تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سئو چیست: مقاله‌ای که خواندن آن برای هر متخصص سئو لازم است

اخیرا در کنفرانس SMX موضوع مهمی در رابطه با این پرسش مطرح شد که سئو برای رتبه بندی است یا پول؟ در آخر کنفرانس نتیجه گیری این بود که سئو واقعا برای پول است. ما هم موافقیم. اما آیا واقعا همه کسب و کارها در نهایت برای پول نیستند؟ می توانیم بگوییم که مسابقات ماشین رانی نیز در مورد پول هستند. اما در واقع مهندسی نیز هست. برای نشان دادن مهارت، هیجان و برنده شدن نیز هست. پس به هر حال سئو چیست و به چه هدفی انجام می شود؟

تاریخچه سئو:

هنگامی که سئو رواج یافت، به این نام خوانده نمی شد. احتمالا در بهترین حالت، توسط افرادی توصیف می شد که از آن به عنوان شکلی از هک کردن استفاده می کردند. اولین موتورهای جستجو زیاد هوشمند نبودند. به همین دلیل تشخیص الگوریتم های مرتب سازی آنها نسبتا آسان بود. زمانی بود که الگوریتم Infoseek تقریبا به طور کامل بر چگالی کلمه کلیدی و موقعیت کلمه کلیدی استوار بود.

در حالی که این هک هم در نهایت برای پول بود، بیشتر از هر چیز دیگری نوعی بازی بود. مطمئنا بسیاری از متخصصین سئو قدیمی آن روزها را با یک حس نوستالژی به یاد می آورند.

روش های قدیمی:

با پیچیده تر شدن موتورهای جستجو و جریان یافتن پول آنلاین بیشتر، ماهیت بازی تغییر کرده است. سئو از هک های فنی به روشی برای ایجاد ارتباطات تبدیل شده است. در روزهای اولیه گوگل، می توانستید چند لینک PR بالا خریداری کنید و همین برای قرار گیری در ده رتبه بالای کلمه کلیدی کافی بود. اگر بیشتر از این می خواستید، می توانستید چند لینک دیگر هم بخرید. از آنجایی که رقبا نیز این کار را انجام می دادند این روش اشباع شد و بازی تمام شد. شاید برخی بگویید اما ما هنوز این روش را به طور کامل رها نکرده ایم. اما به هر حال، خورشید آن در حال غروب کردن است.

این روزها، به رویکرد جامع تری نیاز است. موتورهای جستجو، به طور خاص گوگل، بیشتر و بیشتر پیچیده شده اند. این امر بدین معنی است که روش های فنی سیستماتیک نسبت به گذشته اثر کمتری دارند. اکنون سوال اینست که یک مشتری که متخصص سئو استخدام می کند در واقع چه می خواهد؟

سئو چیست و هدف از آن چیست؟

آیا تا به حال برای توضیح کار خود برای مردم با مشکل مواجه شده اید؟ واقعا سئو چیست و برای چه اجرا می شود؟ بهترین جواب قابل درکی که می توانید در مورد شغل خود به افراد غیرفنی بدهید که آن را بفهمند این است: «قاچاقچی مواد مخدر هستم.»

البته خب این شغل شما نیست، اما درک آن برای افراد عادی راحت تر است. اگر خیلی شما را تحت فشار بگذارند شاید بهتر است توضیح دقیق تری از سئو بدهید: مدل های تبلیغات اینترنتی و انتشار وب. البته در سراسر جهان ثابت شده است که پاسخ شما این است: هان؟؟؟ اغلب هم در آخر نتیجه گیری می کنند که: «بنابراین وب سایت ها را در گوگل رتبه بندی می کنید؟» که در پاسخ می توانید بگویید: «بخشی از آن همین است.» اما به هر حال بهتر است موضوع را به چیز دیگری تغییر دهید.

