگی های چهار قسمت شده و بته سیر دو نیم شده را در سینی فر با فویل پوشیده شده قرار دهید. روی آنها روغن زیتون چکانده و نمک و فلفل سیاه پودرشده بپاشید. آنها را حدود 20 الی 25 دقیقه در فر قرار دهید تا برشته شوند.


2.    در حالی که گوجه فرنگی و سیر در حال برشته شدن هستند، هویج، کرفس، گوجه فرنگی خشک شده و پیاز زرد را خرد کنید.


3.    روغن زیتون را در ظرف مناسبی روی حرارت گرم کنید. سبزیجات خرد شده را حدود 4 الی 5 دقیقه در روغن تفت دهید تا نرم شده و عطر آنها بلند شود. آرد را به مواد اضافه کرده و مرتب هم بزنید تا مزه خامی آرد از بین برود. سپس ارگانو، رزماری و آویشن را اضافه کنید.


4.    هنگامی که گوجه فرنگی و سیر برشته شدند، پوست سیر را جدا کرده و آنها را ریز خرد کنید. سیر و گوجه فرنگی برشته و ریز خرد شده را به همراه گوجه فرنگی های له شده، عصاره سبزیجات (یا آب) و شکر به مواد اضافه کنید.


5.    پس از اینکه مواد به جوش آمد، در ظرف را گذشته و اجازه دهید حدود 25 دقیقه با دمای ملایم به آرامی بجوشند تا سوپ غلظت یافته و حدود یک پیمانه از حجم آن کم شود.


6.    خامه پرچرب را به مواد اضافه و محلوط کنید. نمک و فلفل سیاه پودرشده بیافرایید. این سوپ خوشمزه را گرم و همراه با نان سرو کنید.

نکته:


برای تهیه گوجه فرنگی خشک شده، گوجه فرنگی ها را به دو قسمت برش داده و در سینی فر پوشیده شده با فویل قرار دهید و مقداری نمک روی آنهاب پاشید. سینی را در فر با دمای 100 یا 110 درجه سانتی گراد قرار دهید تا آب گوجه فرنگی ها گرفته شده و خشک شوند (این زمان بسته به اندازه و رطوبت گوجه فرنگی ها معمولا بین 6 تا 12 ساعت است).




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سوپ قرمزِ گوجه فرنگی و سیر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..