تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سواد رسانه‌ای قوایی برای تحلیل آگاهانه در انتخاب اصلح

سواد رسانه‌ای قوایی برای تحلیل آگاهانه در انتخاب اصلحدکتر علی رضوان‌پور مدرس دانشگاه و تحلیل‌گر سیاسی در گفتگو با خبرنگار  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: آنچه که از آن به سواد رسانه‌ای یاد می‌شود در حقیقت توانایی تجزیه و تحلیل رأی‌دهنده است که مشاهده و نظارت در مناظره‌ها و سنجش آن (مناظره‌ها) و در نهایت انتخاب اصلح از دید مردم است.

وی ادامه داد: نقش سواد رسانه‌ای در مطالعه و بررسی همه جانبه صحنه انتخابات و گزینش افراد اصلح تاثیرگذار است. به عبارت دیگر سواد رسانه‌ای به معنای توانایی رأی‌دهنده در به دست آوردن اطلاعات جامع از کاندیدای حاضر در صحنه سیاسی، توانایی ارزیابی، تحلیل و نقد عملکرد گذشته و پیش‌بینی برنامه‌های آینده و در نهایت انتخاب کاندیداهایی که از صلاحیت لازم برای تصاحب کرسی سیاسی، برخوردارند، مبارزه می‌کنند.

این تحلیل‌گر سیاسی با تأکید بر اینکه سواد رسانه‌ای توانایی برای انتخاب اصلح، به رأی‌دهنده می‌دهد، بیان داشت: رأی‌دهنده با تکیه بر سواد رسانه‌ای و مطالعه می‌تواند با خیالی آسوده انتخاب اصلح داشته باشد. بنابراین فردی که در سواد رسانه‌ای از بینش و آگاهی کامل برخوردار باشد، می‌تواند تبلیغاتی که کاندیداها از طریق انتشار پیام و برنامه‌های خود به وسیله ابزار رسانه‌ای یا ابزارهای دیگر استفاده می‌کنند را تحلیل کند و در نهایت نامزد قابل اعتماد و توانمند خود را انتخاب کند.

این مدرس دانشگاه در ادامه به ادبیاتی که در مناظره‌ها از سوی کاندیداها مورد استفاده  قرار می‌گیرد، اشاره کرد و عنوان داشت: در مناظره‌های زنده که از شبکه سراسری پخش می‌شود ادبیات نامزدها قابل فهم و درک برای تمام افراد جامعه است به عبارت دیگر نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در مناظره‌های زنده شیوه و نحوه بیان و ادبیاتی که به کار می‌برند حتی برای کسانی که از سواد رسانه‌ای چندانی هم برخودار نیستند، قابل درک است، البته اگر فردی از سواد رسانه‌ای و آگاهی برخوردار باشد قطعا تحلیل و بررسی بهتری را خواهد داشت.

وی همچنین مخاطبان آگاه را نیز در بررسی اظهارات نامزدها موثر دانست و گفت: مخاطبان آگاه با رصد کردن اظهارات نامزدها و بیانیه‌های آنها، عکس‌العمل کاندیداها را به دقت بررسی می‌کنند تا فرد با سواد و آگاهی را برای این جایگاه خطیر انتخاب کنند و بی‌تردید نقش مخاطبان و عموم مردم در انتخاب فرد اصلح برای ریاست جمهوری یا افراد اصلح برای شورای شهر، در جایگاه سیاسی و اقتصادی تاثیر زیادی در رشد جامعه دارد و در صورتی که آن فرد عملکرد معقولی داشته باشد زمینه‌های لازم برای انتخاب وی در مبارزات انتخاباتی دیگر فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سواد رسانه‌ای قوایی برای تحلیل آگاهانه در انتخاب اصلح»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..