سئو: نوعی استراتژی کسب و کار

حق با کنفرانس SMX است. سئو فقط برای رتبه بندی نیست، فراتر از این چیزها است. برخی از متخصصان سئو، از آن به عنوان بخشی از استراتژی کسب و کار، یک استراتژی درست به مانند انتشار، نام دامنه، ایجاد نام تجاری، بازاریابی و کسب ترافیک، یاد می کنند. این کار شامل متریک، ردیابی، تبدیل، تقسیم/ تست اجرا، AdWords، Adsense، نوشتن، تحقیق، و مدیریت است. وجه مشترکش این است که حول محور اکوسیستم جستجو می چرخد.

برخی از متخصصان سئو بر مشخصه های خاصی تمرکز می کنند. کار آنها کشیدن سایت از اعماق موتورهای جستجو به رتبه بندی مطلوب است. کار آنها همین جا تمام می شود. اما چنین نقشی دیگر کافی نیست، زیرا شرکت های جستجو مانند گوگل شاخک های خود را در هر گوشه ای از وب گسترش داده اند.

از ده متخصص سوال کنید که کار آنها و یا سئو چیست و احتمالا با ده پاسخ متفاوت روبه رو می شوید. و متاسفانه هیچ کدام از آن ها را شخص غیرفنی درک نخواهد کرد.

یادگیری سئو:

اگر تازه کار خود را شروع کرده اید، چالشی طولانی پیش رو دارید. اگر جز کهنه سربازان سئو هستید، می توانید نظرات خود را در این مورد برای افراد تازه کار با سرچیو به اشتراک بگذارید.

دلیل افراد برای ورود به سئو رسیدن به پول است. حتی یک سازمان غیر انتفاعی نیز، با صرفه جویی در پولی که می توانست در سایر کانال های بازاریابی هزینه کند، می تواند پول بسازد.

آنها می خواهند افراد به جای رقبا سایت آنها را بیابند و با آنها ارتباط پیدا کنند. آنها می خواهند از این افراد مشتریانی برای محصول، خدمات و یا ایده های خود بسازند. اگر قرار بود سایت فقط رتبه بهتری داشته باشد، فرض کنید با کلمه ای کلیدی که هیچ کس آن را جستجو نمی کند یا با کلمه ای که به کسب و کار مورد نظر ارتباطی ندارد، در این صورت سئو اجرا شده فایده ای ندارد. اینکه سایت در صفحه اول گوگل ظاهر می شود مهم نیست. اگر هیچ کس از طریق جستجو در گوگل از سایت بازدید نکند، همه آنچه اتفاق افتاده است افزایش هزینه های پهنای باند بوده است. به عبارت دیگر اسپایدر گوگل از صفحات بازدید کرده و آنها را هضم کرده است و بازدهی سرمایه برای سئو بی نتیجه بوده است.

سئو چیست: سئو برای رتبه بندی نیست.

رتبه بندی باید به چیزی ملموس ترجمه شود. در اغلب موارد، این به معنی به دست آوردن ترافیک بالای بازدید کننده است. برای گرفتن ترافیک، سایت باید کاری بیشتر از رتبه بندی انجام دهد. سایت باید برای بازدیدکنندگان جذاب باشد. بازدیدکننده ای که مجددا بازنگردد، بازدیدکننده نبوده است. برای بازگرداندن بازدید کننده، سئو باید آنها را درک کند. آنها چه میخواهند؟ چه مشکلی دارند؟

زمانی که هدف بازدیدکننده مشخص گردید، می توانند از بازدیدکننده چیزی مانند مصرف کننده، خریدار، مشترک، یا خواننده بسازند. افراد می توانند مشخص نمودن هدف بازدیدکننده را از طریق بررسی search query و مقایسه صفحات با رقبا انجام دهند. شاید برخی بگویند که این فراتر از شرح وظایف متخصص سئو است. اما به هر حال، چه فرد این کار را انجام دهد و چه انجام ندهد، باید از آن آگاه باشد. اگر مشتری نتیجه ای از کار متخصص سئو نبیند، پولی برای آن پرداخت نخواهد کرد.

بنابراین، سئو برای پول است. اما روندی طولانی است که در آن پول کسب می شود.

منبع

سرچیو- الهه سئوی گوگل

Rating: 5.0. From 1 vote.

Please wait...




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سئو چیست: مقاله‌ای که خواندن آن برای هر متخصص سئو لازم است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..