تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ادعای افزایش 100 درصدی میانگین حقوق/ معلمان از این افزایش چه می‌گویند؟+ فیلم

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در هفته‌های اخیر بارها از سوی مسئولان دولت یازدهم خبر افزایش 100 درصدی حقوق معلمان در مدت زمان 4 سال فعالیت رسانه‌ای شد.

برخی نظرات مسئولان دولت در رابطه با افزایش 100 درصدی حقوق فرهنگیان بدین شرح است:

حجت الاسلام مجید انصاری معاون حقوقی رئیس جمهور در مراسم گرامیداشت مقام معلم در مصلی شهر کرمان: ما معتقدیم دغدغه معیشتی معلمان باید برطرف شود و با توجه به اینکه در این دولت با اینکه پولی نداشتیم، توانستیم متوسط حقوق معلمان را از یک میلیون و 200 هزار تومان در سال 92 به دومیلیون و 700 هزار تومان افزایش دهیم.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور: در دولت یازدهم دریافتی حقوق فرهنگیان به 2 میلیون و 850 هزار تومان رساندیم، اما وضع معیشتی آنها مناسب نیست باید جدی کار کرد.توجه به معیشت فرهنگیان محترم موضوعی بوده که در دولت تدبیر و امید اتفاق افتاده به نحوی که میانگین حقوق این عزیزان که در سال 92 یک میلیون و 200هزار تومان بود، امسال به دو میلیون و 450 هزار تومان رسیده است.

فخرالدین احمدی دانش آشتیانی وزیر آموزش‌وپرورش در جمع فرهنگیان استان اصفهان: در دولت تدبیر و امید در سال 96، 100 درصد حقوق معلمان افزایش پیدا کرده است.

وزارت آموزش‌وپرورش نیز در گزارشی که از دستاوردهای دولت یازدهم در این عرصه منتشر کرده به افزایش 103 درصدی میانگین حقوق فرهنگیان اشاره کرده است به گونه‌‌ای که میانگین حقوق را در سال 92 حدود یک میلیون و 290 هزار تومان و در سال 94، دو میلیون و 618 هزار تومان اعلام کرده‌‌اند.

اما افزایش 100 درصدی میانگین حقوق فرهنگیان از سال 92 تا سال 96 چه بازتابی میان معلمان دارد؟ البته بسیاری از معلمان این موضوع را نمی‌پذیرند و معتقدند که حقوق آنها تا این حد افزایش نداشته است.

برای بررسی این مسئله با تعدادی از معلمان به گفت‌وگو نشستیم.

* میانگین حقوق دریافتی بنده در اول سال 92 ، 800هزار تومان بود و هم‌اکنون با مدرک لیسانس و 20 سال سابقه یک میلیون و 600 هزار تومان دریافت می‌کنم اما از مسئولان دولت این سوال را دارم آیا اجناس مصرفی و مورد نیاز فقط 2 برابر افزایش یافته است؟

*  معلمان از ابتدای مهر تا به امروز پول حق‌التدریس اضافه کار خود را دریافت نکرده‌اند اما از افزایش 100 درصدی حقوق می‌گویند، مگر اضافه کار ما با اضافه کار بخش اداری و مابقی ادارات و ارگان‌ها چه فرقی دارد؟

* میانگین حقوق برخی معلمان 100 درصد و برای برخی 107 درصد افزایش داشته است و این افزایش با احتساب اجرای طرح رتبه بندی معلمان است چراکه با اجرای این طرح 250 تا 500 هزار تومان به حقوق معلمان اضافه شده است اما مرحله دوم رتبه‌بندی که قرار بود در شهریور 95 اجرا شود هنوز اجرا نشده است از سوی دیگر برخی معلمان نیز مشمول طرح رتبه‌بندی نشده‌اند.

در همین رابطه ابراهیم سحرخیز معاون سابق وزارت آموزش‌وپرورش می‌گوید: سهم آموزش‌وپرورش از بودجه عمومی دولت در سال 89 از 16.2 درصد  به 9 درصد در سال 95 رسیده است. هزینه دولت در سال 92 تا به امروز بیش از 4 برابر شده است اگر دولت پول ندارد چرا برای جاهای دیگر مانند وزارت بهداشت پول داشته اما برای آموزش و پرورش ندارد، تبعات منفی این نگرش باعث شده است تا مدارس دولتی آه در بساط نداشته باشند و کیفیت آموزش پایین آمده و تعلیم و تربیت کشور افت کرده است.

وی افزود:برای رشد 100 درصدی بودجه باید جیب معلمان را دید نه ارقام اعلام شده.می‌گویند حقوق معلمان یک سال 10 درصد و  یک سال هم 14 درصد افزایش داشته است همچنین رتبه‌بندی را در نظر گرفته و درصد افزایش حقوق معلمان را اعلام می‌کنند. هم‌اکنون میزان دریافتی یک معلم حدود یک میلیون و 500 هزار تا دو میلیون و 300 هزار تومان است اما هنگام اعلام درصد افزایش، حقوق کارمندان ستادی و مدیران را نیز با معلمان در نظر می‌گیرند و می‌گویند میانگین حقوق معلمان 100 برابر افزایش داشته است اما این میانگین نمی‌تواند تفاوت‌‌ها را نشان دهد.

سحرخیز بیان کرد:‌ به کارمندان می‌توانند به عنوان پاداش به اندازه دو ماه حقوق پرداخت کنند و در 6 ماهه اول و 6 ماهه دوم هزینه غذا و ایاب و ذهاب  به آنها پرداخت می‌کنند اما این موارد در سبد حقوق معلمان وجود ندارد.

به گزارش تسنیم، اگر چه طبق اعلام مسئولان دولت، حقوق معلمان در 4 سال اخیر 100 درصد افزایش داشته است اما این افزایش 100 درصدی به طور دقیق چند درصد از معلمان را شامل می‌شود؟ به عبارت دیگر حقوق چند درصد از آنها به 2 میلیون و 850 هزار تومان می‌رسد؟

چرا زمانی که وزیر آموزش‌وپرورش در جمع فرهنگیان استان اصفهان اعلام کرد «در دولت تدبیر و امید در سال 96، 100 درصد حقوق معلمان افزایش پیدا کرده است» این موضوع با اعتراض معلمان مواجه شد؟

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ادعای افزایش 100 درصدی میانگین حقوق/ معلمان از این افزایش چه می‌گویند؟+ فیلم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..