تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تظاهرات گسترده مردم غزه در سالگرد «روز نکبت»

کد خبر: ۵۳۲۳۶۵

۱۷۴۷  بازدید

خبرگزاری ایرنا: مردم نوار غزه روز دوشنبه با برپایی تظاهرات در سالگرد «روز نکبت» در نوار غزه، بر حق قانونی و عادلانه خود برای بازگشت به مناطق فلسطین اشغالی تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی از غزه، فلسطینی های معترض با دعوت «کمیته جریان ها و گروه های فلسطینی» برای بزرگداشت شصت و نهمین سالگرد «روز نکبت»، در غزه تظاهرات کردند.


فلسطینی ها که برخی از خیابان های غزه را بسته بودند، مقابل سازمان یونسکو در غرب این شهر توقف کردند و پارچه نوشته هایی را در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود: «ای فلسطین ما باز می گردیم» «اجداد می میرند و فرزندان فراموش نمی کنند».


«نافذ عزام» یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی به نمایندگی از گروه های مختلف فلسطینی در این راهپیمایی سخنرانی کرد و گفت: ما در سالگرد روز نکبت بر حق قانونی و عادلانه خود برای بازگشت به وطن مان که در سال 1948 به اجبار از آن رانده شدیم، تاکید می کنیم.


وی افزود: عزم ما برای رسیدن به حقوق خود با وجود همه توطئه های بین المللی و منطقه ای علیه مردم فلسطین، جدی است.


بر اساس این گزارش، اعضای گروه های فلسطینی حماس، جهاد، جبهه دمکراتیک برای آزادی فلسطین، جبهه مردمی برای آزادی فلسطین و حزب مردمی فلسطین نیز در این تظاهرات حضور داشتند.


بر اساس این گزارش، دولت انگلیس در اوایل قرن بیستم میلادی نقش اصلی را در هدایت توطئه ها برای تاسیس رژیم جعلی اسراییل در سرزمین فلسطین، ایفا کرد.


«روز نکبت» سالگرد اشغال اراضی فلسطین و آواره شدن صدها هزار فلسطینی، از سوی صهیونیست ها است که در پانزدهم ماه می سال 1948 میلادی روی داد.


این روز یادآور مصیبتی است که در سال 1948 میلادی (1327 خورشیدی) بر فلسطین رفت و هنوز دامن گیر بیش از 12 میلیون فلسطینی در سراسر دنیا است.


15 می 2017 میلادی همچنین پنجاهمین سالگرد اشغال کرانه باختری رود اردن و غزه توسط رژیم صهیونیستی است.


مردم فلسطین و حامیان آنان در سراسر جهان همه ساله با فرا رسیدن 15 ماه «می» که به خاطر سالگرد تاسیس رژیم صهیونیستی به عنوان «روز نکبت» نامگذاری شده است، ویژه برنامه هایی را برگزار می کنند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تظاهرات گسترده مردم غزه در سالگرد «روز نکبت»»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..