تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مستند «ترکیب‌بند» نگاهی به اثر ماندگار محتشم کاشانی

مستند «ترکیب‌بند» نگاهی به اثر ماندگار محتشم کاشانی

فرهنگ > تلویزیون - مستند «ترکیب‌بند» با مرور اشعار محتشم کاشانی، به علل ماندگاری ترکیب‌بند معروف او با مطلع «باز این چه شورش است که در خلق عالم است»، می‌پردازد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، خانه مستند انقلاب اسلامی، در تازه‌ترین اثر خود به سراغ اشعار ماندگار محتشم کاشانی رفته است و تلاش کرده با مروری بر آثار محتشم کاشانی، به علل ماندگاری ترکیب بند او در رثای امام حسین (ع) بپردازد.

در همین چهارچوب امیر آذین کارگردان مستند «ترکیب بند» در گفت‌و‌گویی از اتمام تولید این اثر خبر داد و در این باره تصریح کرد: «مستند «ترکیب بند» در یک قسمت بیست و شش دقیقه‌ای آماده پخش از تلویزیون است. «ترکیب‌بند» مستندی است با موضوع ترکیب‌بندهایی که در موضوع عاشورا و مصائب اهل بیت عصمت و طهارت (علیهما السلام) سروده شده است که شناخته شده‌ترین آن‌ها ترکیب بند جناب محتشم کاشانی با مطلع «باز این چه شورش است که در خلق عالم است» است که پس از گذر قرن‌های متمادی هنوز هم این ترکیب‌بند در میان مراثی، نوحه‌ها و اشعار آیینی که برای اهل بیت سروده شده‌اند، جایگاه ویژه‌ای دارد.»

آذین اضافه کرد: «در این مستند سعی شده است از طریق بررسی زندگینامه محتشم کاشانی و سیر آثار و اردات او به امام حسین (ع) و خاندان نبوت به این مسئله پرداخته شود که چگونه این ترکیب‌بند تا این حد ماندگار شده است. سعی شده است در این مستند از حضور اساتیدی چون حاج علی انسانی و موسوی گرمارودی ، عباس سجادی ، محمود حبيبی كسبي ، مهدی امين فروغی و ... برای بهتر شدن فهم مسائل مربوط به موضوع اثر بهره گیری شود.»

57243




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مستند «ترکیب‌بند» نگاهی به اثر ماندگار محتشم کاشانی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..