تویوتا مدعی است که خودروهایش دیگر کسل کننده نیستند!
آخرین اخبارسجاد حیدری
نویسنده
این موضوع تاحدودی حقیقت دارد و در این چند سال اخیر شاهد تحرکات بسیار خوبی از سوی تویوتا در راستای بهبود طراحی محصولاتشان بودهایم تا ظاهر ساده و خسته کننده محصولات آن حذف شود و یک طراحی جذاب و شاداب بر روی آنان نقش ببندد.
البته در میان محصولات تویوتا، شاید هنوز تغییر و تحول بزرگی بر روی تویوتا لندکروزر، تویوتا راو4 ، تویوتا GT86 و... صورت نگرفته است و یا حتی نسل جدید تویوتا هایلوکس در طراحی ظاهری خود سیر نزولی تجربه کرده است، اما در مقابل برندهای مشهور تویوتا همچون تویوتا کرولا، تویوتا کمری و بخصوص تویوتا پریوس که بیشترین آمار فروش جهانی را برای تویوتا ثبت کردهاند، با معضل طراحی ساده و خسته کننده همراه بودند که خوشبختانه در نسل جدید تاحدودی این مشکل برطرف شده است تا علاوه بر کارایی و استهلاک بسیار پایین محصولات تویوتا، شاهد یک طراحی خوب و شاداب برای آنان باشیم.
اگرچه محصولات تویوتا برای از بین رفتن روحیه کسل کننده خود زیر تیغ جراحی رفتهاند، ولی آمارهای منتهی به 31 مارس سال جاری نشان میدهد که درآمد خالص تویوتا 20.8 درصد به ارزش 16.1 میلیارد دلار کاهش یافته است و در دوره مشابه سال گذشته هم چیزی حدود 30.1 درصد، یعنی چیزی معادل 17.5 میلیارد دلار کاهش درآمد خالص را تجربه کرده است و اگر شرایط به همین شکل پیش برود، تویوتا پیش بینی کرده است که سال آینده با کاهش درآمد خالص 18 درصدی مواجه شود.
دلایل این کاهش سودآوری هم به ترتیب بالا رفتن ارزش واحد پولی ژاپن و افزایش هزینهها، هزینههای تحقیق و توسعه بالاتر و همچنین کاهش فروش محصولات تویوتا در بازار ایالات متحده آمریکا توصیف شده است که شاید در آینده مشکلاتی برای تویوتا فراهم سازد.