تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نقدی بر تصمیم سئوال برانگیر یک کاندیدای ریاست جمهوری

پوشش در پوشش

«سید مصطفی هاشمی‌طبا»بعد از 16 سال مجددا احساس تکلیف کرده و در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد، اما حالا پس از 1110 دقیقه استفاده از برنامه های تلویزیونی امروز بحث رای به «دیگری» را مطرح می کند.

ارسال زمانبندی شده: 

دوشنبه, 25 ارديبهشت, 1396 - 18:00

نقدی بر تصمیم سئوال برانگیر یک کاندیدای ریاست جمهوری

به گزارش عمارنامه، به نقل از فارس؛ «سید مصطفی هاشمی طبا» هاشمی طبا پس از اینکه در در انتخابات سال 800 و در رقابت با «سید محمد خاتمی» توفیقی نیافت، بعد از 16 سال مجددا احساس تکلیف کرده و در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد، اما حالا پس از 1110 دقیقه استفاده از برنامه های تلویزیونی و سخن گفتن هایش با مردم امروز بحث رای به "دیگری" را مطرح می کند.


سید مصطفی هاشمی‌طبا در دولت‌های «محمدجواد باهنر و میرحسین موسوی» وزیر صنایع، و در دولت دوم هاشمی رفسنجانی و دولت اول سید محمد خاتمی - از سال ۱۳۷۲ تا ۱۳۸۰- معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان تربیت بدنی بوده. او همچنین مدتی رئیس کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران بوده است.
هاشمی طبا پس از اینکه در کسوت وزارت و معاونت رئیس جمهور قرار گرفته بود، در هشتمین دوره انتخابات ریاست جمهوری (خرداد 1380) تصمیم به رقابت با رئیس دولت اصلاحات گرفت و بر همین اساس کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شد که البته صلاحیتش نیز توسط شورای نگهبان به تائید رسید و احراز شد.
با توجه به شرایط آن سال ها، هاشمی طبا در انتخابات با اقبال ضعیف افکار عمومی نسبت به خود روبرو شد و با اختصاص درصد کمی از آرائ به خود تنها توانست ۲۸ هزار و 90 رأی کسب کند. موضوعی که نه تنها به نفعش تمام نشد، بلکه هزینه اش کسب درصد بسیار کمی از آراء و بیرون رفتن او از ترکیب هیات دولت بود.

به اعتقاد برخی از تحلیلگران کاندیداتوری هاشمی طبا در انتخابات 80 به ضررش تمام شد و رئیس جمهور وقت او را مجددا به کابینه دولت اصلاحات دعوت نکرد. البته خود او بعد از انتخابات در مصاحبه ای اعلام کرد:  " واقعا هنوز هم نمی دانم که بر چه اساسی، آقای خاتمی به این نتیجه رسید که مهرعلیزاده را به جای من به خیابان سئول بفرستد. این جابه جایی در حالی شکل گرفت که من آشنایی زیادی با مختصات ورزش پیدا کرده بودم و کارنامه ای قابل دفاع هم از خود برجای گذاشته بودم و در نتیجه بهتر از یک تازه وارد می‌توانستم کار کنم."

وی افزود: " البته دور از ذهن نیست که حضور من به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری موجب شد تا فرصت ریاست دوباره بر ورزش کشور را از دست بدهم، با این حال معتقدم که شخص رئیس جمهور از شرکت من در انتخابات ذهنیت بدی نداشت. اگر دلیل کنار رفتن من از ورزش، انتخابات بود، شک ندارم که نزدیکان رئیس جمهور باعث شدند تا من از سازمان کنار بروم" .

هاشمی طبا پس از ناکامی در انتخابات سال 80 و بعد از 16 سال در 24 فروردین ماه و در سومین روز از ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم با حضور در ستاد انتخابات کشور برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد. هرچند که خیلی ها تصوری از اینکه او بتواند جزو کاندیداهای نهایی باشد، نداشتند، اما صلاحیت وی در نهایت به تائید شورای نگهبان رسید و با احراز صلاحیت هاشمی طبا، او دومین تجربه کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری را به دست آورد.

هاشمی طبا در سال 80 که کاندیدا شد، به اذعان بسیاری کاندیدای برآمده از جریان کارگزاران فعلی بود، اما او امسال پس از ثبت نام خود در انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد که به صورت «مستقل» تصمیم گرفته در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند و کاندیدا شود و بر همین اساس هم نخستین اولویت دولتش را «حفظ سرزمین ایران و اصلاح کشاورزی» اعلام کرد.

البته او در ابتدای دولت روحانی طی حکمی از سوی «محمود گودرزی»، وزیر سابق ورزش و جوانان به عنوان مشاور در امور زیربنایی، سرمایه‌گذاری و توسعه زیر ساخت‌های ورزش کشور معرفی شد. به همین جهت بسیاری او را کاندیدای حامی دولت و منتسب به جریان اصلاحات - اعتدالیون می دانستند، کما اینکه در جریان مناظره های انتخاباتی هم نه تنها نقدی علیه دولت نکردف بلکه در برخی مواقع هم در جایگاه مدافع دولت تدبیر و امید و منتقد برنامه های کاندیداهای جریان اصولگرایی قرار گرفت.

پس از آخرین مناظره انتخاباتی که جمعه برگزار شد خبرهایی در خصوص خداحافظی هاشمی طبا با رئیس سازمان صدا و سیما منتشر شد که برخی آن را به «احتمال کناره گیری او از انتخابات به نفع روحانی» تعبیر کردند. موضوعی که او یک روز بعد از آخرین مناظره های انتخاباتی به آن پاسخ گفت و در مصاحبه ای اعلام کرد که «قصد دارد در انتخابات ریاست جمهوری به حسن روحانی رای دهد.»

اینکه هاشمی طبا پس از  1110 دقیقه استفاده از برنامه های تلویزیونی و بیان نقطه نظراتش برای مردم و همچنین حضور متعدد در رسانه ها بحث رای به "دیگری" را مطرح می کند از چند جهت قابل تامل و بررسی است، اولین نکته و مهترین آن، این است که «آیا آقای هاشمی طبا به عنوان کسی که سال ها در کشور مسئولیت داشته و بر خود فرض دیده برای بهبود شرایط در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند، وقتی خودش، خودش را قبول ندارد، چگونه انتظار می رود که دیگران به او رأی بدهند؟»

جای سوال است که آقای هاشمی طبا چگونه حاضر می شود تا زمان و وقت مردم و رسانه ها و صدا و سیما را که بودجه های کلانی از بیت المال صرف آن می شود را به این راحتی ضایع سازد؟!
آیا بهتر نبود، نامزدی که حتی حاضر نیست به خودش رای بدهد و کاندیدای اصلح در انتخابات را فرد دیگری  معرفی می کند، از ابتدا در صحنه پر فراز و نشیب انتخابات پر اهمیت ریاست جمهوری حاضر نمی شد و وقت مردم و پول بیت المال را اینگونه ضایع نمی کرد؟! حال باید دید که این نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در روزهای آتی چگونه این سخن و اقدام خود را توجیه می کند.

 

 

 

 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نقدی بر تصمیم سئوال برانگیر یک کاندیدای ریاست جمهوری»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..